AI

Miał już dość tego bezowocnego jazgotu i przepitych mord. Wyłączył transmisję z obrad sejmu.

AI

Postprzez piranninja w 14 Lip 2007, 13:54

Witam. Chciałbym się dowiedzieć co myslicie na temat sztucznej inteligencji w stalkerze ?
Moim zdaniem to cudo. Ale do rzeczy, przykład z życia:

W kordonie zakupiłem jako taką śrutówke (trader mod) i postanowiłem ją wypróbować na kolegach w moro. Po drodze chodzi patrol wojskowy (trzech gości). Przyczaiłem się za drzewem i pomyślałem sobie: poczekam tu na nich i zajde ich od tyłu jak mnie wyprzedzą. Na chwile spuściłem z nich wzrok po czym ktoś zaczoł do mnie strzelać. Gdy spojrzałem na mape okazało się żę to oni zaszli mnie od tyłu, w dodatku chowając się w krzakach które spowodowały że nie było mi zbyt łatwo zlokalizować.

W każdym razie niektórzy wrogowie zachowują się jak kukły i nawet gdy rozwalimy im kumpli nie skapną się co się stało i nadal będą się uśmiechać.
Image
BORN TO SPAM
Awatar użytkownika
piranninja
Stalker

Posty: 138
Dołączenie: 11 Cze 2007, 21:49
Ostatnio był: 22 Sie 2007, 21:28
Kozaki: 1

Reklamy Google

Postprzez Sejtan w 14 Lip 2007, 15:47

Sztuczna inteligencja w Stalkerze jest OK, ale zdarzają się nieraz rażące błędy. (Pacyfikuję Stalkerów w Kordonie, gdy 2 z nich siedzi jak gdyby nic przy ognisku i gada ze sobą ;) ) Mam też wrażenie, że system a-life nie do końca radzi sobie z grą. Niby wszystko gra, swiat "zyje", ale zawsze wszystko dzieje się wtedy, gdy gracz jest obecny w danym miejscu ;/
Sejtan
Stalker

Posty: 52
Dołączenie: 11 Lip 2007, 12:03
Ostatnio był: 02 Wrz 2008, 21:32
Kozaki: 0

Postprzez beer w 15 Lip 2007, 20:51

Myślę że jakby wszystko miało się odbywać nawet poza naszą egzystencją w grze to nie było by gry, i poza tym to kompa trza by mieć chyba 15 procesorowego :P
Awatar użytkownika
beer
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 12 Cze 2007, 18:53
Ostatnio był: 13 Kwi 2012, 18:20
Miejscowość: Pyskowice
Kozaki: 0

Postprzez MCaleb w 15 Lip 2007, 21:13

Jeżeli wierzyć niektórym informacjom z testowania gry, to podobno inni stalkerzy za gracza rozwiązywali zagadkę Zony i game over. Algorytm z oczywistych przyczyn został przytępiony i połamany, bo świat też przestał być jednością.
No i wcale nie trzeba brać pod uwagę megamaszyny. Gra może brać pod uwagę ilość i siłę jednostek w grupie, przez to obliczenia naprawdę niewiele zajmują (tak jak w grach strategicznych).

Co do samego AI, to nie mam mu wiele do zarzucenia. Gdyby inni stalkerzy byli nieomylni, to też Naznaczony czułby się oszukany, że znalazł się wśród świetnie wyszkolonych sołdatów, a nie pośród przypadkowych (mniej lub bardziej) ludzi (i mutantów).
Więc cieszę się tym, co mam, lecz co nie znaczy, że nie wymagam więcej.
There is nothing in this world worth believing in...
Image

MCaleb
Wygnany z Zony

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez Microtus w 16 Lip 2007, 00:08

Co do AI to było całkiem w porządku (komp czasem potrafił zaskoczyć). Jednak nie używanie granatów przez przeciwnika obniża cały efekt.
No i na deser tony bugów.
Na pewno widzieliście grupy stalkerów wchodzące po kolei w tą samą anomalię.
Tudzież gości śpiących w ogniskach.
Plus absurdalne respowny, szczególnie po sejvach.
Mimo tego gra się całkiem fajnie. :P
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Postprzez Sipso_III w 16 Lip 2007, 08:51

Mnie wkurza że trepy widzą mnie za gęstymi krzakami a ja ich nie widze! Oraz to że nie wiedzą do czego służy granat!
Ale fajne jest to że "próbują" mnie zajść, flankować i inne takie rzeczy.

A jeżeli chodzi o rzeczy które dzieją się w danym miejscu to myślę że każdy obszar (np. kordon, wysypisko) są podzielone na małe podobszary. Jeżeli gracz się w jednym znajduje to tam dzieją się różne ciekawe rzeczy.
ABC Inferno - polecam dla tych którzy przeszli podstawkę.
Awatar użytkownika
Sipso_III
Stalker

Posty: 147
Dołączenie: 10 Cze 2007, 10:22
Ostatnio był: 09 Lip 2008, 19:42
Miejscowość: KASZANKA!!!
Kozaki: 2

Postprzez piranninja w 16 Lip 2007, 09:38

Za niektórymi wydarzeniami nie stoi przypadek: W x18 za każdym razem wyskoczy dwóch snorków, znajdzie się ślimaka i kryształ a gdy będziemy wracać napadnie nas na pewno ktoś na schodach

Jeżeli wierzyć niektórym informacjom z testowania gry, to podobno inni stalkerzy za gracza rozwiązywali zagadkę Zony i game over


Niby jak ?
Image
BORN TO SPAM
Awatar użytkownika
piranninja
Stalker

Posty: 138
Dołączenie: 11 Cze 2007, 21:49
Ostatnio był: 22 Sie 2007, 21:28
Kozaki: 1

Postprzez KoweK w 16 Lip 2007, 09:42

piranninja napisał(a):
Jeżeli wierzyć niektórym informacjom z testowania gry, to podobno inni stalkerzy za gracza rozwiązywali zagadkę Zony i game over


Niby jak ?

Po prostu. Tak jak kiedyś to gdzieś było napisane - Nasi testerzy grali 2 tygodnie i nagle po tym czasie zobaczyli napis GAME OVER. Dlaczego? Bo inny Stalker odkrył zagadkę Zony. Tak! Nasza sztuczna inteligencja jest naprawdę wspaniała, ale musieliśmy zrezygnować z tego elementu.

Podobnie zrezygnowano z Blowout'u, który miał być bodajże co tydzień, ale zbyt wielu Stalkerów ginęło w czasie tego wybuchu przez co Fabuła nie mogła iść do przodu. Blowout jest wlepiony w fabułe - co można zresztą zauważyć - pod koniec gry.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5646
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 07 Cze 2024, 23:29
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Postprzez weasel w 16 Lip 2007, 11:04

Inteligencja naszych stalkerów jest doskonała , ale tylko w walce, przykład: w budynku Wolności na I piętrze, tam gdzie w pokoju stoi Łukasz w towarzystwie swoich dwóch kompanów.Wystarczy, że wychylisz się za rogu i wpkaujszesz jednemu kulke w głowę,to pozostałych dwóch nie zwrócą na trupa żadnej uwagi ( oczywiście nie zawsze się to udaje, ale tak w 60 % prób).
Awatar użytkownika
weasel
Stalker

Posty: 101
Dołączenie: 20 Cze 2007, 23:41
Ostatnio był: 08 Sie 2020, 14:46
Miejscowość: Gdzieś w Lubuskim
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 10

Postprzez Terminus w 16 Lip 2007, 12:32

No i to interesujące grupowe celowanie w betonową ścianę, przed którą chłopaki stoją :P
Ale ogólnie nie jest źle.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Postprzez piranninja w 16 Lip 2007, 12:44

dzisiaj jak grałem, to jeden zombiak nad jantarem szukał mnie chyba na dachu helikoptera i celował w góre dziwiąc się chyba żę ja już za nim z IL 86 :D

100post :D

100 postów i dwa warn. Warto było. - Quinn -

MCaleb: Z takim wynikiem, to do 200 nie dociągnie.
Image
BORN TO SPAM
Awatar użytkownika
piranninja
Stalker

Posty: 138
Dołączenie: 11 Cze 2007, 21:49
Ostatnio był: 22 Sie 2007, 21:28
Kozaki: 1

Postprzez Sipso_III w 16 Lip 2007, 16:33

Wkurza też to że zawsze mimo że się schowasz przeciwnik cię widzi. przynajmniej u mnie.
ABC Inferno - polecam dla tych którzy przeszli podstawkę.
Awatar użytkownika
Sipso_III
Stalker

Posty: 147
Dołączenie: 10 Cze 2007, 10:22
Ostatnio był: 09 Lip 2008, 19:42
Miejscowość: KASZANKA!!!
Kozaki: 2

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości