[Problem] Tekstura celownika Kobra

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez r_populik w 27 Lis 2012, 13:39

Otóż przenoszę do Stalkera nowy model AK74U, m.in. wersję z celownikiem kobra. Dla tekstury "szkła" celownika ustawiam shader lightplanes. I nie wiedzieć czemu tekstura szkła wędruje sobie daleko do przodu (patrz screen):
Image
Gdy użyję shadera aref, jest tak jak na dolnym obrazku, niby ok, ale nie ma zielonej poświaty. Wie ktoś, co na to poradzić ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez Cromm Cruac w 27 Lis 2012, 19:15

A gdzie na modelu jest ta powierzchnia, na której wyświetlana jest ta kropka? Bo to wygląda jakby była daleko przed lufą. Jak się patrzy przez celownik to jest w linii z punktem widzenia ale w widoku bocznym wyświetla się z boku (ale wciąż w osi lufy karabinu)
Trzeba by ją przesunąć do tyłu tak, żeby była w celowniku.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez BJ Blazkowicz w 27 Lis 2012, 19:51

Z tego co pamiętam to ma być shader "selflight" tylko że jak go dasz to nie będzie przezroczystości tekstur, musi być taki zawieszony w powietrzu model kropki kolimatora. A to że oddala to wina shadera, też tak miałem jak próbowałem uzyskać efekt szkła, trzeba by nowe shadery zrobić.
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 980
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 08 Gru 2024, 21:37
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 526

Re: [Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez r_populik w 27 Lis 2012, 19:55

No właśnie najśmieszniejsze jest to, że powierzchnia szkła jest dokładnie w tym miejscu co trzeba (na screenie tego nie widać, ale przy shaderze aref tekstura jest tu gdzie trzeba, tzn. gdy trzymam broń bez zbliżania, widać teksturę celownika w dobry miejscu, nie gdzieś z przodu)

BJ - próbowałem już chyba wszystkich shaderów, na niektórych jest tak jak przy aref, na innych tak jak przy lightplanes (odsunięte szkło), a na jeszcze innych nie ma przezroczystości). Zostanę chyba przy tym arefie, bo jest w sumie ok.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez BJ Blazkowicz w 28 Lis 2012, 11:48

Niektóre shadery po prostu nie są stworzone do działania w hudzie i przypisane do broni wariują.
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 980
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 08 Gru 2024, 21:37
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 526

Re: [Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez gitmajones w 18 Mar 2013, 21:25

Sorrki za pytanie nie na temat ale co to za okrojony hud do minimum bo szukam takiego wszędzie i nie mogę znaleźć ?
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: [Problem] Tekstura celownika Kobra

Postprzez r_populik w 18 Mar 2013, 21:55

Już nie pamiętam, ale wydaje mi się, że to był M.E.H.U.D.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive gitmajones.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości