Wstęp:
Irytują was nazwy broni? Nic prostszego

. Zróbcie własnego moda!
Nie jest to trudne ale troszkę czasochłonne.
Co potrzeba:
1. W miarę dobry edytor textowy (polecam PitPad).
2. Umiejętność czytania ze zrozumieniem.
3. Zaparcie i dużo wolnego czasu.
Do dzieła:
1. Pozapakowujemy stalkera zgodnie z
tym poradnikiem.
2. Wchodzimy do katalogu
gamedata\config\text\eng (lub pol, zależnie od wersji językowej gry)
3. Znajdujemy plik
string_table_enc_weapons.xml i otwieramy go PitPadem (lub innym edytorem textowym)
4. Teraz po otwarciu pliku szukamy przykładowo linijki:
- Kod: Zaznacz wszystko
<string id="enc_weapons1_wpn-ak74u">
<text>Rozmiarem i wagą Akm 74/2U przypomina pistolet maszynowy, ale sposób użytkowania tej broni oraz stosowana amunicja każą ją sklasyfikować jako karabin szturmowy. Jego zaletami są niewielkie rozmiary (szczególnie ważne w trakcie walki wewnątrz budynku lub w gęstym lesie) oraz stosunkowo wysoka przebijalność. Główne wady to ograniczona celność oraz szybkie przegrzewanie się przy ogniu ciągłym.\n Amunicja:\n standardowa 5,45x39 mm,\n przeciwpancerna 5,45x39 mm BP.</text>
I możemy tutaj między znaczniki <text></text> wstawić prawdziwą historię popularnego "Kałacha"
Ale aby zmienić nazwę broni należy znaleźć linijkę:
- Kod: Zaznacz wszystko
<string id="wpn-ak74">
<text>Akm 74/2</text>
I zmienić na :
- Kod: Zaznacz wszystko
<string id="wpn-ak74">
<text>AK- 47 Kałasznikow</text>
A teraz coś innego.
Wszystkie texty z gry zapisane są w katalogu:
gamedata\config\text\eng (lub pol dla polskiej wersji)
Jeżeli nas irytuje spolszczenie np. misji, opis w/w broni, potworów cokolwiek to możemy to wszystko za pomocą notatnika pozmieniać

. W tych plikach jest dosłownie wszystko!
Wystarczy tylko użyć głowy i edytora textowego aby coś zmienić.