Jak wiadomo Czarnobyl mimo obchodzonej niedawno 30. rocznicy katastrofy ciągle fascynuje tysiące osób. Coraz większy rozgłos zyskuje także wirtualna rzeczywistość na czele z goglami VR takimi jak Oculus Rift. Dlatego też niezbyt dziwi mnie fakt, że ktoś postanowił połączyć te dwie rzeczy, z których powstaje Chernobyl VR Project, interaktywna opowieść o Czarnobylu, tworzona przez polskie studio The Farm 51.
Na wstępie dodam, że nie jest to gra, a prznajmniej nie taka, jaką sobie wyobrażamy myśląc o tej formie rozrywki. Polskie studio dysponujące profesjonalnym sprzętem i oficjalnym zezwoleniem i patronatem ukraińskich władz tworzy coś na kształt interaktywnego filmu, który oprócz rzetelnej i sprawdzonej wiedzy o Strefie da nam także w pewnym stopniu "przespacerować" się po Zonie, odwiedzając takie miejsca jak szkoła, czy Oko Moskwy. Nam jako turystom towarzyszyć będzie przewodnik opowiadający historię Strefy oraz mieszkających tam ludzi (deweloperzy zaangażowali do pomocy mieszkańców Czarnobyla i Prypeci). Nie zabraknie także elementów interaktywnych - będziemy wyposażeni w dozymetr, a niektórych przedmiotów będzie można użyć (na przykład telewizora, aby obejrzeć film propagandowy z tamtej epoki). Niestety każdego, kto pomyślał, że bedzie mógł swobodnie podróżować po Zonie gdzie oczy poniosą czeka zawód - szczegółowo oddanych miejscówek jest mało, a reszta oddana jest w formie zdjęć lub filmów. Oczywiście, chyba nikt nie wymagał, żeby ekipa ze szczegółami oddała tak duży obszar.
Mi pomysł się podoba, jest to coś nowego, co pozwoli na długie lata zapamiętać Czarnobyl taki, jakim jest teraz. Może dla nas, sąsiadów, którzy mają do stefy max kilkaset kilometrów bardziej opłacalna będzie zwyczajnie podróż do Zony, ale takiemu Johnowi z USA może się spodobać. W każdym razie aktualny koszt gogli VR oraz specjalnego sprzętu (Playstation VR) jest z pewnością wyższy niż krótki wypad do prawdziwej Strefy. Dlatego ten news to bardziej ciekawostka
Dzisiaj miała miejsce premiera Chernobyl VR Project na Steamie oraz HTC Vive. Co ciekawe, polskie studio The Farm 51 zdecydowało się przeznaczyć część zysków na fundację pomagającą ofiarom katastrofy. Miły gest
Making of gry połączony z wypowiedziami twórców:
Za ten post jedrek777 otrzymał następujące punkty reputacji:
Projekt fajny ale kiepskie zainteresowanie u nas na forum i nie tylko - powód bardzo prosty - właściwie nikt nie ma sprzętów do VR poza kilkoma zapaleńcami bo jakby nie patrzeć jest to dosyć drogie i kłopotliwe urządzenie bo trzeba mieć dosyć spory salon by nie narobić sobie problemów oraz uważać na chorobę lokomocyjną, która jest największą bolączką tego typu sprzętu...
Jednak dzięki za podsunięcie pomysłu na newsa! \ /
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |