Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez xraybugtrap w 10 Kwi 2020, 23:52

Witam
Na początek chciałbym wspomnieć , że zapoznałem się z faq do każdej z 3 części.
Po bodajże 6 lub 7 latach od ostatniego ukończenia gier z serii stalker, zamierzam zrobić to ponownie. Mam jednak kilka pytań, na które chciałbym uzyskać odpowiedź( pytania bedą dotyczyć też CS i CoP, prosiłbym o nieusuwanie tematu, wydaje mi się, że wygodniej będzie je wszystkie mieć tutaj) To zaczynamy. Pytania spróbuję jakoś rozdzielić według tematyki.
1. Czy wersja z GOG jest w porządku? Mam na myśli "podatność" na modowanie(czy nie ma z tym jakichś problemów) oraz to, czy gry są zaktualizowane do możliwie najnowszej wersji. Czy jest jakaś różnica w tych kwestaich w stosunku do wersji steamowej?
2. Czy przez te wszystkie lata(mniej więcej od 2013- 2014) wyszedł jakiś nowy patch? nowszy niż bodajże 1.0006?
3. Czy gry, szczególnie najstarsza czyli SoC, bedą mi działać poprawnie na windowsie 10?
4. Na pewno na pierwszy raz po tylu latach chciałbym przejść możliwie "najczystszą", tj niemodowoną wersję gry. Czy powstało coś pokroju fanowskiego patcha, który nie zmienia fabuły/mechaniki gry/przedmiotów itp., a jedynie naprawia błędy? Czy jeśli są mody na tak podstawowe dodatki jak dajmy na to naprawa ekwipunku w SoC, to istnieje również też i lista modów, które gryzą się ze sobą?
5. Czy dobrze pamiętam, że w SoC możliwe było, że potwory/npc mogły zabić postać tak ważną dla fabuły, że wraz z jej zgonem nie dało się ukończyć gry?
Teraz pytania odnośnie Clear Sky(może być nieco chaotycznie, bo dość ciężko idzie mi przypominanie sobie rzeczy, które zastanawiały mnie pare lat temu)
1. Czy da się grę przejść w taki sposób, żeby mieć możliwość korzystania z usług każdego z techników? czy wymaga to dołączenia do konkretnej frakcji?
2. Pamietam, ze podczas ostatniego przechodzenia CS miałem zbugowane 2 pendrive, które nie pojawiały się w miejscu, w którym powinny być. Czy wyszedł jakiś patch, który poprawia między innymi te kwestie?
3. Wojny frakcji - czy powstało cokolwiek co je naprawia? Nawet po tylu latach pamiętam, jak co chwilę miałem z tym problem, bo nie mogłem zając danego punktu(bo dajmy na to, nie pojawiali się przedstawiciele mojej frakcji nawet na punkcie na którym wybiłem przeciwników, nie mogłem zniszczyć i zając bazy wrogiej frakcji i tak dalej), czy pozostaje jedynie faction commander?(z nim tez miałem problem, po instalacji moda wywalało więcej bugtrapów niż zazwyczaj)
Na ten moment to chyba tyle, wbrew wcześniejszym planom nie pytam o nic związane z CoP, bo dość czasu zajmie mi i tak przejście pierwszych dwóch części.
. W sumie interesuje mnie jeszcze jedna rzecz , czy nadal rozsądnym rozwiązaniem(w obawie przed crashem) jest quicksave/save co parę minut? czy jednak coś zrobiono z problemem stabilności(bądź jej braku)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Jeśli ktoś z moderatorów uzna, że pytania odnoście CS należy przerzucić do działu o CS, to proszę o pw/informację, jutro sprawdzę i dostosuję się do zaleceń.
edit 1 pytanie odnośnie SoC, zupełnie losowo przypomniało mi się coś jeszcze. W podziemiach agropromu, niedaleko startu był chyba taki dość wąski korytarz z elektrycznymi anomaliami, który ciezko było przejśc - czy tam na końcu znajdował się artefakt? W ogóle czy w SoC istnieje jakaś zależność między porą dnia a pojawianiem się artefaktów? Gdzieś wyczytałem(nie wiem czy to w ogóle ma sens), że na przykład w wyżej wspomnianych podziemiach agropromu artefakty jeśli się pojawiają, to około północy.
xraybugtrap
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 10 Kwi 2020, 23:05
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Józio w 11 Kwi 2020, 03:49

1. Nie wiem, ja mam wersje steamową i wszystkie mody jakie zainstalowałem działają w porządku, ale wydaje mi się, że i z Gogiem nie powinno być problemu.
2.Nie, aczkolwiek miałem wrażenie ostatnio jak grałem, że jakieś ninja patche w wersji steamowej są
3. Tak, mi przynajmniej działa.
4. Ja ostatnio rozpocząłem sobie maraton Stalkera na czysto, bez modów i powiem ci, że mimo błędów, to naprawdę kawał dobrej gry. Ja ci polecam tak przejść grę- bez żadnych modów, fixów, ogólnie full vanilia.
5. Nie, ale ważna postacie mogą ginąć, ale to żaden problem. Jak masz misje, że np. musisz się dowiedzieć jakiś informacji od postaci, ale ta postać nie żyje to możesz przeszukać jej zwłoki i wtedy misja pójdzie dalej.

Czyste Niebo:

1. Nie wymaga, ale jak podpadniesz danej frakcji to nie będziesz mógł skorzystać usług z mechanika należącej do niej, co jest chyba logiczne
2. ---
3. Ten błąd mnie wku*wiał, ale ja mam 2 rozwiązania czyli zapisać i wczytać sejw, czasem mi to działało, albo pójść w piz*u i zająć się misjami pobocznymi i po czasie przyjdą ziomki z twojej frakcji zająć te miejsce.

Co to stabilności w Cieniu Czarnobyla ani razu mnie nie wywaliło, a w Czystym Niebie to nie wiem, bo ogólnie w tę część najmniej grałem, ale pamiętam jak miałem w 2011 pirata ( :u3: ) to mnie w magazynach wojskowych wypie*dalało i nie mogłem gry przejść

W ogóle czy w SoC istnieje jakaś zależność między porą dnia a pojawianiem się artefaktów? Gdzieś wyczytałem(nie wiem czy to w ogóle ma sens), że na przykład w wyżej wspomnianych podziemiach agropromu artefakty jeśli się pojawiają, to około północy.

WTF? A to nie jest tak, że nowe artefakty się nie spawnują w shocu? :E

Ogólnie proszę wziąć korektę na to, że troszeczkę się napie*doliłem i mogłem coś głupiego napisać :u3: Pozdrawiam
---------------------
edit 1 pytanie odnośnie SoC, zupełnie losowo przypomniało mi się coś jeszcze. W podziemiach agropromu, niedaleko startu był chyba taki dość wąski korytarz z elektrycznymi anomaliami, który ciezko było przejśc - czy tam na końcu znajdował się artefakt?

Tak, na końcu tego korytarza znalazłem kilka błysków i 2 blaski księżyca, które są jednymi z najlepszych artefaktów w grze, bo dzięki nim postać mniej się męczy i możesz dłużej sprintować.

Nie musisz przechodzić przez te anomalie, bo możesz przyjść od drugiej strony- jak wyjdziesz z komnaty gdzie spotykasz pijawkę to idziesz w lewo cały czas i tam będzie klatka schodowa, idziesz na samą górę i dotrzesz do tego korytarzu, ale od drugiej strony i tam powinny być te artefakty.

Podam ci Tipy do shoca:
Polecam wykonać zlecenie u Sidora na Gwiazdę wieczorną, bo wtedy dostajesz kombinezon turysty który pozwala ci nosić do 70 kg ekwipunku. Samą gwiazdę wieczorną możesz znaleźć już w agropromie na południe od wyjścia z tej lokacji ( później dam screeny). Niestety ten quest możesz chyba wykonać dopiero po X18

Nie wiem czy wiesz, ale możesz samemu, bez modów naprawiać kombinezony, ale potrzebujesz 4 sztuki rzadkiego artefaktu "bateria" (+30% do ochrony przed elektrycznością). Pierwszy możesz znaleźć już na wysypisku, na prawo od wejścia na Dolinę Mroku, kolejny w Agropromie jest w gdzieś w północnej części tego jeziorka śmiesznego, trzeci możesz dostać za zabicie pijawek od tego typka co prosi cię o znalezienie strzelby, ale musisz najpierw tę strzelbę mu przynieść, żeby mógł zaproponować te zlecenie, czwarty to nie wiem gdzie szukać, ale polecam schowki w Jantarze, bo tam często można najlepsze artefakty znaleźć w tym baterię.

Jak zbierzesz te 4 artefakty to dajesz je na pas, wpie*alasz się w elektryczną anomalie i zamiast cię zabijać to zacznie cię leczyć i powoli naprawiać kombinezon.
Ostatnio edytowany przez Józio, 11 Kwi 2020, 04:20, edytowano w sumie 1 raz
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Leo0502 w 11 Kwi 2020, 11:19

xraybugtrap napisał(a):4. Na pewno na pierwszy raz po tylu latach chciałbym przejść możliwie "najczystszą", tj niemodowoną wersję gry. Czy powstało coś pokroju fanowskiego patcha, który nie zmienia fabuły/mechaniki gry/przedmiotów itp., a jedynie naprawia błędy?

Powstały takie fanowskie patche, które skupiają się na naprawie błędów.

Do Cienia Czarnobyla ZRP (Zone Reclamation Project):
http://www.metacognix.com/stlkrsoc/index.html

Do Czystego Nieba SRP (Sky Reclamation Project):
https://www.moddb.com/mods/srp
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 24 Maj 2023, 12:49
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez xraybugtrap w 11 Kwi 2020, 20:51

Leo0502 napisał(a):
xraybugtrap napisał(a):4. Na pewno na pierwszy raz po tylu latach chciałbym przejść możliwie "najczystszą", tj niemodowoną wersję gry. Czy powstało coś pokroju fanowskiego patcha, który nie zmienia fabuły/mechaniki gry/przedmiotów itp., a jedynie naprawia błędy?

Powstały takie fanowskie patche, które skupiają się na naprawie błędów.

Do Cienia Czarnobyla ZRP (Zone Reclamation Project):
http://www.metacognix.com/stlkrsoc/index.html

Do Czystego Nieba SRP (Sky Reclamation Project):
https://www.moddb.com/mods/srp

wygląda naprawdę nieźle, miał ktoś okazję przejść soc i cs z tymi łatkami? Pytam, czy po prostu wraz z łataniem całej masy błędów nie pojawiają się jakieś nowe(bądź problemy ze stabilnością)
@józio:
Taki z założenia był plan ukończenia tych gier(full vanilla), ale nie chcę wracać do upierdliwych dla mnie problemów jak braki pendrive itp, lubię wykonywać możliwie dużo dodatkowych zadań/aktywności, i irytuje mnie jak przez błąd gry nie moge tego zrobić.
Odnośnie artefaktów, to wiem, że one nie pojawiają się od nowa, po prostu gdzieś wyczytałem, że w przypadku którejś lokacji jeśli mają się pojawiać, to jedynie około północy, ale teraz myślę, ze to jakiś wysryw był xD
Miło, że po tylu latach dobrze skojarzyłem motyw z artefaktami na wytrzymałość w agropromie, pamiętam jak pierwszy raz to wynalazłem i byłem mega zadowolony, że mogłem zrobić z siebie takiego usain bolta i to jeszcze na długo :D
o tym triku z naprawą i bateriami to słyszałem(nawet przed formatem miałem filmik pokazujący jak to dokładnie działa pobrany), ale jakimś cudem nie działało mi to prawidłowo. Sprawdzę niedługo.
Kombinezon turysty, ciekawa sprawa, ale coś kojarzę ze pomimo +10 udźwigu i tak się nie dało sprintować mając więcej niż 60 kg, także trochę lipa, pamiętam, ze zawsze na start miałem kombinezon najemnika z wioski w kordonie, potem jakiśtam syfiasty, potem seva ->bułat->exo(przy czym exo zostawało na sam koniec, wolałem móc sprintować)
co do CS, pytałem o technika, bo zastanawiało mnie czy musze sobie zapunktować u danej frakcji, żeby technik chciał mi coś ulepszać, czy wystarczy być neutralnym(także do tego żeby oddać pendrivy)
Cóż, dzięk ina ten moment za wszystkie odpowiedzi, po świętach zapewne zanurze się w świat stalkera od nowa, i prawdopodobnie dorzucę jakieś nowe pytania
xraybugtrap
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 10 Kwi 2020, 23:05
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Józio w 11 Kwi 2020, 21:07

ale coś kojarzę ze pomimo +10 udźwigu i tak się nie dało sprintować mając więcej niż 60 kg, także trochę lipa


Normalnie da się sprintować, tylko postać szybko się męczy, ale zawsze możesz dać artefakty na zmęczenie
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Leo0502 w 11 Kwi 2020, 21:34

No ja przeszedłem Czyste Niebo z tym SRP i było fajnie :caleb: Teraz pierwszy raz przechodzę Cień Czarnobyla z ZRP, dotarłem do Baru i jak na razie żadnych problemów. Poza tym ZRP daje sporo opcji dopasowania gry do swojego widzimisię. Można przywrócić unikanie anomalii przez stalkerów, ustawić maksymalny udźwig, ustawić czas trwania zadań z limitem czasowym (albo w ogóle go wyłączyć), dodać śpiwór i kupa innych bajerów, jeśli chce się w to wczytywać.

Lista naprawionych błędów twierdzi, że nie powinno być problemów z oddaniem pendrive'ów, ale nie sprawdzałem osobiście.

Co do artefaktów w Cieniu Czarnobyla:
Some artifacts are generated by anomalies after a day based on a probability calculation, and every day thereafter until the quota for the anomaly is filled. Some are found in secret stashes, some on bodies. Some are randomly spawned when you break a crate. And some artifacts are put in the game by the devs, in special crates/cases or in the wild.

The probability calculation for generation of artifacts by anomalies is flawed; you probably won't see a lot more after the first day.

In the vanilla game, Moonlights, Flashes, and Sparklers can only appear between midnight and 5 a.m. in the wild, either near locations that have Electro anomalies, or when deliberately placed in the game's all.spawn file by the devs. An example of such a placement: The Monolith headquarters.

Also, breaking a crate can yield an Electro artifact, but you won't know that until you return to the area during the wee hours of the morning.

Whether crate-spawn, anomaly-spawn, or dev-spawn (heh), all Electro artifacts switch offline if the in-game hour is not between midnight and 5 a.m. -- even ones you drop on the ground, once you go beyond 50 meters from them. And they won't switch back online until the next midnight, and they might roll somewhere else.

tl;dr artefakty się respawnują, choć rzadko + są artefakty, które można podnieść tylko w konkretnych godzinach (i to te które zwiększają wytrzymałość, ech...)

Źródło: http://www.metacognix.com/stlkrsoc/What ... intSo.html
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 24 Maj 2023, 12:49
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez xraybugtrap w 13 Kwi 2020, 23:50

No i pochłonął mnie stalker, znowu. Oczywiście, bez irytujących sytuacji się nie obeszło, z ciekawszych to na przykład 20 minut ciągłego zabijania nibypsa na wysypisku w nadziei że uda mi się zebrać z niego ogon( save/load), oczywiście bez oczekiwanego rezultatu xD
W ogóle to jedną z najbardziej denerwujących mnie rzeczy przy obecnym przechodzeniu gry jest to, że trupy potrafią dać namiar na schowek kiedy przeszukasz je drugi raz (po wczytaniu save albo po wyjściu i wejściu do danej lokacj) Przy przejściu z wysypiska na agroprom lezy mi z 40 trupków i za każdym razem prawię dostaje koordynaty na nowy schowek.
Pojawił się też diabelny problem z udźwigiem(widocznie wcześniej tez tak było, choć nie pamiętałem o tym).
Jestem przed wejściem do x18(ale muszę się wrócić do handlarza, bo mam parę śmieci na sprzedaż), noszę przy sobie szybkostrzelne ak, z 300 ammo, parę granatów, apteczek, bandazy, artefaktów i leków przeciwpromiennych i cały czas mam 40 albo więcej kg przedmiotów. Jedyny plus to taki że dorwałem w podziemiach agropromu(sprawdza się to, ze artefakty na wytrzymałość pojawiają się po północy) 3x błysk i 1x ten najlepszy na wytrzymałość(nie pamiętam nazw), i jeden błysk miałem z tunelu w kordonie toteż nawet mając pod 60 cap da się jako tako sprintować mając założone te wszystkie wyżej wymienione artefakty.
Ze śmiesznych sytuacji, to prawie zawsze na początku gry dla sportu zabijam patrol tych 3 wojskowych jak możliwie daleko oddalą się od bazy. teraz też tak zrobiłem, i zapuściłem się pod samą bazę, w nadziei że wynajdę u kogoś obokana(nie udało się, wytłukłem później każdego, o dopiero po wejściu na wysypisko i powrocie na kordon stał na środku dzielnie jeden wojskowy który akurat miał ten karabin), uciekłem, poszedłem do wioski kotów, i nagle się okazało że za mną wpadło z ~15 wojskowych którzy wybili całą wioskę, uznałem że tak nie może być i musiałem wczytywać :D
Przypomni mi ktoś, które bronie były dobre w Shoc(cs i cop to inna sprawa, tam wszystko jest niezłe jak się ulepszy na max pod celność, przynajmniej w moim odczuciu)? Latam z ak z kryjówki striełoka, ale zaczyna się psuć, w skrzynce mam zakitrany tunder(ale go nie lubię) i trs. Jak tez wygląda sytuacja z kombinezonami? Bułat i exo to niestety sam koniec gry, miałem kombinezon najemnika, potem kombinezon stalkera, co teraz? kombinezon z dodatkowym udźwigiem zapewne bądź kombinezon monolitu, a co jest pomiędzy tymi a bułatem/exo?
wybaczcie nieco chaotyczny styl pisania, piszę o wszystkim co mi się przypomni
a i gram bez żadnych modów, czysta wersja 1.0006. Na razie 1 bugtrap przy próbie użycia bandaża bezpośredniego ekwipunku zabitego bandyty, także nie jest tak źle
Gram na weteranie zamiast mistrza, bo jednak chciałbym to dość lekko przejść. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - czy zawsze te spacerujące oddziały były tak duże? Przechodząc koło cmentarzyska pojazdów któregoś razu nagle pojawiła się grupa z 10 bandytów która wystrzelała biesa i jego ekipę, zanim zdążyłem ich zabić. Przy kolejnej wizycie, kiedy na tamto miejsce przyszli inni stalkerzy, od strony kordonu przybiegło około 10 żołnierzy i też ich wystrzelali xd( w ogóle to nie sądziłem, że wojskowi mogą się też pojawiać na wysypisku)
xraybugtrap
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 10 Kwi 2020, 23:05
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Józio w 14 Kwi 2020, 00:47

Jak tez wygląda sytuacja z kombinezonami? Bułat i exo to niestety sam koniec gry, miałem kombinezon najemnika, potem kombinezon stalkera, co teraz? kombinezon z dodatkowym udźwigiem zapewne bądź kombinezon monolitu, a co jest pomiędzy tymi a bułatem/exo?


Ja zapieprzałem przez całą grę z kombinezonem turysty, dopiero przed wyruszeniem do Prypeci kupiłem u Barmana egzoszkielet za 200k.

Moimi faworytami z broni są: Szybkostrzelny AKM tak do połowy gry, potem moja ukochana gieta czyli GP37, Wintar do pestkowania z dużej odległości i bojowy Chaser na mutanty i na bliską walkę. A z klamek polecam Black Kite, albo Big Bena jak nie masz Wintara
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez xraybugtrap w 14 Kwi 2020, 22:40

Józio napisał(a):
Jak tez wygląda sytuacja z kombinezonami? Bułat i exo to niestety sam koniec gry, miałem kombinezon najemnika, potem kombinezon stalkera, co teraz? kombinezon z dodatkowym udźwigiem zapewne bądź kombinezon monolitu, a co jest pomiędzy tymi a bułatem/exo?


Ja zapieprzałem przez całą grę z kombinezonem turysty, dopiero przed wyruszeniem do Prypeci kupiłem u Barmana egzoszkielet za 200k.

Moimi faworytami z broni są: Szybkostrzelny AKM tak do połowy gry, potem moja ukochana gieta czyli GP37, Wintar do pestkowania z dużej odległości i bojowy Chaser na mutanty i na bliską walkę. A z klamek polecam Black Kite, albo Big Bena jak nie masz Wintara

o, zgadzam się z doborem broni, bardzo przyjemnie strzela mi się z as val, ale z racji słabej dostępności(tak broni jak i amunicji), jak tylko dorwę gp37 to latam z nim przez cały czas w zasadzie.
Dzisiaj wchodząc do lokacji bar(czy tez rostok ) znalazłem trupa weterana powinności w exo, który został porobiony przez 2 nibypsy xD żeby było śmieszniej zostawił mi prawie nieużywanego tundera 5.45, miło. Z typowo stalkerowych rzeczy to wracając z x18 i wchodząc do baru, czekał na mnie jeden najemnik, zatłukłem go, a tu komunikat że na terenie powinności jest morderca, żeby było ciekawiej - nie atakował mnie powinność ale samotnicy. Musiałem wczytać save, przyciągnąć kolege najemniak pod posterunek powinności i tamci go dopiero zabili. Pospamowałem, a teraz pytanie(albo pytania)
1.Czy wie ktoś skąd wytrzasnąć gwiazdę wieczorną we wczesnym etapie gry? Zawsze byłem pewien, że jest jedna w agropromie przy tej bramie z mega wysokim promieniowaniem. Niestety nie udało mi się tam znaleźć tego artefaktu, jedynie jakieś słabsze + za bramą sa dwa ale na 90% to też nie są gwiazdy wieczorne. Wiem tez o schowku w x18, ale niestety nie trafiłem na niego namiarów. Jedyna opcja zatem to zadanie z zabiciem zdrajcy?
Czytałem też gdzieś o tym, że gwiazdę można znaleźć też na wysypisku, ale chyba to się odnosiło do modoanych/wcześniejszych wersji.
2. Wbiłem przez przypadek na magazyny wojskowe, zebrałem broń z wolnościowców zabitych przez czachę i poszedłem. O ile się nie mylę, to po pewnym czasie czacha idzie szturmować bazę wolności niezależnie od tego co zrobi gracz - czy może tak być w moim wypadku?(wejdę na lokację a tam czacha i spółka już martwi?) Pytam, bo przypomniałałem sobie o pewnym tricku(zabijasz snajpera, , lecisz do szefa wolności sprzedać czachę - w międzyczasie bodajże max z ekipą się zbiera do zabicia powinności, zdajesz misję zabicia snajpera, czacha zaczyna atak i jak dobrze się to zgra to wyjdzie sytuacja że cała baza pójdzie z nim i resztą składu walczyć xd co przełoży się na zyski z misji i brak negatywnej reputacji u kogolowiek - poza wolnością za zabicie snajpera)
A cały plan może się nie udać jak typki z powinności już nie będą żyć
xraybugtrap
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 10 Kwi 2020, 23:05
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Józio w 15 Kwi 2020, 22:10

1.Czy wie ktoś skąd wytrzasnąć gwiazdę wieczorną we wczesnym etapie gry? Zawsze byłem pewien, że jest jedna w agropromie przy tej bramie z mega wysokim promieniowaniem. Niestety nie udało mi się tam znaleźć tego artefaktu, jedynie jakieś słabsze + za bramą sa dwa ale na 90% to też nie są gwiazdy wieczorne. Wiem tez o schowku w x18, ale niestety nie trafiłem na niego namiarów. Jedyna opcja zatem to zadanie z zabiciem zdrajcy?


Dziwna sprawa z tym agropromem, wychodzi na to, że to losowe jest, albo ten artefakt po prostu wpadł pod ziemię płytko, bo to się zdarza. Spróbuj tam przyjść ponownie i spamić F
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez xraybugtrap w 16 Kwi 2020, 14:46

Józio napisał(a):
Dziwna sprawa z tym agropromem, wychodzi na to, że to losowe jest, albo ten artefakt po prostu wpadł pod ziemię płytko, bo to się zdarza. Spróbuj tam przyjść ponownie i spamić F

myślę, że bardziej prawdopodobne jest to, ze zrespił się gdzieś za bramą i go nie widzę, tak czy inaczej nie dam rady go wyciągnąć. Zajrzę i tak bo muszę się wrócić po baterię przy jeziorku.
Zawiodłem się nieco na kombinezonie turysty, myślałem, ze wraz z tym ekstra udźwigiem da się też sprintować przy obciążeniu 50+ kilogramów, ale postać męczy się bardzo szybko(tak jak normalnie). Używam go w sumie i tak(niezły zbieracz ze mnie) i już mi się w połowie już popsuł, a jestem dopiero w jantarze xD lipa trochę, zwłaszcza że nie mam skąd wytrzasnąć 4x bateria/4x bateria od ognia(wiem, gdzie są, ale to gdzieś dopiero w czerwonym lesie bym mógł ogarnąć ostatnie)
xraybugtrap
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 10 Kwi 2020, 23:05
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Powrót do serii STALKER - dużo pytań

Postprzez Józio w 16 Kwi 2020, 14:50

A gdzie są te ogniste? Wiem, że jedna jest przy zmasakrowanych zwłokach w magazynach wojskowych
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Następna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości