[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez pshemo w 01 Sie 2011, 20:57

@ smoq
Wysłałem ci save, na którym oddział wroga pojawia się na moich oczach, za każdym razem, gdy wczytam ten save. Być może to jakiś bug lub limit silnika gry, więc nie wiem czy ci się przyda. Nie ma tam tym razem mojego oddziału, ale to samo się działo, gdy mój oddział zajmował dany punkt. Po wczytaniu save'a odczekaj jakieś 30sek.-1min., powinien się pojawić oddział Wolności. Tym razem tylko ten jeden oddział szedł z innego levelu, więc teoria, że dzieje się tak, gdy ma się pojawić więcej niż jeden oddział naraz odpada.

Jeszcze jedna rzecz. Nieco na północny wschód od tego Northern Outpost znajduje się anomalia (whirlwind chyba się nazywa), w którą bardzo często wchodzą bandyci atakujący ten punkt idąc z Backwoods Camp oraz Defensive Outpost. Często cały oddział wchodzi w tę anomalię i wiruje naraz 4 gości, co oczywiście ułatwia sprawę broniącym tego punktu. Nie można by tej anomalii usunąć? Bo nawet nie próbują jej ominąć.
pshemo


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 01 Sie 2011, 21:09

@ Kubekpop: Ja gram najemnikami i nie miałem tego typu problemu. Jak musiałem chociaż 3 strzały ze strzelby i to w głowę jak na szybko chce ją zabić.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 02 Sie 2011, 00:00

Smoq co do tłumików nie można im dawać bynajmniej u mnie (patch 2.9.9) Co do artefaktów zauważyłem że im oddają mi je.


Samego tłumika dać nie możesz. Możesz jednak zabrać broń kompanowi, założyć tłumik, i oddać. :) Oddają ci artefakty bo ich pancerz nie ma wolnych pojemników. Kup im lepszy pancerz albo ulepsz aktualny o dodatkowe pojemniki.

Chodziło mi o automatyczne apteczki i tego typu rzeczy. :E bylo to opisywane na innych stronach


Już wiem o co chodzi. Niestety ten projekt pozostał nadal na półce i czeka na "lepsze czasy".

Mieszkańców w sensie kotów, którzy tam przebywali. O to mi chodziło :D Jakoś ta wioska zawsze musiała być wypełniona tymi nowicjuszami.


Niestety jest to punkt "przejmowalny", a co ważniejsze, punkt zasobów. Niestety, w TFW nie ma miejsca na nowicjuszy. Są to ciężkie czasy w Zonie, gdzie tylko najtwardsi mają swoją miejscówkę.

Smoq mam propozycję. Czy by można było dodać dodatkowe celowniki z Zew Prypeci? Chodzi o wyposażone w noktowizor i inny zoom.


Niestety nie. Ze względów technicznych. Noktowizor jako tako jeszcze by działał, jednak modyfikacja przybliżenia w Czystym Niebie najzwyczajniej nie działa poprawnie. CN nie obsługuje też możliwości montowania więcej niż jednego typu lunety/granatnika/tłumika. Wiem, że da się to obejść robiąc 20 sekcji dla każdej broni, ale ja bardzo tego rozwiązania nie lubię gdyż jest ono trochę "śmiecące".

Nie wiem czy było wcześniej, mianowicie mam błąd. Odział w drodze do jakiegoś punkcie często się zatrzymuje i stoi w miejscu, bo w okolicy stoi jakiś wróg. Po zabiciu przeszkody ruszają dalej. Bardzo upierdliwe, da się z tym coś zmienić?


To znaczy co? Mają ignorować zagrożenia i leźć prosto na trio pijawek?

Nie wiem, czy tylko ja tak mam, ale wydaje mi się, że gdy pijawka próbuje mnie zaatakować, to od razu umiera.


Też mi się tak wydawało, ale wydawało mi się, że mi się wydaje. :D Sprawdzę co tam jest grane, ale jeżeli masz save z pijawkami pod ręką to wysyłaj.

Wysłałem ci save, na którym oddział wroga pojawia się na moich oczach, za każdym razem, gdy wczytam ten save.


No to przejście miało być mało używane w podstawowym Czystym Niebie, a już na pewno Stalkerzy nie mieli łazić z Magazynów do Wysypiska, więc jest "lekko" niedopracowane. Czasami jak za dużo stalkerów na raz chce przejść z Magazynów do Wysypiska to silnik ich tak rozmieszcza aby nie wysypali się w jednym punkcie i nie powodowali crashy. Nie wiem, czy cokolwiek z tym da radę zrobić. Będziemy gmerać w all.spawn, ale jak już to efektów spodziewaj się dopiero w ostatecznej wersji moda.

Nieco na północny wschód od tego Northern Outpost znajduje się anomalia (whirlwind chyba się nazywa), w którą bardzo często wchodzą bandyci atakujący ten punkt idąc z Backwoods Camp oraz Defensive Outpost. Często cały oddział wchodzi w tę anomalię i wiruje naraz 4 gości, co oczywiście ułatwia sprawę broniącym tego punktu. Nie można by tej anomalii usunąć? Bo nawet nie próbują jej ominąć.


Nawet będzie trzeba. Problem z tym, że aby usunąć anomalie trzeba modyfikować all.spawn. A to oznacza wymuszenie na graczu nowej gry. Na razie tego nie chcemy.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 02 Sie 2011, 00:07

Smoq nic nie dało wyście i wejście ma inna mapę. Jak będę w Agropromie to wyślę Ci save z tym jak jestem przed handlarzem i nie mogę go "dostać", ale to za dnia już zrobię :E
Ostatnio edytowany przez Junx 02 Sie 2011, 11:28, edytowano w sumie 2 razy
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez pshemo w 02 Sie 2011, 06:04

smoq2 napisał(a):Czasami jak za dużo stalkerów na raz chce przejść z Magazynów do Wysypiska to silnik ich tak rozmieszcza aby nie wysypali się w jednym punkcie i nie powodowali crashy.

Aha, no to to chyba wszystko tłumaczy, bo czasem nie cały oddział, a tylko jedna lub dwie osoby się tak "pojawiają", reszta wchodzi normalnie. Dla porządku powiem tylko, że tak działo się również przy przejściu z Garbage do Dark Valley, więc to nie tylko ten punkt. Trzeba chyba przyjąć, że tak działa silnik i nic się z tym nie da zrobić.
pshemo


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 02 Sie 2011, 10:20

@ Junx - Byłbym wdzięczny.

@ pshemo - No GSC pewnie nie sądziło, że ktoś się szarpnie na robienie moda o wojnie frakcji, i że przez przejścia będą przechodziły dziennie tłumy stalkerów. Rozmieścili punkty przejścia na inne mapy jak leci i wio. Najgorsze jest to, że nie ma możliwości bezpośredniej edycji tych punktów. To znaczy, niby są tam jakieś edytory game_graph, ale ja nie wiem jak z nich korzystać. Z tego co słyszałem, to EdgeTool mógłby tu pomóc, ale ja z Rosyjskiego to nie wiem nic, więc zrozumienie jak działa taki program zajęłoby mi z 2 miesiące.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 02 Sie 2011, 11:28

Smoq wysłałem Ci save z tym handlarzem + krótki opis problemu.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 03 Sie 2011, 12:35

Patch 3.0 do ściągnięcia z pierwszej strony!

- Naprawia: Handlarz najemników (Cygan) nie wraca na swoją pozycję po patrolu helikopterów.

- Naprawia: Skrypt, który spawnuje martwe ciała w trybie "offline" spawnuje żywe Pijawki, które umierają po staniu się widzialnymi.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 03 Sie 2011, 12:49

Witajcie po dłuższej przerwie. Widzę, że sporo się zmieniło, ale już po krótkiej grze zauważyłem stara przypadłość, która moim zdaniem jest pomyłką. Mianowicie, chodzi o handlarzy w bazie samotników. Prawie połowę taniej ulepszenia mogę mieć w oporze. To samo handel, bardziej opłacalny jest w barze oporu. To troszeczkę nienaturalne, że baza frakcji, z którą bądź co bądź nie jestem związany oferuje mi pomoc taniej, niż w bazie samotników. Nie ma to większego sensu i trudno to uzasadnić.

Ja widzę to tak, że najtańsza powinna być baza własnej frakcji, a dla samotnika, baza samotników. Dodatkowo samotnik powinien mieć możliwość tak jak teraz handlu w innych bazach, ale po gorszych cenach. Frakcyjny powinien mieć natomiast możliwość handlu w bazie samotników, ale również po gorszych cenach niż w bazie własnej. Inaczej prowadzi to do głupiej sytuacji, gdzie samotnik lata do bazy oporu, zamiast do własnej.

Wiele błędów i mechanizmów poprawiono. Jak trochę pogram i coś zauważę, o czym nikt nie pisał ostatnio, to na pewno dam znać :)
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 03 Sie 2011, 15:18

Dzięki smoq handlarz wrócił na swoje miejsce :E i gra się uruchamia normalnie
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 04 Sie 2011, 00:59

Widzę, że sporo się zmieniło, ale już po krótkiej grze zauważyłem stara przypadłość, która moim zdaniem jest pomyłką. Mianowicie, chodzi o handlarzy w bazie samotników. Prawie połowę taniej ulepszenia mogę mieć w oporze. To samo handel, bardziej opłacalny jest w barze oporu. To troszeczkę nienaturalne, że baza frakcji, z którą bądź co bądź nie jestem związany oferuje mi pomoc taniej, niż w bazie samotników. Nie ma to większego sensu i trudno to uzasadnić.


A więc wskazać sens i uzasadnić mogę to tak:

1. Samotnicy to nie jest frakcja w pełnym tego słowa znaczeniu, w związku z czym nie widzę powodu aby mieli dawać innym samotnikom upusty tylko dlatego, że są niezrzeszeni.
2. Ceny i usługi są w bazach frakcyjnych tańsze bo:
- Zachęca to graczy aby ruszyli dupala z Wysypiska.
- Jest to zwyczajny model popytu i podaży. Handlarz frakcji ma znacznie mniejszą ofertę niż handlarz samotników, stąd niższe ceny aby zachęcić klientów.
3. Schemat cen wygląda tak:
* Jesteś nikim:
- 100% marży u Samotników
- 50% marży w bazach frakcyjnych
*Masz dobre relacje z Samotnikami:
-20% marży na bronie i 50% na amunicję u Samotników (Więc już opłaca się bardziej u nich kupować niż u frakcji.)
-Nadal 50% marży na wszystko w bazach frakcyjnych
*Jesteś we frakcji:
- 100% marży na wszystko u Samotników
- 0% marży na wszystko u własnej frakcji
4. Configi nie kłamią.
5. Samotnicy mają takie same ceny w każdej bazie frakcyjnej, nie tylko Oporu.

Ja widzę to tak, że najtańsza powinna być baza własnej frakcji, a dla samotnika, baza samotników. Dodatkowo samotnik powinien mieć możliwość tak jak teraz handlu w innych bazach, ale po gorszych cenach. Frakcyjny powinien mieć natomiast możliwość handlu w bazie samotników, ale również po gorszych cenach niż w bazie własnej. Inaczej prowadzi to do głupiej sytuacji, gdzie samotnik lata do bazy oporu, zamiast do własnej.


Po przeczytaniu powyższych punktów, zobaczysz, że tak właśnie jest.
Różnica jest tylko taka, że mechanik Samotników kasuje więcej za modyfikacje broni, ale to dlatego, że ma wielką wiedzę, i potrafi modyfikować każdą giwerę.
Ogólnie to idea jest taka, aby gracz miał możliwość oszczędzenia jak najwięcej jeżeli wybierze się na spacer, ale nie jest to koniecznością aby związać koniec z końcem.

[EDIT 12:15 04.08.2011]

Wrzucam efekty noktowizorów z Cienia Czarnobyla. Moim zdaniem, te z Czystego Nieba nic nie rozjaśniają otoczenia a jedynie koloryzują je na zielono/fioletowo.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 05 Sie 2011, 11:57

Mam pytanie. Czy jak zainstalowałem TFW 2.9.5, potem patcha 2.9.6, 2.9.7, 2.9.9 i 3.0 to jest ok, czy trzeba mieć też patch 2.9.8?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość