[PROBLEM] Wygląd tekstur po edycji.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PROBLEM] Wygląd tekstur po edycji.

Postprzez Crisu w 12 Lut 2008, 22:17

Witam!
Chciałbym przedstawić problem, z którym nie mogę sobie poradzić.
Mianowicie jest nim edycja tekstur. A wygląda to tak:

Początkowo w grze widzę taką oto piękną i ostrą teksturę broni.
Jednak jej jakość znacznie spada po jej edycji...

Nie pomaga także mocniejsze wyostrzenie tekstury.

Z powodów oczywistych gram na DX8, co z resztą widać.
Ale to nie ma nic do rzeczy...
Tak samo ustawienia grafiki - nie ważne czy są niskie, średnie czy wysokie.
Zawsze pojawia się ten sam spadek jakości i blur.

- - - - -

Wszystko robione jest w PhotoShopie.
Generalnie okno zapisu tekstury wygląda tak.
Próbowałem wielu wariantów, jednak wciąż to samo.
Nawet otwarcie i zapisanie tekstury bez jakichkolwiek zmian pozostawia ten defekt.

Tak więc - może ktoś pomóc? Byłbym wdzięczny.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 48

Reklamy Google

Postprzez Reaper w 13 Lut 2008, 18:50

Spróbuj zmienić Explict Alpha (DXT 3) na Interploated Alpha (DXT 5). Różnica jest widoczna, szczególnie jeśli chodzi o celowniki. Ale jeśli chodzi o tekstury to wg mnie lepszy jest Paint.NET od PSa.
Image
W S.T.A.L.K.E.R.-rze NIE ma AK-47 tylko AK-74S...
Awatar użytkownika
Reaper
Stalker

Posty: 132
Dołączenie: 09 Cze 2007, 11:59
Ostatnio był: 27 Lis 2013, 23:51
Miejscowość: Wysypisko, Placówka Powinności
Kozaki: 2

Postprzez Crisu w 13 Lut 2008, 20:43

Hmm, wiesz... Próbowałem już Interpolated Alpha, ale pewnie w złej konfiguracji.

Co prawda przed edycją tekstury program pyta czy dodać Mapy MIP czyli (na chłopski rozum) "pomniejszone o połowę".
Początkowo używałem tej opcji, ale nie chciało mi się odwzorowywać każdej tekstury oddzielnie, a i to samo jest bez generacji MIP.
I jakby nie patrzeć - opiera się to na odwzorowaniu dystansu do tekstury (interpolacji).

Ale zobaczę co da się zrobić. Popróbuję też inne opcje.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 48


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość