Wrażenia z wersji beta

Ogólnie rzecz biorąc, porady Beara Gryllsa dotyczące przetrwania można zastosować także w przypadku odwodnienia.

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez KoweK w 06 Lut 2014, 14:38

Rumieńców to ja dostałem od wku*wienia gdy mi cała kupiona broń i kasa zniknęła. :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5646
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Reklamy Google

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Glaeken w 06 Lut 2014, 18:05

Deweloperzy pracują nad hotfixem więc niedługo stracisz wszystko po raz kolejny :D
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez grzesiek1945 w 06 Lut 2014, 22:10

A czy to ma znaczenie? Jak wejdzie okres open bety to i tak będzie pełny wipe wszystkich kont ;)

Edit

Ta nowa wersja to porażka, nie chodzi o reset. Non stop bug trap, nie da rady grać :/
Awatar użytkownika
grzesiek1945
Stalker

Posty: 125
Dołączenie: 26 Lis 2010, 14:48
Miejscowość: Zagorzyce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Omnibus w 08 Lut 2014, 18:13

Okej, po ostatnich paczach, przeinstalowałem grę. Już działa normalnie prócz sporadycznego wywalania z serwera.
Po pierwsze: odnoszę wrażenie, że zwiększono moc pistoletów, strzelb, a zwiększono rozrzut, zasięg maszynówek. Gra zyskuje sens dla nowicjuszy, bo zabicie kogoś pistoletem nie sprawia już tylu trudności.
O artefaktach zamilknę, nie bawię sie w te klocki, jedyne co to widziałem kilka kolorowych poświat wokół postaci.
Po trzecie: przemodelowany balans gry w forcie. Nareszcie! Gra sie o tyle przyjemnie, ze wokół ścieżek jest mnóstwo luk, ustawienie się w pewnych półkach skalnych daje genialne efekty. Nawet przed baza wroga jest takie miejsce.
Zadań póki co jest niewiele, zdobywanie reputacji łatwe i przyjemne.
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez KoweK w 12 Lut 2014, 14:32

Zdecydowanie z maszynówek ciężej się strzela, ale dalej jest to broń, która przewyższa resztę sprzętu, więc uważam, że grze brakuje balansu nadal. Celowanie ze snajperki jest utrudnione - niby na plus, ale camperom to nie przeszkadza, bo bujanie zatrzymuje się po 3 sekundach... i występuje ono jedynie po wyciągnięciu broni.

Artefakty to żadna rewelacja, znalezienie ich to żadna sztuka. Ja miałem jakiś, który leczył moje rany i mogłem go używać w nieskończoność co kilkadziesiąt sekund.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5646
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Canthir w 12 Kwi 2014, 03:03

Prace nad grą postępują, ostatnio są bardziej zauważalne. Zmieniło się dużo i to w wielu aspektach gry. Spróbuję krótko wymienić i omówić przykłady.

Na wejściu widać różnicę w interfejsie gry. Zmienił się kształt przycisków, okienka ekwipunku i sklepu oraz statystyki postaci, dodane zostały jeszcze nie aktywne przyciski dla klanów i mapy. Z lewej strony okna jest teraz mały panel dodawania znajomych do drużyny (jeszcze nie miałem okazji sprawdzić czy działa), z prawej są natomiast ikonki informujące o dostępnych misjach.

Oczekiwanie na rozgrywkę chyba nie zostało przyspieszone względem poprzednich wersji, nadal zajmuje od minuty do paru minut zależnie od ilości graczy w kolejce. Match-making natomiast został poprawiony tak, że początkujący bez dobrego wyposażenia grają z podobnie wyekwipowanymi przeciwnikami. Poprzednio w obu drużynach można było spotkać zarówno całkowitych nowicjuszy z samym pistoletem jak i weteranów z sztucerem i ciężkim kombinezonem.

Wraz z wprowadzeniem systemu misji i zdobywania reputacji u frakcji dodane zostały nowe bronie. Teraz grę zaczyna się nie tylko z klamką Tokariewa, ale i z pistoletem maszynowym PPSz-41 i karabinem Mosin. Dalej do zdobycia są:
- u Włóczęgów: pistolet maszynowy OTS-02 Kiparis, pistolet Makarowa, strzelba MP-153 Bajkał,
- w Czarnym Rynku: strzelba Winchester 1894,
- w Armii Odrodzenia: karabin AKM,
- u Pograniczników: karabin SKS.

Idąc dalej, zmieniły się nieco mapy. W Zakładach Chemicznych dostępne są nowe przejścia przez centralny silos z klatką schodową i balkonikiem, w Rudni nad bagniskiem zalega gęstszy opar, a w Tarakanowskim Forcie przesunięte zostały kolejny raz punkty odradzania drużyn i dodana została anomalia po środku fortu. Ponadto anomalie są teraz dużo groźniejsze niż przedtem. Trujące mgły na mapie Radar zabijają już pa paru sekundach, podczas gdy wcześniej można było spróbować wbiec w nie i spróbować znaleźć skrzynkę z elektroniką. Wieść niesie, że w anomaliach zaczęły pojawiać się artefakty. Sam nie znalazłem jeszcze żadnego, ale sądząc po świecących się kolorowo graczach biegających tu i ówdzie coś musi być na rzeczy.

Nie bez zmian został interface w walce. Teraz ilość pozostałej amunicji jest wyświetlana większą czcionką, mapka została nieco powiększona i przeniesiona z górnego lewego do dolnego lewego rogu okna. Podgląd całej mapy można zobaczyć razem z tabelą wyników po wciśnięciu [Tab]. Wskaźniki nad postaciami z drużyny gracza zmieniono z zielonych trójkątów na białe figury: kwadraty (bokiem i wierzchołkiem do dołu) i trójkąty. W tym, jaka figura jest nad danym graczem, pewnie jest jakaś filozofia, ale jeszcze nie rozgryzłem jaka. Gracz niosący skrzynkę ma nad sobą prostokąt z pionowym paskiem - taki sam symbol świeci się nad znalezioną i porzuconą skrzynką ułatwiając jej ponowne podniesienie. Ikonki pojawiają się również nad rzuconymi granatami (chyba tylko przez towarzyszy z drużyny) i pułapkami (chyba tylko własnymi).

Deweloperzy zapewne grzebali też coś w silniku graficznym gry. Jeszcze parę wersji temu (przy najniższych ustawieniach) cienie były bardzo ostre i kanciate na krawędziach, ale nie było z nimi szczególnych problemów. Obecnie przy tych samych ustawieniach mam mrugające paski i kratki zmieniające się z każdą klatką (a mam ich na sekundę zazwyczaj około 10). Wygląda to bardzo słabo i przyprawia o mdłości. Niestety gra muli w każdym momencie, zarówno w ekranie głównym jak i (co gorsza) podczas walki. Z jednej strony nie spodziewałbym się cudów po czteroletnim laptopie nie przeznaczonym szczególnie do gier, jednak wskazuje to, że gracze ze starszym sprzętem będą musieli obejść się smakiem lub zainwestować w sprzęt. Stabilność łącza też pozostawia trochę do życzenia. Tutaj może więcej winy ponosi mój dostawca internetu, ale narzekają też inni Europejczycy - serwery mieszczą się podobno gdzieś w Rosji i nie koniecznie musi to znaczyć jej europejską część. Gracze ze wschodu mają więc milisekundy forów w starciach, które dają się boleśnie odczuć. Miejmy nadzieję, że Vostok prędko zdziała coś w tej sprawie, a jest wiele znaków na niebie i na ziemi, że istotnie tak będzie. Pozostaje tylko pytanie - kiedy? Podczas jednego piętnastominutowego meczu rozłączyło mnie chyba z dwadzieścia razy, to szczególny przypadek, ale gra bez wywalenia jest u mnie równie rzadka. Nadal zdarzają się wywalenia do pulpitu, co prawda nie rzadziej niż we wcześniejszych wersjach, ale po ponownym uruchomieniu można połączyć się z przerwaną rozgrywką.

Z ciekawych wydarzeń związanych z rozwojem gry chciałbym wymienić i omówić dwa:
- pierwsze mody stworzone przez graczy-testerów. Z tego co pobieżnie przejrzałem tematy im poświęcone to są to zmiany shaderów i/lub tekstur mające na celu uczynienie klimatu gry jeszcze bardziej szarym, ponurym i przygnębiającym. Na pewno na tym się nie skończy i choć nie planuję śledzić zagadnienia to postaram się wrzucić jakąś ciekawostkę jeśli w przyszłości się na jakąś natknę.
- testy obciążeniowe serwerów. Trudno mi powiedzieć na ile podczas tych testów serwery były bardziej obciążone niż zazwyczaj, bo z tego co się orientuję takie testy odbyły się dwa (9.04 i 11.04) i były zapowiedziane na krótko przed ich rozpoczęciem (dwa dni i (!) pół godziny). Miały pokazać jak infrastruktura radzi sobie z większą ilością graczy, a także (w drugim teście) sprawdzić grę 10 na 10 (dotychczas gra odbywa się 8 na 8 graczy), ale nie załapałem się na taki tryb rozgrywki.


Quo vadis Survarium? - ku lepszemu. Gra staje się bardziej dopracowana i rozwija się i rozbudowuje o nowe elementy. Dobry kontakt studia z graczami pozwala na bieżące weryfikowanie skutków kolejnych posunięć oraz planowanie kolejnych ku większej uciesze użytkowników. Niestety, albo stety, aby cieszyć się z rozgrywki korzystając z pełni dobrodziejstw najnowszych osiągnięć grafiki komputerowej trzeba posiadać odpowiednio wydajny (i kosztowny) sprzęt zdolny poradzić sobie z zaawansowanymi technologiami. Liczydła i pokrętła od pralki można zostawić do przeglądania forum...

Mam nadzieję, że nie zanudziłem czytelników, a artykulik ten daje pogląd o postępach w pracach nad Survarium. Testowanie gry to coś więcej niż granie i jest czynnością daleko bardziej wymagającą niż tylko czerpanie przyjemności z gotowego produktu dlatego w ofiarnym trudzie spełniam swoją powinność i obowiązek abyście pewnego dnia mogli dostać oszlifowany brylant zamiast bezkształtnego kamienia :)

Pozdrawiam
Can't
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez ZiomB w 12 Kwi 2014, 10:21

Ja się tak tylko zapytam, co się z stało z Vityazem? Wywalili ten karabin i zastąpili tym nowym pistoletem maszynowym? I czy da się "dojść" do możliwości kupienia AKM'a i SKS'a? Jeszcze ani jednego gracza nie spotkałem by latał z tymi dwoma. :)
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez KoweK w 12 Kwi 2014, 10:43

Znajomy z ekipy Survarium.pl normalnie posiada te bronie. Vityaza wywalili bo był zbyt mocny (pisaliśmy o tym na głównej stronie), choć ja i tak wolałem AKSU.

Canthir, match-making jest o wiele szybszy, bo jest więcej graczy. Nie wiem dlaczego nie widzisz różnicy.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Canthir.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5646
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Oriux w 25 Kwi 2014, 15:24

Moje wrażenia z krótką przygodą z otwartą betą: gra tnie się jak emo (ej no, MISERY to ja uciągnąłem, żadne survariumy nie powinny być mi straszne) plus takie lagi, że aż grać się nie da - co chwila cofasz się do poprzedniego miejsca. Ogólnie, na tą chwilę nie opłaca się marnować miejsca na dysku.
Oriux
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 22 Maj 2012, 21:01
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 23

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Kalsiver w 25 Kwi 2014, 23:44

Moje wrażenia z gry są bardzo, bardzo pozytywne.
Gra na max detalach wygląda bardzo dobrze. Od samego początku robi porządne wrażenie (lobby).
Brak żadnych ścin, no i nie zauważyłem lagów (ponoć serwery są bardziej u Ruskich).
Prawie same wygrane gry, i to na pierwszych miejscach. Trzeba się przyzwyczaić troche do sterowania i stylu walki ale gra sprawia przyjemność i ma swój stopień trudności.
Oczywiście wiadomo, beta - są niedoróbki, jak i masa błędów, które wyrzucają do pulpitu - coś z grafiki je generuje.
Awatar użytkownika
Kalsiver
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 25 Kwi 2014, 23:12
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 0

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Kpuc w 26 Kwi 2014, 09:08

Grafika: Obłędna, to najładniejsza gra w tym roku w jaką grałem, korzenie przeplatające się przez ściany i te piękne anomalię tworzą piękny klimat :E
Grywalność: Przyjemnie się grało na mapie z anteną, ale już na mapie z cerkwią sami camperzy, pochowali się w krzakach i walą z śrutówki, co ciekaw jak ktoś ze strzelbą może mnie zdjąć jednym strzałem przez polowe mapy ?
Lepiej grało mi się z Ruskami niż z Amerykanami.
Audio: Z byt wiele nie posłuchałem, wydaje się być w porządku.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez mikolaj w 26 Kwi 2014, 11:02

Skorzystałem z Dni otwartych. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy była oszałamiająca grafika, przez 5 minut wpatrywałem się w promienie słoneczne wchodzące przez małe okienko. Anomalie wyglądają prze miodnie, szczególnie ta we wnętrzu szkoły ( znalazłem tam nawet artefakt ale niestety nie miałem pojemnika na niego ). Co mnie pozytywnie zaskoczyło, gra działała bardzo płynnie ( zdarzały się co prawda lagi ale jak na łączenie się z ruskim serverem podczas deszczu przy radiowym internecie, były one znikome), ładna animacja ładowania i co najważniejsze nie jest ono tak wkur******o długie jak w STALKERZE. Cienie super zrobione, widać jak ktoś skrada się za rogiem.
Zdenerwował mnie jeden bug mianowicie po meczu wywalało mnie do systemu.
Średnio podoba mi się drzewko umiejętności. Liczyłem na coś typowo RPG ( tak jak np w Wiedźminie czy Diablo).
Mam nadzieję że stworzą porządny wątek fabularny, bo wtedy gra ta będzie miała duże szansę na Grę roku.
"Ten, któremu starczy odwagi i wytrwałości, by przez całe życie wpatrywać się w mrok, pierwszy dojrzy w nim przebłysk światła"
/Chan/ - Metro 2033
Awatar użytkownika
mikolaj
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 13 Maj 2013, 18:45
Miejscowość: Oleśnica
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 5

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron