S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Bedzie dobrze?

Da
553
75%
Niet
38
5%
Bedom bany!
150
20%
 
Razem głosów : 741

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Postprzez KoweK w 22 Kwi 2009, 14:03

Kod: Zaznacz wszystko
-Umiejscowienie gry w czasie ma miejsce po prawdziwym zakończeniu Cienia Czarnobyla. Rząd wysłał w centrum Zony ekspedycje, która jednak zniknęła bez śladu. W odpowiedzi na te tragiczne wydarzenia ukraińskie siły bezpieczeństwa wysłały agenta, którym to będziemy właśnie my.

-Gdzie nas dokładnie wyślą? Naturalnie najbardziej oczywistą lokacją jest Prypeć znany z pierwszej części gry ale uwaga! na tym podobieństwa się kończą. Po pierwsze poziom ten będzie kilkakrotnie większy od pierwowzoru i nie będzie skupiał się na centralnej części lecz wschodniej jak to mówią programiści by pokazać nam miasto z nowej perspektywy, a wykonane to będzie ze 100% odwzorowaniem realnego terenu. Znajdziemy tam fabrykę "Jupiter" oraz zrujnowaną wioskę Kopachi. Wyśmienitą wiadomością jest fakt, że przyjdzie nam zejść do podziemi, a dokładnie dwóch. A co poza Prypeciem? Zaledwie trzy poziomy. Nie wpadajcie jednak w panikę, ponieważ powierzchniowo mają one odpowiadać 12 lokacjom z Cienia Czarnobyla ponadto nie mają to być ogromne obszary nieużytków tylko bardzo przemyślane, gęsto zabudowane poziomy. Przemieszczanie się między nimi możliwe tylko z pomocą przewodników.

-Nie będzie frakcji Czyste Niebo, uległa ona zniszczeniu w 2 części gry.

-Z gry usunięto Wojnę frakcji. A-Life ma być znacznie bardziej widoczny.

-Koniec z rzucaniem przez przeciwnika pod nasze nogi granatów z precyzją Michaela Jordana

-Optymalizacja silnika, grafika ma stać na podobnym poziomie z kilkoma usprawnieniami
-Nowe podejście do zadań pobocznych. Do naszej dyspozycji oddanych zostanie 70 opcjonalnych misji stworzonych specjalnie na ten cel , a zatem nigdy więcej losowych "Idź do lasu i zabij pięć dzików"

-Dwa nowe mutanty: Burer, który miał znaleźć się w podstawowej grze lecz dopiero teraz prawidłowo go zaimplementowano do kodu jak i Chimera

- Przepięcia/Przeciążenia [Blowouts] będą wywierać dużo większy wpływ na Zonę mianowicie będą radykalnie zmieniały położenie anomalii i artefaktów.

źródło: konkurencja;) nie będę chamski- stalker zone.prv.pl

A w załącznikach skany.
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5646
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 00:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Postprzez Michu w 22 Kwi 2009, 14:48

Do tego jeszcze tutaj mam okładkę z owego magazynu.
Image Szykuje się na prawdę ciekawie i CoP też chyba sobie zakupię, miałem napisać tutaj Wam o tym newsie ale niestety Kowek był szybszy (dopiero w szkole dziś wyczaiłem, a raczej kolega mi pokazał). Wieczorkiem może newsa napiszę, było by całkiem spoko.

Kowek lub jakiś admin, przyklejta temat.


I jak widać dużo pomysłów wyciągnięte z modów xpp


Add: tutaj wyższa rozdziałka z okładką :

Klik
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez von Carstein w 22 Kwi 2009, 21:24

ZGROZA PANOWIE I PANIE!
GSC to beszczelni plagiatorzy. Przynajmniej na to wychodzi. Pomysł z rządowym agentem... Bardzo, ale to bardzo dziwnie podobny do pewnego moda... Ciekawe, czy nasi dzielni twórcy zapytali się o zgode tych moderów...
Pewnie i tak się wykpią, a potem zgarną kasę. A moderzy jak zwykle nacieszą się tylko satysfakcją...
Łał! Ale nam zrobili łaskę... "dodali" chimere i burera... niesamowite. Ciekawe kiedy reszta mutantów, które to moderzy już dawno zdołali uruchomić.
Usuneli wojne frakcji - zdecydowany błąd... A-Life ma być jeszcze bardziej widoczny. Mam nadzieje, bo ja go nawet nie widziałem w poprzednich częściach. A i tak inteligencja NPCów będzie do bani... zwłaszcza, że będą gorzej rzucać granatami... czyli winkiel wraca do gry.
Wiedziałem, że będą podziemia Prypeci! Leniuszki miały gotowe to wsadziły do CoP. Dadzą więcej podziemi. Takich samych, zbytnio nie skomplikowanych... wstyd.
Przynajmniej most na screnach wygląda ładnie...
Zgroza, zgroza, zgroza. BIĆ W TARABANY! Ale i tak grę kupię. Jak też zapewne nowego kompa dla niej (i Empire: TW).
Ot co mi leży obecnie na sercu.
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez STA1KERpl w 23 Kwi 2009, 14:10

No, trochę się zgadzam z Holtem, że stalker nieco na psy zejdzie, ale to nadal jednak bedzię najbardziej klimatyczna gra w jaka grałem... Nie wiem cz da rade tak zrobić, ale może zbierzmy ekipe fanów stalkera (jak największa grupa), i postarajmy się o zrobienie projektów wstępnych nowych mutantów, lokacji itp., wyślemy to do GSC, może zobaczą że nie robią jak należy i zmienią choć trochę koncepcje. Jak da rade takie coś w polsce zrobić, to chyba ze szczęścia bym się powiesił.

Acha- i sory za złe dane- to jednak był temat jakiegos durnego fana, który sam chyba ubzdurał sobie ten cry-engine, bo gsc jednak użyje ulepszonego x-ray. Sory.
JESTEM TUTAJ WIPEM
Awatar użytkownika
STA1KERpl
Tropiciel

Posty: 369
Dołączenie: 15 Kwi 2009, 20:51
Ostatnio był: 25 Maj 2022, 16:45
Miejscowość: The port Royal
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 13

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez KoweK w 23 Kwi 2009, 15:14

@STA1KERpl
Wierzysz w cuda? Bo ja nie. GSC dobrze wie, jakie miało być Shadow of Chernobyl, a wyszła z tego kupa. Realizować marzenia o swoim wymarzonym stalkerze można tylko poprzez modding, innego rozwiązania nie widzę.

@Komisarz Holt
Rzeczywiście... nie zauważyłem wcześniej, ale fabuła przypomina tą z Priboi Story. A czy to źle? Wątpię abyśmy byli wojskowym, bo to straciłoby sens gry według mnie :)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5646
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 00:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez von Carstein w 23 Kwi 2009, 20:36

KowKu
To złe, że GSC kradną (bo inaczej tego nazwać nie mogę) pomysły moderom.
Fakt. Nie będziemy najpewniej wojskowymi - GSC nie jest chyba aż tak beszczelne... Ale wojsko zapewne będzie w stosunku do nas neutralne... A może nawet nam pomogą w trudnej sytuacji.
W Priboy gracz był wojskowym, który pierwszy raz odbywa misje w terenie. W CoP agentem rządowym... który zapewne ma podobną przeszłość.
To złe, że GSC podrabia cudze pomysły, a potem sprzedają je nam. A moderzy to co? Psy?
Ostatnio edytowany przez von Carstein 23 Kwi 2009, 21:04, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez BelegPz w 23 Kwi 2009, 20:57

Nie che nic mówić ale GSC ma 100% prawa autorskie do tej gry więc tylko moderzy mogą coś kraść. Nie zrozumcie mnie źle jestem w tej dyskusji neutralny. Ze stalkera robią się simsy ,nowy dodatek to 2-3 pomysły nowe a reszta to samo co było. Jedyną nadzieją na przetrwanie są moderatorzy którzy starają się urozmaicić nam grę dodając cały czas nowe mody.
Image
Awatar użytkownika
BelegPz
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 01 Sie 2007, 17:11
Ostatnio był: 03 Paź 2010, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez von Carstein w 23 Kwi 2009, 21:05

EDIT. DOBRA! Oni tylko PODRABIAJĄ cudze pomysły. Nic wielkiego....
Żeby być aż tak leniwym? Do jasnej cholery! I oczywiście będą chcieli za to kasę od nas wytargać... a moderzy zobaczą tylko ich uśmiech. I ŚRODKOWY PALEC WYCIĄGNIĘTY W MIĘDZYNARODOWYM GEŚCIE PRZYJAZNI!
Coś chyba tutaj nie gra... Zwłaszcza, że moderzy ciągle odwalają czarną robotę...
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Michu w 23 Kwi 2009, 21:59

Kurfa, narzekasz jak nie wiem - nie podoba się to wiesz. Oceniaj grę dopiero po jej wydaniu, wtedy bym mniej krzywo patrzył na Twoje posty. Jak dla mnie dobrze że robią kolejny dodatek, zawsze można pograć. Jeżeli chodzi o tajnego agenta to nie widzę tutaj żadnego podobieństwa do Priboi'a. Priboi to tylko zwykły mod z żołnierzykiem. Tutaj mamy coś innego, poza tym jest za mało informacji żeby cokolwiek powiedzieć na temat fabuły.

Ja tam czekam, czekam na nowe info, screeny, trailer, grę - kupię, jak CS - szczerze ShoC to lepszy zakup, no ale czegoż dla tego stalkera nie robić ?

-----------------

I mamy nowe info i skany!

http://i4.photobucket.com/albums/y117/j ... 78169a.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y117/j ... 447a81.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y117/j ... 096315.jpg

--------------
-Nowe mutanty, całkiem inna pijawka
- Gra będzie miała o wiele lepszy klimat od CS. Spanie wreszcie będzie możliwe!, gracz będzie mógł się przespać w obozach i bazach.

NPC's will have different loot corresponding to their locations. It will be more diverse than money and food. NPC's will have their daily routines. In the morning they'll go artifact hunting, in the evening they'll return home. Monsters though will show greatest activity at night and at dawn.


-------------------

I tutaj cały reviev od Gameplay, jeżeli ktoś będzie mógł przetłumaczyć bylibyśmy bardzo wdzięczni, ja znam angielski tylko na tyle aby samemu sobie poczytać, z przetłumaczeniem gorzej.

Call of Pripyat
exclusive preview from Gameplay magazine (5.2009)

The plot is starting few days after SoC final events - Gunslinger is turning the psy-antennas off, but too, being out of it for few days. In the meantime, all the stalker realized the possibilities and perspectives of the pass opening, rush there. Of course, the way is too thin for all the people, so factional conflicts raise again and all the place began to fill with corpses.

Unexpectedly, the military forces become more active too. News about the psy-emission source liquidation reach military headquarters, and so, the development of "Fairway" operation started. The whole point of it is search for the safe way deep into the Zone for sending heavy-armed troops there and establish full control over the place. But something goes terribly wrong, and all the helicopters sent for reconnaissance vanish.

As said in the old wisdom, probably the one scout can make it where the big group failed. So the HQ send one operative to the place to inquire about facts of the case, while being undercover as a stalker. But, well - why "undercover"? He's actually a stalker, just having an eye on Ministry of Defense pays, so - on the military side. His name is Alexander Degtyarev, and he will be the protagonist.

Our main task will be to find and investigate what happened to those five helicopters. You'll find some info while searching for each of them, and of course in result we'll reveal the inconceivable Mystery. But, of course, the developers won't say anything about it before the release

Alex arrived at the place a bit late - stalkers already settled there, opened the small Bar in the old rusty ship, used some houses around, revealed the nearest anomalies etc.

Only two small groups of Duty and Freedom reached the Backwater, so they concluded a temporal truce and organized a base in the old suiting building. It is divided in two parts - for each faction. Everyone agreed that this will be neutral territory where no one will shoot.

Of course, bandits appeared there too, searching for easy money. One of them, Sultan, smart bastard, started a mess trying to gain control all over the place. But he's not going to kill anyone in sight, so it's possible to work for him.

So, we have 3 factions available for interaction, working etc. It won't be possible to join one of them (because it'll ruin the possibility of visiting lots of places and bring way too much shooting against the aggressive faction stalkers into the game. But you can change the force balance, do various tasks, help faction you sympathize to dominate.

Of course, there won't be any infinite wars for control points! Everything is a lot more interesting. For example: the scientist camp lose mercenary guarding. You can give them an advice like "I know some guys from Freedom, they'll help you, no problem". For faction it'll be the new earning source, and you - will receive respect from faction members, good equipment etc. you need.

Duty members usually prefer the heavy armor assault rifles and machineguns, Freedom - to sniper weapons and light, but protected against the Zone dangers equipment, suiting for those who like to explore the Zone. Developers didn't revealed anything about bandits propensity, but we think it'll be shotguns. And, of course, all the dark side adepts will choose that faction

Weapon assortment will grow a bit. By the way, developers decided to give more attention on smooth-bore weapons, so, for example, you can find and use automatic barreled-magazine shotgun (model prototype is DOA-12). Whole weapon balance will be reworked for higher damage and a lot longer distances.

For players not to suffer while choosing between sniper rifle and machinegun, devs made both two weapon slots universal - for now you can put anything you want into them. Of course, if you want to be armed while using the detector, you'll need one-handed weapon like pistol, but their role on the late stages of the game will probably decrease - everyone will prefer more powerful weapon

Suits will be divided into torso part and helmet part, both with separate stats. There will be 4 quick-use slots for items like bandages, medkits, antirads etc. Also, the new medical item class will appear - boosters. These are the preparations allowing the user to temporary raise some organism functions - for example, some of them will allow to sprint longer, some will speed up the blood coagulability, and so on.

Blowout can happed anytime, so you'd better keep in mind the ways to closest hideouts. You'll have about a minute to hide, and, which is most interesting, the hideout can be already taken by aggressive stalkers. Of, for example, you could the the members of Duty and Freedom in gunfight for the hideout. It's possible to help one of the sides, or just wait and collect the loot later.

Stalkers will act with the correct day/night behavior cycle - at night they're mostly sleeping, in the morning they wake up, prepare the equipment and leave the camp to search for artifacts - individually or as groups. As evening comes, they'll start to return to the camp with loot (or without it). Developers are going to rework the behavior and trade system, so you won't see the 5000 rubles and vodka in the backpacks of stalkers - they'll carry what they actually bought or collected. It allows some interesting schemes for dark side adepts - for example, you can wait for stalker to collect the artifacts and kill him returning to the camp to get your hands over the loot

Monsters will raise their activity at night. By the way, yes - there will be burer and chimera. Those models were already been in SoC recourses, but wasn't used in game due to various reasons. Developers said that they wanted unique enemies, so another dog-like close combat mutant is not needed. So, in sequel, they gave burer and chimera unique abilities and behavior. Chimera will use swift and deadly leaps from the dark while staying unnoticed and stealthed, try to avoid player to see it before the attack. Burer will widely use his telekinetic abilities - for example, for disarming characters. Or at least to make concrete block fall on your head

The stats balance for other monsters will be reworked. For example, bloodsucker will be a bit weaker, but more dangerous, his invisibility won't make him immortal, he will act slightly different.

The attention to details in Call of Pripyat is really surprising. For example, after the blowout anomalies will change their position and the artifacts will appear in completely different places, making almost impossible to memorize the safe route and run without detector like in Shadow of Chernobyl. By the way, it'll be possible to sleep! You won't be able to sleep under the bush within the bag, but on every base you'll find the suiting places to sleep at night. Much better than waiting for the morning in SoC while having time for a tea. Ten cups of tea. Or even more.

But, well, maybe you won't want to sleep at night. There are a lot tactical possibilities and, also - many quests are available only at night

There will be about 70 new unique quests. Small corridor-like locations are in past - prepare to explore three giantic territories:

- Darkwater - marshy territory, heavy affected with anomalies and densely built with various agricultural structures.

- "Jupiter" - industrial territory around and in the huge abandoned factory (by the way, the "Jupiter exists in the real Desolation Zone | translator note).

- Pripyat - 100% precise recreation of east Pripyat part, with central post office, school and other famous places. By the way, the city will be properly placed on the global map - north-west from NPP, not south, as in the previous games. The most important is that this level won't be corridor-like as Limansk in CS or Pripyat in SoC - no, it'll be huge territory with lots of various quests and non-linear exploring possibilities.

To say straight, Call of Pripyat looks like the wise and massive work on mistakes done in previous games. There won't be helicopter bosses, infinite faction wars and other elements that are theoretically interesting, but doesn't fit to S.T.A.L.K.E.R at all. Well-turned features like new detection system or weapon upgrading will be there too, but in overall look the Call of Pripyat is closer to the original S.T.A.L.K.E.R concept with dangerous, desolated and silent Zone where stalkers are rare and gloomy loners, where's no place for huge groups and tons of gunfights. We really hope that the developers will follow this line, because this time they've chosen really proper vector.

We're looking forward for the meeting with the dark and cloudy world of eternal autumn where it's not possible to live, but... where you still want to return. Again and again.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez von Carstein w 23 Kwi 2009, 22:34

"Oceniać grę po jej wydaniu" - jak znam produkcje stajni GSC najlepiej nie będzie. No, może przez tydzień, dwa tygodnie wszystko bedzie fajnie, cacy... a pózniej forum zaleje fala krytyki (bynajmniej nie mojej). Ciekawe, czy polepszą optymalizację...

Michu - Jak narazie nowych informacji o fabule nie ma. Więc mam chyba prawo narzekać. Popatrzcie to, jak to jest z głównymi bohaterami... Najpierw stalker, potem najemnik, teraz "tajny agent rządowy"... Ciekawe kim będziemy w kolejnym dodatku (Bo zapewne GSC wyda jeszcze jakiś przed STALKEREM 2) ... Monoliciarzem... Zombii?

Ja się cieszę z dodatku. Ale panie, jak widzę te "dziwne" podobieństwa z pewnymi modami. Pozatym ja bym wolał ten dodatek póżniej, ale dobrze zrobiony, a nie coś w stylu "Dorzucimy coś nowego, jakiś nieistotny drobiazg. Gracze i tak grę kupią. A my będziemy mieli pieniądze na nowy samochód/ spłate mieszkania/ alimenty".
Łał - umożliwili nam spanie... Podziwiam panów z GSS za ich ciężką pracę. Ten pomysł jest naprawdę...

Mam nadzieje, że przynajmniej przy lokacjach i zadaniach pobocznych się postarają.

A grę kupię... Ot Zew Zony mnie wezwie... i po mnie.
Ostatnio edytowany przez von Carstein, 23 Kwi 2009, 22:50, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Michu w 23 Kwi 2009, 22:38

A to co napisałem po Polsku to oczywiście musiałeś wymienić, przeczytaj sobie tekst angielski - tam masz o wiele więcej napisane. Jak macie tak narzekać to w ogóle gtfo from this forum! :PP. Jeżeli nikt nie przetłumaczy to ja postaram się te najważniejsze kwestie.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez von Carstein w 23 Kwi 2009, 23:00

Drogi Michu.
Ja z natury jestem pesymistą i częściej niż inni (znaczy optymiści) jestem mile zaskoczony. A wrazie czego nie przeżywam zbyt wielkich stresów (Które optymiści nazywają "depresją", w skutek której się często wieszają/ skaczą z mostu/ strzelają sobie w łeb/ wskakują pod pociągi/ przedawkowują proszki (lub czaj)/ podcinają sobie żyły/ podskakują dresiarzom (lub mocherom)/ czyli robią sobie krzywdę i pogarszają statystyki).
Większość z userów przeżyła już zawód po dwóch pierwszych częściach. Więc nie dziw się reakcji ogółu...
Nie myślimy odejść z forum. W końcu wciąż działają moderzy, dzięki którym produkcje z obory GSC stają się przystępniejsze, bardziej strawne... Nie zapomnijmy o LOST ALPHA.
Michu - walnij tekst do translatora. Przetłumaczy jako tako. Chwilowo wystarczy, a póżniej wstawisz poprawioną wersje.

//Edit by Michu

Tutaj do pobrania macie wersję z translatora, nie dodawałem tutaj bo na prawdę nieciekawie to przetłumacza...
Pobierz

Bo kolorek musi być! - sarkazm.
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość