Z własnych doświadczeń, jako że mam monitor 16x10 o rozdzielczości natywnej 1440x900, szukałem sposobu na to by móc spokojnie przenosić ulubione celowniki pomiędzy wszystkimi stalkerami - doszedłem, metodą prób i błędów, a także dzięki pomocy Cromma, do takiego konsensusu.
Odpalamy program graficzny (ja używam Paint Net bo ma obsługę .dds), wczytujemy celownik, następnie skalujemy go na 1024x768 (w Paint Net skrót klawiszy ctrl + R) - w tym formacie ma być idealnie okrągły. Jeżeli nie jest to dodając (lub ujmując) mu po bokach/górze (w Paint Net skrót klawiszy Ctrl+Shift+R) doprowadzamy go do 360st. okręgu - pamiętajmy żeby centrowanie tekstury ustawić na środku. Następnie przycinamy go do wielkości jaka nam odpowiada na ekranie (żeby nie spierdzielić okręgu robię to za pomocą funkcji PN - ctrl+shift+R i zmieniam powierzchnię tekstury procentowo - np na 90% - wtedy program ładnie mi teksturę po bokach i na górze obcina). Po czym znów formatujemy obraz do wielkości 1024x768 z zachowaniem proporcji żeby nie skaszanić okręgu (klawisze PN ctrl+r). I to jest nasza baza. Teraz w zależności od tego jaki mamy monitor (4x3, 16x9, 16x10) zostawiamy (dla 4x3) lub powiększamy szerokość tekstury (klawisze w PN ctrl+shift+r, funkcja zachowaj proporcje obrazu odznaczona) o proporcję ekranu czyli dla 16x10 będzie to 768x1,6 = 1229 co daje nam teksturę o rozmiarze 1229x768 - dalej mamy okrągły celownik a tekstura jest szersza od 4x3. Dla 16x9 mnożnik wynosi 1,777 a tekstura ma rozmiar 1365x768.
Następnie:
dla SoC teksturę 1024x768 (dla monitora 4x3) zmieniamy rozmiar na 1024x1024 (klawisze w PN ctrl+R)- celownik zrobi się jajowaty ale w grze na monitorze będzie idealnie okrągły. Możemy go też zastosować dla CS i CoP bez żadnych przeróbek. Będą prawidłowo wyskalowane.
teksturę 1229x768 zmieniamy rozmiar na 1229x1024. Ale tylko dla SOC. Żeby w CS i CoP też móc ją zastosować w plikach gamedata\configs\ui\scopes_16.xml oraz gamedata\configs\ui\textures_descr\ui_ingame.xml
należy zastosować wpis:
dla scopes_16.xml (podaję wpis dla nowego celownika typu acog)
- Kod: Zaznacz wszystko
<wpn_crosshair_acog x="0" y="0" width="1024" height="768">
<auto_static x="0" y="0" width="1024" height="768" stretch="1">
<texture>wpn_crosshair_acog</texture>
</auto_static>
</wpn_crosshair_acog>
Jest to wpis identyczny jak w pliku scopes.xml odpowiadającym za monitory 4x3
dla pliku ui_ingame.xml:
- Kod: Zaznacz wszystko
<file name="wpn\wpn_crosshair_acog">
<texture id="wpn_crosshair_acog" x="0" y="0" width="1024" height="1024" />
</file>
natomiast samą teksturę 1229x768 skalujemy za pomocą narzędzia zmiany rozmiaru (PN klawisze ctrl+r) na rozmiar 1024x1024. Wychodzi jeszcze większe jajo, ale w grze celownik będzie idealnie krągły. A tu macie owego acoga
http://www.dropbox.com/sh/9ucsd46zjn2wd6t/qxT9-QeDQD