przez Touchdown w 28 Sie 2005, 11:47
Tlumaczenie z Oblivion Lost (mam nadzieje, ze w miare zrozumiale...):
Niemiecka gazeta GameStar (10/2005) zamiescila liste zdarzen zwiazanych bezposrednio ze S.T.A.L.K.E.R.em. Oto ona:
- Srodek 2002: GSC zapowiada S.T.A.L.K.E.R.a
- Pól roku pózniej, pierwsze opóznienie premiery
- Wstepnie koniec 2003 mial byc data premiery
- Koniec 2004: „95% S.T.A.L.K.E.R.a jest ukonczone”, wedlug GSC
- Do teraz nie ma zadnego nowego materialu ani daty premiery
- W „Swiatecznych Premierach” THQ, jak równiez w ich planach finansowych do konca Marca 2006 S.T.A.L.K.E.R. juz nie figuruje
- Wedlug THQ wczesniejsza premiera nie jest wykluczona, jednak kazdy podchodzi do tego z rezerwa
- S.T.A.L.K.E.R. nie zostaje zaprezentowany na E3 i GGC, pomimo iz jego obecnosc byla zapowiedziana
- Publiczne prezentacje GSC skladaly sie jedynie z dema multiplayera, które kazdy juz widzial zeszlego lata (nic o systemie symulacji zycia, nic o fabule)
Komentarze czlonków przemyslu i „kontaktów”:
- GSC po prostu przesadzili z planami dotyczacymi S.T.A.L.K.E.R.a („Oni nigdy nie beda w stanie zrozumiec, co zaplanowali.”)
- Jako ze ukrainska scena programistów jest mala, wszyscy dobrze sie znaja i obserwuja projekty innych: „GSC maja niezla grafike, ale sa tak zle zorganizowani, ze nigdy nie skoncza tej gry”, powiedzial ktos kto dobrze zna GSC.
- „GSC ma niewlasciwe priorytety.”
- „Oni troszcza sie tylko o grafike. Zamiast skupic sie na elementach zwiazanych z rozgrywka, jeden z programistów niedawno zaimplementowal nowy model cieniowania.”
- „Ta gra nigdy nie zostanie wydana.”
- GSC i THQ podchodza do tych plotek spokojnie
- THQ: „Ludzie ze Wschodniej Europy pracuja inaczej niz my. Jako wydawca musisz czasami wywierac presje, jakkolwiek nikt nie moze powiedziec, ze sa zle zorganizowani.”
- GSC (Oleg) zaprzecza: „S.T.A.L.K.E.R. zyje z cala pewnoscia! Techniczne sprawy juz skonczylismy, finalizujemy rozgrywke.”
- Pytanie: Po co ta tajemniczosc? Odpowiedz (THQ): „Zauwazylismy, ze nie musimy rozpowszechniac kazdej malej nowinki na temat S.T.A.L.K.E.R.a. Ludzie i tak sie nim interesuja.”
- Pomimo „zakazu newsów”, S.T.A.L.K.E.R. jest najbardziej wyczekiwana gra czytelników GameStar
- 6 miesiecy przed premiera: wielka kampania reklamowa; nikt nie wie, kiedy bedzie. GSC moze albo nie chce powiedziec.
- Ze wzgledu na kampanie reklamowa dwie daty w Kwietniu moga byc brane pod uwage: 26: 20 lat po katastrofie, lub: 12: w tym dniu ma miejsce druga eksplozja w grze.
- Fani sa optymistami pomimo plotek. (Artykul konczy sie cytatem czlonka oficjalnych for): „Uwierze w koniec S.T.A.L.K.E.R.a tylko wtedy jesli GSC to oglosi. Ale jesli wyciagna wtyczke po tylu opóznieniach, I’ll get a core meltdown.” [chyba nie trzeba tlumaczyc]
Uzytkownik otrzymal pochwale.