Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez StalkerCell w 25 Lip 2013, 12:14

Witam, mam (znowu) kilka pytań dotyczących moddingu. Tym razem zadam kilka pytań, dotyczących modowania STALKER'a CoP. A więc zaczynajmy:

1.Skąd pobrać modele itemów, broni, modeli NPC, itemów, leków, żarcia, itemów... :D
2.Jak wkleić modele:
a)kombinezonów,
b)broni,
c)celowników,
d)pozostałych rzeczy dostępnych u kupców,
3.Jak ustalać współrzędne broni, by były poprawne wyświetlane w ekwipunku i w menu handlu?
4.Jak edytować modele a'ka jak posługiwać się Paint.Net'em?
5.Jak dodawać nowe itemy, bronie, kombinezony, celowniki do handlarzy, by sprzedawali je?
6.Jak wyposażyć NPC, frakcje w nowy sprzęt?
7.Jak i czym edytować animacje broni?
8.Jak zmienić spawn głównego bohatera, by rozpocząć rozgrywkę w innym miejscu?
9.Co zrobić, by mieć na starcie inny ekwipunek?
10.Jak robić zadania fabularne i poboczne, jak pisać nowe dialogi (czy tak samo jak w ShoC)?
11.Jak i czym dodawać mapy i edytować je?


OK, myślę, że to na razie wystarczy. O udzielanie głosu proszę osoby, które modowały STALKERA CoP, i znają się na rzeczy. Chcę po prostu być pewny :D . Druga sprawa - proszę o wyjaśnienie tych zagadnień, linkujcie - jeżeli możecie - tylko do downloadów itemów, w sprawach modowania o opisywanie to w postach (tutoriali do CoP'a jest mało, a w Mod-Portal było ich masa :| )

Z góry dziękuje i pozdrawiam :D .
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Reklamy Google

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez Pangia w 25 Lip 2013, 14:39

OK, zważywszy, że nikt nie odpowiedział, to odpowiem na parę pytań, na których temat coś wiem:
StalkerCell napisał(a):1.Skąd pobrać modele itemów, broni, modeli NPC, itemów, leków, żarcia, itemów... :D

Google Twoim przyjacielem! A tak poważniej to są jakieś strony z darmowymi modelami - wpisz np. "free 3d models", ewentualnie popytaj lokalnych modderów, może któryś z nich doradzi ci jakiś konkretny kierunek poszukiwań.
2.Jak wkleić modele:
a)kombinezonów,
b)broni,
c)celowników,
d)pozostałych rzeczy dostępnych u kupców,

Najprościej byłoby pobrać jakiegoś moda (nie wiem, Shokera albo coś, nie pamiętam który dodawał dużo celowników) i spojrzeć, jak struktura plików tam wygląda.
3.Jak ustalać współrzędne broni, by były poprawne wyświetlane w ekwipunku i w menu handlu?

Potrzebujesz takiego programiku jak Stalker Icon Editor. Po rusku, ale nawet ja nie mam problemu z jego obsługą, ale jakbyś czegoś nie wiedział, to pytaj. Ach, kwadrat ustawiasz na rozmiar 50x50.
5.Jak dodawać nowe itemy, bronie, kombinezony, celowniki do handlarzy, by sprzedawali je?

To kwestia dopisania odpowiednich linijek do pliku z handlarzem. Nic trudnego, zresztą miliardy razy przewijało się to na forum.
9.Co zrobić, by mieć na starcie inny ekwipunek?

gamedata/configs/gameplay/character_desc_general.xml -> na samym początku masz listę startowego ekwipunku. Wstaw, co chcesz pamiętając, żeby nie pomylić nazw (inaczej gra się wywali na wczytaniu mapy) i żeby nie przekroczyć udźwigu :)
10.Jak robić zadania fabularne i poboczne, jak pisać nowe dialogi (czy tak samo jak w ShoC)?

Chyba tak, w tej kwestii chyba nic się nie zmieniało, ale tu już na pewno musisz poczekać na kogoś znacznie bardziej wykwalifikowanego.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive StalkerCell.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez StalkerCell w 25 Lip 2013, 14:58

Sypnąłeś mi pomocą, stawiam Kozaka :D . Poczekam na resztę odpowiedzi i pogrzebie w plikach CoP'a.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez The Witcher w 25 Lip 2013, 16:43

6 - configs/gameplay/character_desc_general.xml
8 - ACDC i edytujemy w all.spawn actora.
10 - Dialogi tak samo jak w poprzednich częściach.
4, 7, 11 - Zaopatrz się w mnóstwo wolnego czasu, SDK do CoP, dobry program do edycji modeli.
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 10 Maj 2025, 21:26
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez Dark Dante w 25 Lip 2013, 17:37

1. http://gamebanana.com/skins Chyba najlepsza strona z teksturami. W dodatku do wszystkich części stalkera i masy innych gier.

9. http://chomikuj.pl/kapral14/Mody+do+gie ... +of+Pripay Plik "Narzędzia na starcie". Musisz tylko odpowiednio dopisywać itemki. Ekwipunek bohatera jest od samej góry. Jak nie chcesz narzędzi to po prostu wywal 3 linijki na samym dole, tuż przed napisem ile będziesz mieć kasy. Nie pamiętam skąd dokładnie to mam ale na pewno od kogoś z naszego forum.
Zona ma swoje tajemnica, Ty musisz je poznać.

Dark Dante
Wygnany z Zony

Posty: 180
Dołączenie: 29 Kwi 2013, 18:48
Ostatnio był: 28 Cze 2015, 23:23
Miejscowość: Zona
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 12

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez r_populik w 25 Lip 2013, 18:04

1. gamebanana.com - jest tego mnóstwo, a jak poczytasz w sieci, jak dobierać się do modeli zrobionych pod silnik source, to będziesz miał dostęp do ich jeszcze większej ilości.

2.wkleić ? Jeżeli chodzi ci o wstawienie nowego modelu do gry, to musisz model w jakimkolwiek formacie skompilować pod silnik stalkera za pomocą SDK. Niezbędny do tego jest program Milkshape, który otwiera większość formatów modeli i z którego możesz je eksportować do formatu rozpoznawanego przez stalkerowski SDK. Żeby to wszystko wytłumaczyć trzeba by z godzinę pisać. Ale wszystkie potrzebne informacje są dostępne w sieci, wystarczy chcieć poszukać. Zresztą jest o tym tutorial na forum (sam z niego korzystałem na początku)

3.przecież jest do tego tutorial na forum (pod SOC ale to przecież jeden czort)

4. sorry, ale pytania lekko dziwne, by nie powiedzieć, że z dupy. Modeli w formacie stalkera (ogf) nie możesz edytować w żaden sposób. Możesz je zaimportować do Milkshape i w tym programie robić z nimi co tam ci się podoba pod warunkiem, że umiesz ten program obsługiwać. A jak posługiwać się Paint.NETem ? Jak odpowiedzieć na takie pytanie ? Mnóstwo tutoriali w sieci i to wszystko.

5. jest tutorial na forum

6. pliki xml w folderze configs\gameplay

7. jest tutorial na forum

Miałem zamiar odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale nie ma sensu. Wszystkie interesujące cię informacje są dostępne na tym forum. Najwyraźniej nie chce ci się szukać, a skoro już tego ci się nie chce, to zapomnij o modowaniu, bo w Stalkerze jest to na ogół bardzo żmudne zajęcie.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez StalkerCell w 25 Lip 2013, 20:05

r_populik napisał(a):2.wkleić ? Jeżeli chodzi ci o wstawienie nowego modelu do gry, to musisz model w jakimkolwiek formacie skompilować pod silnik stalkera za pomocą SDK. Niezbędny do tego jest program Milkshape, który otwiera większość formatów modeli i z którego możesz je eksportować do formatu rozpoznawanego przez stalkerowski SDK. Żeby to wszystko wytłumaczyć trzeba by z godzinę pisać. Ale wszystkie potrzebne informacje są dostępne w sieci, wystarczy chcieć poszukać. Zresztą jest o tym tutorial na forum (sam z niego korzystałem na początku)


Chcę pobrać model z jakiejś strony i "wkleić" go do gry. Chodzi oto, żebym miał tą nową broń w grze, której w wanilii nie było, i żeby przy jej użyciu/upuszczeniu gra nie srała Pułapkami na Robaszki :D .

r_populik napisał(a):4. sorry, ale pytania lekko dziwne, by nie powiedzieć, że z dupy. Modeli w formacie stalkera (ogf) nie możesz edytować w żaden sposób. Możesz je zaimportować do Milkshape i w tym programie robić z nimi co tam ci się podoba pod warunkiem, że umiesz ten program obsługiwać. A jak posługiwać się Paint.NETem ? Jak odpowiedzieć na takie pytanie ? Mnóstwo tutoriali w sieci i to wszystko.


Tutaj już pewnie zajarzyłem, ale co do Paint.Net'a, to chodzi mi o opisanie jego wszystkich funkcji. Ale znajdę to w sieci.

r_populik napisał(a):Miałem zamiar odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale nie ma sensu. Wszystkie interesujące cię informacje są dostępne na tym forum. Najwyraźniej nie chce ci się szukać, a skoro już tego ci się nie chce, to zapomnij o modowaniu, bo w Stalkerze jest to na ogół bardzo żmudne zajęcie.


Ja szukałem tutków tylko do CoP, a dlatego, że nie wiem, czy wszystko robi się tak samo, bo wersja engine STALKA jest inna. Co do tego że nie chce mi się szukać - tutków do CoP jest bodaj 13 (w Tutorialach), czytałem wszystkie, a na Mod-Portal było do tego drzewa i w piz*u dalej. Ale wichry wiały i wywiały... :D

Dzięki za porady, liczę, że wystarczą, a jak nie, to dam znać. Przy rozpakowanej gamedacie od razu więcej jarze :D .
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez Pangia w 25 Lip 2013, 20:20

StalkerCell napisał(a):żebym miał tą nową broń w grze, której w wanilii nie było, i żeby przy jej użyciu/upuszczeniu gra nie srała Pułapkami na Robaszki :D .

Jeśli wkleisz broń dobrze, to przy jej używaniu/strzelaniu nic się nie stanie, ale będzie się wywalać przy upuszczaniu jej na ziemię, jeśli nie dopiszesz jej do mp_ranks.ltx
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez StalkerCell w 24 Sie 2013, 21:07

Mam następne pytanka.
1. Jak dodać do TOZ 34 celownik i granatnik? To znaczy jak zamocować dodatek tak, by był akurat w tym miejscu, w którym chcę. Na STALKER Team tutek jest, ale tak trochę z dupy napisany :| . Chcem dodać do gry kilka unikatów, bo tych prawie wcale nie ma.
2. Jak używać ACDC? Czy ten program do działania potrzebuje wykupionej licencji?
3. Jak edytować zawartość schowków? Czy to wiąże się ze zmianą jakichś linijek, czy to głębsza sprawa?

BTW sry za odkop.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Początkujący modder, czyli pytanie na modowanie :>

Postprzez BJ Blazkowicz w 03 Wrz 2013, 21:38

1. Jak sobie dodasz kości i nowe animacje to będziesz miał granatnik, co do lunety to można zrobić szybko łatwo i przyjemnie niezdejmowalną lunetę tak jak zrobiłem tu:
Image
viewtopic.php?f=68&t=9559 - tutek
2. Chyba nie.
3. viewtopic.php?f=68&t=18421 chyba walnę warna za brak używania szukajki.
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 980
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 08 Gru 2024, 21:37
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 526


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość