[Restoration Mod]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Restoration Mod]

Postprzez Kudkudak w 13 Cze 2013, 18:45

RESTORATION MOD

Uwaga! Pobierać tylko, gdy jesteśmy ciekawi! Mod jest niezwykle trudny, ale w innym sensie niż MISERY - kto zna fantomy z TŚ2 lub grał w RMA wie o co chodzi, natomiast dla nowicjuszy - robić zapisy co 5 minut bo bedom zgony! :E

Wstęp

Restoration Mod jest ulepszoną wersją RMA, które jest już na naszym forum - temat założony przez @djcycu. O czym jest te modziwo? Restoration ma za zadanie przybliżyć nam to, co było kiedyś, czyli dawne wersje S.T.A.L.K.E.R. Oczywiście Rosjanie nie są tacy dobroduszni, jak to np. w Shadows of Oblivion, dlatego mamy do dyspozycji kilka nowych broni, kombinezonów, przedmiotów i innych ficzerów, znanych wszystkim z innych modów. Mimo to, jest jako tako odizolowany od wpływów nazistów z Bagien itp., więc niektórzy być może polubią Restoration ;)

Mod jest na podstawie RMA, więc jeśli ktoś już grał w te modziwo, wie co go czeka.

Autor: Roman82

Język moda: rosyjski

Polonizacja moda: na forum Stalker Team, trzeba się zarejestrować.

PATCH: 1.0006!!! NA INNYM NIE DZIAŁA!!!

Instalacja i link - w spoilerze

:

Link: http://pliczek.net/index.php?p=42009

Jeśli ktoś woli tradycyjne źródła, może przeszukać temat na inszym forum.

Jak zauważyliście, coś jest nie tak..mod mniej niż 1 mb? Plik ten to nic innego jak torrent. Oczywiście nie szerzę piractwa itd., torrent ten pomaga pobrać osobom z wolnym łączem moda szybciej niż normalnie. Po drugie mody są darmowe, więc problemu nie widzę. Na dzień dzisiejszy pobierałem całym swoim łączem. Aha - skanowałem (Avast), zero wirusów. Aby pobrać tego torrenta należy mieć odpowiedni program np. UTorrent - KLIK (albo poszukać na google).

UWAGA! Podczas instalacji programu będą nam chcieli wcisnąć zbędny stuff w postaci przeglądarek itd. Czytamy uważnie i odznaczamy takie niepotrzebne nikomu śmieci.

Gdy już zainstalujemy programik, zasysamy moda. Zostanie pobrany w postaci instalatora - klikamy 2 razy na ikonę i czekamy (dość długo). Podczas instalacji wybieramy język instalatora, następnie przeklikujemy się i zapamiętujemy folder docelowy - czyli miejsce, w którym mod się zainstaluje. Możemy oczywiście wszystko zmienić. Po skończonej instalacji tradycyjnie - kopiujemy folder bin np. na pulpit, tak dla bezpieczeństwa, następnie wchodzimy w fsgame.ltx i zmieniamy:

$game_data$ = false| true| $fs_root$|

Na:

$game_data$ = true| true| $fs_root$|

Jeśli masz problemy z zmianą, wywal fsgame na pulpit i tam dokonaj edycji pliku. Następnie wrzuć go z powrotem do katalogu z grą.

Folder gamedata z modem wrzucamy do tegoż katalogu, natomiast zawartość folderu bin łączymy z naszym - gdy zapyta o podmianę, podmienić.

Polecam nałożyć na to polonizację, gdyż bez niej należy posiadać pliki z polskiej podstawki, a ja nie wiem które to są - Ci co grali w RMA mniej więcej wiedzą o co chodzi.


Opis moda

:

Cytat z wiadomej strony:

1. Przywrócono możliwość snu.
2. Przywrócono emisje i psi-strefy (OGSM). Spawn nowych artefaktów, anomalii i potworów po emisji. Na wszystkich lokacjach dodano ukrycia od emisji.
3. Przywrócono psi-ataki niektórych mutantów. (ślepy pies, Pseudopies, Pijawka, Burer) (Shadows)
4. Poprawiono AI. NPC są inteligentniejsi i szybsi, potrafią rzucać granatami, korzystają z celowników optycznych, mądrze wybierają broń, zakładają dodatki do broni, przeładowują broń, strzelają z granatników, uderzają kolbą, przebierają się, obszukują trupy, podnoszą przedmioty, odciągają trupy od ognisk, leczą przyjaciół, leczą się sami, omijają anomalie. Przy postrzeleniu w rękę, mogą upuścić broń.
5. Dodano możliwość leczenia wrogów. Teraz można pomagać ciężko rannym wrogom. Niektórzy po tym staną się przyjaciółmi, lecz istnieje prawdopodobieństwo, że uzdrowiony was zdradzi i spróbuje zabić.
6. Wprowadzono alkoholizm (AMK). Od wódki teraz można umrzeć, jeżeli wypije się za dużo. Uzależnienie od wódki.
7. Dodano prześladujący was BTR w Ciemnym Parowie. Inne zmiany.
8. Zmiany w Martwym mieście. Poprawiona scenka z dostawaniem się do niewoli. GG teraz traci wszystko! Wojsko szturmuje miasto. Inne zmiany.
9. Katastrofa helikoptera z bildów.
10. Dodano remont broni i pancerzy.
11. Powiększono czas na wykonanie drugorzędnych zadań.
12. Dynamiczna pogoda.
13. Zmiany graficzne i dźwiękowe.
14. Nowe zadania, dialogi i produkty.
15. Dodano więcej niż 15 zadań. Wśród nich: Poszukiwania mordercy Kła. Poszukiwanie zaginionej ekspedycji, praktycznie całkowicie przerobione oryginalne zadanie z NS3 (Dan). Zadanie z bandytami. Zadania Ciemnego dealera z OGSM. Dodano możliwość dostania się do Agropromu bez jedynego strzału. I sporo innych.
16. Instalowanie i usuwanie znaczników na mapie.
17. Sporadyczne emisje na Jantarze. (Shadows)
18. Korzystanie z amunicji tylko z pasa.
19. Zastąpiono całą broń na broń lepszej jakości. Weapon Add-on (Drakoon)
20. Dodano PKM, RPK74, AKM i miotacz ognia.
21. Dodano frakcję Czyste Niebo (Bagna)
22. Dodano nowy wygląd NPC. Teraz na lokacji praktycznie niemożliwie spotkać dwóch jednakowych.
23. W dodatku zawarto poprawę grafiki od MacroNa.
24. Wiele innych zmian:
24.1.Udoskonalono zdobywanie łupów i amunicji.
24.2. Wódka daje tymczasowy efekt ochronny od psi-ataku.
24.3. Poprawiono anomalie.
24.4. Zmieniono AI helikoptera.
24.5. Patrolowanie nasypu kolejowego przez wojskowy helikopter wzywany przez wojsko.
24.6. Brak przejścia na Wysypisko z Doliny Mroku.
24.7. Do bazy Wolności nie można się dostać w prosty sposób.
24.8. Z Bagien nie można dostać się do Martwego Miasta, Bagna są zaludnione.
24.9. Fix Radar. (do Prypeci nie można dostać się nie wyłączywszy Mózgozwęglacza).
24.10. Zmiany w Martwym Mieści i wiele innych ....)

Naprawione błędy -
1. Naprawiono krytyczne błędy. Naprawiono błąd w DM.
2. Zoptymalizowano niektóre skrypty.
3. Naprawiono zastyganie pogody po emisji.
4. Rękawice teraz nie zamieniają się w zależności od wybranej broni.


Skriny (w rzeczywistości mod wygląda ładniej, ponieważ gram na statyku)

:

Uwaga! Dodawałem SiC Vandra, jednak mod i tak ładnie wygląda i chyba ma w sobie teksturki z Absolutes.

Image

Image

Image

Image

Image


Znane błędy:

- radzę iść zgodnie z fabułą, a zadania poboczne zaczynające się na jednej, a kończące się na drugiej mapie radzę odstawić...mogą być wyloty.

Po wyjściu z Darkscape co kilka minut wylot, stały błąd i niedoróbka. Po wyjściu z Kordonu już jest ok ;)

Stałym bywalcem jest:

Kod: Zaznacz wszystko
 FATAL ERROR

[error]Exp<b></b>ression   : fatal error
[error]Function     : CScriptEngine::lua_error
[error]File        : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line        : 73
[error]Description   : <no exp<b></b>ression>
[error]Arguments    : LUA error: ... shadow of chernobyl\gamedata\scripts\rx_wmgr.script:96: C stack overflow


Wyczytać poprzedni zapis. Radzę robić też zapisy przed przejściem na inną mapę.

Mod wymagający, dlatego zalecam ustawić pamięć wirtualną na 4095 mb. Opcjonalnie dopisać do parametru gry, zaraz po przecinku frazy:

- nointro -noprefetch

O tak:

Kod: Zaznacz wszystko
"C:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\xr_3da.exe" -nointro -noprefetch
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Reklamy Google

Re: [Restoration Mod]

Postprzez pronx18 w 13 Cze 2013, 18:49

Grałem w tego moda 5 minut... zginąłem od promieniowania na samym początku gry po zebraniu artefaktu dla sidora ;/ Mod wyglądał ciekawie, ale niestety przeznaczony dla masochistów i lubiących quicksave i quickload co 5 sekund.
"Nie da się tu żyć bez gorzałki..."
Awatar użytkownika
pronx18
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 21 Mar 2012, 18:02
Ostatnio był: 10 Maj 2020, 14:15
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 63

Re: [Restoration Mod]

Postprzez STALKER w 07 Lis 2013, 15:11

A ja bym sobie w niego pograł, ale nie mam skąd ściągnąć. Szukałem w necie; albo linki powygasały, albo jakieś zamotane/niedziałające rejestracje, albo torrent bez seedów.
Czy ktoś może zrobić upload moda albo podać działające namiary na linki?
STALKER
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 29 Sty 2009, 23:03
Ostatnio był: 18 Maj 2014, 12:23
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 10

Re: [Restoration Mod]

Postprzez djcycu w 07 Lis 2013, 17:47

Łap torrenta:

http://www.sendspace.pl/file/e68c63d8be ... g-t3492765

Wczoraj pobierałem przez niego. Początkowo wyjdzie ci że ściągnie za dwa lata ale po kilku sekundach zacznie gwałtownie przyspieszać i przy prędkości łącza 4/8 megabitów zejdzie ci ze dwie godzinki.

Modziwo fajne, polecam.

Nie ma do tego jakiegoś poradnika? Mam zadanie na znalezienie obrzyna w kordonie i na rzeczy przyjaciela Wilka... Nie ma znaczników przez co ciężko szukać :/
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive STALKER.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Restoration Mod]

Postprzez STALKER w 10 Lis 2013, 01:48

Kurna, nie mogę. Dwie godziny prób pełnych cierpliwości nie wystarczyły mi nawet na wyjście z bunkra Sidorowicza.
STALKER
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 29 Sty 2009, 23:03
Ostatnio był: 18 Maj 2014, 12:23
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 10

Re: [Restoration Mod]

Postprzez djcycu w 11 Lis 2013, 20:48

Dobra... Zagrałem dość duży kawałek by powiedzieć coś więcej. Cóż, mod faktycznie jest ciekawy, ładny i trudny ale także i przesadzony na maksa. Nie wiem co rosjanie widzą w takim utrudnianiu ale jeśli ktoś dalej nie rozumie o co mi chodzi to już streszczam:

- W kordonie mamy kilka ciekawie wyglądających zadań niestety polegają one na znajdź i przynieś. Żadnego znacznika, żadnej konkretniejszej wskazówki więc znając grę łatwo się domyślić że przedmioty czasem giną i mimo szukania można ich nie znaleźć. To jeden z durnowatych błędów jakie robią modderzy. Każą nam szukać co irytuje gdy stoimy w miejscu...

- Czarnobylskie psy (te czarne) to jakaś paranoja. Nie dość że kuloodporne bo by zabić to naprawdę trzeba chwilkę pocampić to jeszcze na domiar złego mają siły psi które nakazują nam upuszczać broń. Idiotyzmów zaś lista na tym się nie kończy gdyż owe pieski także porządnie potrafią ugryźć a że nie ma w ręku już broni to trzeba starcie powtórzyć z ostatniego save...

- Bandyci w czarnych płaszczach to rasowe czołgi. Nie dość że przyjmują masę pocisków na głowę to jeszcze widzą nas z kilometra. Gra dzięki temu staje się beznadziejnie irytująca. Jako wisienka na torcie pragnę zaznaczyć że ukrycie się przed granatem za zasłoną nic nam nie pomoże. Chyba że ściana będzie grubości 2 metrów...

- W podziemiach Agropromu odkryłem że żołnierze mają zainstalowany GPS w głowach i namierzają nas przez ściany... Rozumiem że strzelanie przez mur jest możliwe i że kule w realu dają rady ale skąd pierdzielone żołdaki wiedzą że stoję w tym punkcie i w którą stronę się przemieszczam?

- Rykoszety to jakaś ściema roku. Wiem że można oberwać rykoszetem ale ileż razy ten nabój się odbije? Czy to nie przesada że dostaję nieraz jednym pociskiem z 10 razy i szarpie mną jak pijanym na wietrze?

- Bugi, bugi i jeszcze raz bugi. Co prawda mod w miarę stabilny ale ze względu na ogromną ilość stuffu w formie smaczków i efektów gra psuje nieraz save i można czasem stracić parę minut.

To tyle z mojej strony. Na razie jestem w podziemiach Agropromu i wkurzam się strzelaniną interścienną. Mod zapowiadał mi się ciekawie ale boję się już myśleć co będzie gdy przyjdzie bronić Krugłowa w Dziczy... Znając już nie jedną wersję nawet z najambitniejszych modów ten element zawsze był piekielnie trudny by zdążyć się do niego dokopać nim zginie.

Mod ten niestety nastawiony jest na napier*alanie ze wszystkich luf. Żadna taktyka za wiele nie pomoże, wszystko ponaciągane na maksa. Na szczęście można znaleźć coś dla siebie ale tak jak mówię, mod ma spalony potencjał. Mogło być lepiej.

EDIT:

W porządku, swoje napisałem ale widzę że nie ująłem czegoś więcej. Cóż, od dwóch dni męczę się z Doliną Mroku i Laboratorium X18. To utwierdziło mnie w przekonaniu że tego moda można po prostu wypieprzyć z dysku i nigdy do niego nie wracać. Nie wynika to z faktu że mod jest trudny, wynika to z tego że mod jest cholernie zabugowany. Dolina Mroku to ewenement na skalę światową w psuciu się save. Znudziło mnie już pięćdziesiąte z kolei porządkowanie uporządkowanego już wcześniej plecaka, odwiedzanie tych samych miejsc itd bo się save zepsuł.

Grałem w RMA, mod miał mankamenty ale szło je obejść gdyż polegały one jedynie na niewielkich zwiechach skryptów. Wczytywało się autosave natychmiast po wejściu na lokację i wszystko działało jak należy a tu? Tu można zapomnieć... Przeciwnicy głupieją, są kuloodporni, postacie questowe biegają po mapie jak popie*dolone... A idźcie z takimi modami. Wniosek nasuwa się sam, jak ktoś nie umie stworzyć moda niech się za niego nie bierze... Strasznie się zawiodłem na tym modzie. To chyba najgorszy chłam w jaki przyszło mi zagrać. Proponował bym ambitnemu moderowi wyciąć cały ciekawy stuff, zaadaptować spolszczenie do RMA i postawić to na czystym RMA bez zbędnego pierdolnika jaki jest w tym modzie. Tyle ode mnie...
Ostatnio podbity przez djcycu, 11 Lis 2013, 20:48
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive STALKER.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości