THQ wybiera UE3 dla przyszlych gier

...a raczej wszystko o wszystkim. Debaty na dowolne tematy.

THQ wybiera UE3 dla przyszlych gier

Postprzez LPKorn3324 w 18 Mar 2006, 13:03

http://worthplaying.com/article.php?sid ... ad&order=0

ciekawe czemu nie wybrano x-ray'a ? za malo lastyczny, za malo mozliwosci? na dobra sprawe jeszcze go nei ma:D?
Awatar użytkownika
LPKorn3324
Retired

Posty: 647
Dołączenie: 23 Kwi 2005, 13:46
Ostatnio był: 01 Lis 2014, 14:04
Miejscowość: Poznan
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez Touchdown w 18 Mar 2006, 13:38

To, ze THQ sa wydawcami stalkera nie znaczy jeszcze, ze beda trzymac sie tylko jego i jego technologii. UE3 jest bardziej elastyczny od X-Ray; Deffered Shading daje duze mozliwosci, ale stawia tez ograniczenia. Pozwala na renderowanie ponad 100 zródel swiatla w kazdej klatce, ale ma problemy z przezroczystymi powierzchniami, jak równiez z woda (m.in. dlatego w stalkerze nie bedzie zbyt duzo plynów). X-Ray moze sie dobrze spisywac, ale tylko w takich grach, w których jego silne strony beda wykorzystywane na maxa (jak w stalkerze). UE3 moze w wielu kwestiach dawac wieksze mozliwosci.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez ST4LK3R w 19 Mar 2006, 09:30

Touchdown napisał(a):To, ze THQ sa wydawcami stalkera nie znaczy jeszcze, ze beda trzymac sie tylko jego i jego technologii. UE3 jest bardziej elastyczny od X-Ray; Deffered Shading daje duze mozliwosci, ale stawia tez ograniczenia. Pozwala na renderowanie ponad 100 zródel swiatla w kazdej klatce, ale ma problemy z przezroczystymi powierzchniami, jak równiez z woda (m.in. dlatego w stalkerze nie bedzie zbyt duzo plynów). X-Ray moze sie dobrze spisywac, ale tylko w takich grach, w których jego silne strony beda wykorzystywane na maxa (jak w stalkerze). UE3 moze w wielu kwestiach dawac wieksze mozliwosci.


I znów Touch wyczerpal temat :D Nawet nie dasz ludziom szans na rowiniecie topicu.A co do engine'u, to gdyby od poczatku GSC zamiast bawic sie z X-Ray'em wykupilo jakis porzadny engine, to moze juz bysmy grali...Chociaz jak mówil Touch - X-Ray moze byc dobry w Stalkerze, a gdzie indziej nie.I odwrotnie-do Stalker'a nie pasowalby taki engine, jak np:. z Doom'a 3, który jest tylko do malych pomieszczen (cholerne drzwi co 5 metrów!).A chyba taniej wyjdzie kupic UE3, niz ciagle udoskonalac X-Ray'a.A tak ogóle, ile kosztuje licencja na UE3?Bo pamietam, ze byly kiedys dwa warianty-zakup za okreslona kwote od razu lub mniejszy wydatek+marza od kazdej sprzedanej kopii :)
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez Touchdown w 19 Mar 2006, 10:58

Chyba zejdziemy troche z tematu, ale moze nie bedzie tak zle.

Nie jestem pewien, czy zakup enginu bylby takim dobrym pomyslem. Pomijam sprawy finansowe, ale gdyby stalker bylby stworzony na np. UE3, to zawsze wygladalby... jak Unreal. Zawsze by sie tak kojazyl. Od razu widac by bylo, ze to ten sam silnik. A w ten sposób, stalker bedzie wygladal po prostu jak stalker, bedzie mial swój wlasny styl.

Obecnie zdecydowanie nie moge sie zgodzic co do Doom 3 engine. Na poczatku i ja myslalem, ze silniczek nie podola generowaniu otwartych i oswietlonych przestrzeni (co, jak niektórzy pewnie wiedza, nie bylo dla mnie wada, bo DooM 3 mi sie bardzo podobal), ale teraz uwazam, ze jego mozliwosci sa calkiem niezle. Oto jedne z nowszych screenów z Quake Wars...

http://media.pc.gamespy.com/media/748/7 ... 09422.html
http://media.pc.gamespy.com/media/748/7 ... 09421.html
http://media.pc.gamespy.com/media/748/7 ... 09420.html
http://media.pc.gamespy.com/media/748/7 ... 09419.html
http://media.pc.gamespy.com/media/748/7 ... 19445.html
i nieco starszy screen - http://media.pc.gamespy.com/media/748/7 ... 98698.html

Moze mam wypaczony gust, ale moim zdaniem te screeny sa po prostu swietne. Jasne, nie wiadomo jak to wyjdzie w akcji... ale, niech to, to wyglada naprawde niezle! No i nie zapominajmy o nadchodzacym Prey'u, który, pomimo braku otwartych przestrzeni, prezentuje niesamowite wykorzystanie technologii id.

Warto tez wspomniec, ze X-Ray, co pewnie wiekszosc wie, bedzie mial swoja druga inkarnacje, wykorzystujaca m.in. Seamless Loading. Wiec obecny XR nie bedzie ostatni.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez mons w 19 Mar 2006, 12:39

tak, tak silniczek doom3 kiedys nie byl stworzony do otwartych przestrzeni...byl poprostu niedopracowany! nie wykozystali jego ukrytych zdolnosci :D


popatrzcie na takiego Quake4 bylo juz w nim sporo otwartch, sporych przestrzeni (no moze nie takich wielkich ale zawsze cos)

ale juz np. screeny ( i filmik ) z Enemy Territory: QuakeWars mówia same za siebie! otwarte przestrzenie jak w FarCry! i to wszystko na silniku doom3, rewelka 8)
Awatar użytkownika
mons
Łowca

Posty: 485
Dołączenie: 26 Wrz 2005, 18:49
Ostatnio był: 26 Kwi 2011, 17:43
Miejscowość: Stolica
Kozaki: 1

Postprzez stalkman w 19 Mar 2006, 14:25

Wedlug mnie najlepszymi silnikami graficznymi sa Cry Engine i silnik z gry Riddick.
Silniki te oferuja bardzo ladna grafike i dynamike cieni, a przy tym potrafia generowac duze przestrzenie ( szczególnie Far Cry) praktycznie bez spadku wydajnosci naszego kompa.
Nie wiem czemu wszyscy zachwycaja cie tak silnikiem Half Life 2, przeciez grafika w nim nie jest jakas rewelacyjna, a przy tym na sredniej klasie kompa chodzi tak jak by chcialo a nie moglo :x . U mnie np. Far Cry chodzi rewelacyjnie (na full) i oferuje o wiele wiecej.
Tak samo Doom 3 ta gra jest kompletnie zrypana. Wymagania duze a przestrzenie bardzo male ! I te ciagle doczytywania przy przechodzeniu przez drzwi :evil:
FEAR - no ta gra to jest chyba dla prawdziwych hardkorowców ze sprzetem 4GHz, 2 GB Ram i 2* Radeon X1900 :P
Awatar użytkownika
stalkman
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 04 Mar 2006, 23:54
Ostatnio był: 03 Cze 2011, 18:20
Kozaki: 0

Postprzez LPKorn3324 w 19 Mar 2006, 14:58

stalkman napisał(a):Wedlug mnie najlepszymi silnikami graficznymi sa Cry Engine i silnik z gry Riddick.
Silniki te oferuja bardzo ladna grafike i dynamike cieni, a przy tym potrafia generowac duze przestrzenie ( szczególnie Far Cry) praktycznie bez spadku wydajnosci naszego kompa.
Nie wiem czemu wszyscy zachwycaja cie tak silnikiem Half Life 2, przeciez grafika w nim nie jest jakas rewelacyjna, a przy tym na sredniej klasie kompa chodzi tak jak by chcialo a nie moglo :x . U mnie np. Far Cry chodzi rewelacyjnie (na full) i oferuje o wiele wiecej.
Tak samo Doom 3 ta gra jest kompletnie zrypana. Wymagania duze a przestrzenie bardzo male ! I te ciagle doczytywania przy przechodzeniu przez drzwi :evil:
FEAR - no ta gra to jest chyba dla prawdziwych hardkorowców ze sprzetem 4GHz, 2 GB Ram i 2* Radeon X1900 :P


hmm to ja jestem chyba wyjatkiem od reguly bo pogrywam sobie w f.e.a.r. z detalami na maximum (oprócz tekstur w opcjach grafiki) i plynnosc mam jak najbadziej, oczywiscie pojawiaja sie doczytywania lokacji ale to normalne z 512 RAM :]

a wracajac do UE3 i THQ to mi oczywiscie tlumaczyc nie musicie dlaczego tak wyszlo, w kazdym razie moze troszke dziwic ze thx wybralo inny wariant bo nawet jeden z grafików z gsc wypowiadajac sie o x-ray'u powiedzial ze nie odbiega on jakoscia grafiki od ue3 (w co wierzyc calkowicie nie mozna) do tego jak wiemy w stalkerze sa zarówno wnetrza jak i rozlegle otwarte przestrzenei wiec funkcjonalnosc silnika jest. Konczac mysle, ze rzeczywiscie o ue3 na plus swiadczy to, ze jest on ukonczony a co wiecej dysponuje odpowiednimi narzedziami do tworzenia czyli kazdy programista z nim sobie poradzi- gdy pojawila sie plotka o tym ze to inny zespól móglby dokonczyc stalkera pojawily sie glosy, ze nikt by nei odczytal tego kodu co zrobio gsc bo jest on zwyczajnie znany w praktyce tylko im.
Awatar użytkownika
LPKorn3324
Retired

Posty: 647
Dołączenie: 23 Kwi 2005, 13:46
Ostatnio był: 01 Lis 2014, 14:04
Miejscowość: Poznan
Kozaki: 0

Postprzez ST4LK3R w 19 Mar 2006, 15:45

Stalkman, rozbawiles mnie - "FEAR - no ta gra to jest chyba dla prawdziwych hardkorowców ze sprzetem 4GHz, 2 GB Ram i 2* Radeon X1900" - ja w nia gralem w 1024x768 na detalach mieszanych miedzy medium i high i jakos bylo pieknie i przyzwoicie plynnie :)
A co do tego, co pisal wczesniej Touch o Quake Wars (UT, Q4 i ET w jednym), to silnik D3 prezentuje sie swietnie.Choc uwazam, ze wybranie silnika UE3 do nowych gier jest teraz najlepszym rozwiazaniem :)
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez stalkman w 20 Mar 2006, 00:31

S.T.4.L.K.3.R. -> no wcale sie nie dziwie ze Fear u ciebie wymiata :D jak bym mial taki sprzecik jak Ty to pewnie u mnie tez by pomykal 8)

W kazdym badz razie Stalker bedzie ladnie chodzil na takim sprzecie :)
Awatar użytkownika
stalkman
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 04 Mar 2006, 23:54
Ostatnio był: 03 Cze 2011, 18:20
Kozaki: 0

Postprzez ST4LK3R w 20 Mar 2006, 07:54

I tu jest niewiadoma, jak Stalker bedzie chodzic na takim sprzecie...Czy X-Ray bedzie az tak dobry, by móc grac na high w 1024x768...A co do sprzetu - ASRock i osmiopotokowa karta - nic wielkiego...
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez stalkman w 20 Mar 2006, 09:36

Jedyne czego sie obawiam to to czy do gry w naszego kochanego Stalkera nie bedziemy potrzebowali nowego dziecka Microsoftu ( dla niektórych microshitt :D ) a mianowicie Windowsa Visty. Jak wiadomo nowa winda wyjdzie najprawdopodobniej wczesniej niz gra, a jak wiadomo Microsoft wszyskim wszystko narzuca i sie moze okazac ze do uruchomienia Stalkera bedziemy potrzebowali nowego systemu operacyjnego. O ile bylo moje rozczarowanie gdy pierwszy raz chcialem odpalic Doom'a 3 na Win 98 i co sie okazalo ? - ze gierka nie chodzi. Od tego momentu zaczela sie przygoda z x-pekiem.
Mmiejmy nadzieje ze tak nie bedzie i wszystko ladnie sie zakonczy ( ...no i ze stalker wkoncu wyjdzie :D )
Awatar użytkownika
stalkman
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 04 Mar 2006, 23:54
Ostatnio był: 03 Cze 2011, 18:20
Kozaki: 0

Postprzez Fan w 20 Mar 2006, 11:38

NIc takiego napewno nie nastapi !!! Wystarczy WIN XP , skad wogle taki pomysl ? CO wspulnego ma Microsoft z powstaniem Stalkera ? tylko to ze ich jest DX , nic wiecej.
A Vista juz jest.
AM2 Athlon 64 3500+ Orleans + AC FREEZER 64 PRO
DFI Infinity NF SLI-M2/G
GEIL 2x512MB 533Mhz 4-4-4-12 Dual DDR
GALAXY 7900GS 1.2ns 540/1500 ZALMAN
MAXTOR Diamond Max10 200GB,SEAGATE Barracuda7 40GB
Creative SB X-FI Extreme Music + Logitech Z-5500 ; )
IIYAMA CRT 21" and Samsung LCD 37" ; )
TOPOWER SPW-400W and BIG TOWER
3DMark03:?k | 3DMark05:?k | 3DMark06:?k
Awatar użytkownika
Fan
Ekspert

Posty: 777
Dołączenie: 06 Cze 2005, 20:56
Ostatnio był: 11 Wrz 2011, 15:23
Kozaki: 1

Następna

Powróć do Prawie o wszystkim

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości