cl_cod_pickup_mode i darmowe przejścia między mapami

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

cl_cod_pickup_mode i darmowe przejścia między mapami

Postprzez stalker177 w 30 Maj 2013, 00:37

Witam wszystkich,
na tym forum po raz pierwszy :)

Mam dwa pytania, na które nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź:

1. Pierwsza sprawa - tryb podnoszenia przedmiotów. W SoC (w pliku user.ltx) można było ustawić cl_cod_pickup_mode na 0 co pozwalało na podnoszenie tylko tych przedmiotów, które się dokładnie wskazało myszką (dzięki czemu dało się podnieść rzeczy tylko faktycznie potrzebne). W CoP niestety, nie wiedzieć czemu, jest inaczej - zmiana tej opcji z 1 na 0 powoduje że nie można w ogóle nic podnieść :(
Tak więc, trzeba grać w domyślnym trybie - Diegtiarow przeszukując ciało jakiegoś stalkera, przy okazji podnosi broń która obok tego ciała leży. Potem trzeba ją ręcznie wywalać z plecaka. Wkurza na maksa, szczególnie gdy plecak już ciężki a czasu na ucieczkę brak. Czy nie da się jakoś przywrócić tego parametru do poprawnego działania, tak jak to było w SoC?

2. I druga sprawa - chcę zmodyfikować skrypty tak, aby przechodzić między poziomami gratis, bez opłat dla przewodników. W plikach dialogs_jupiter.script i dialogs_pripyat.script znalazłem odpowiadający za to kod:

function pay_cost_to_guide_to_pripyat(first_speaker, second_speaker)
dialogs.relocate_money_from_actor(first_speaker, second_speaker, 0)"
end


function pay_cost_to_guide_to_zaton(first_speaker, second_speaker)
if has_alife_info("zat_b215_gave_maps" then
dialogs.relocate_money_from_actor(first_speaker, second_speaker, 0)
end
end


oraz

function pay_cost_to_guide_to_jupiter(first_speaker, second_speaker)
dialogs.relocate_money_from_actor(first_speaker, second_speaker, 0)
end


Trzeci argument w każdej z tych funkcji już zmieniłem na 0. I faktycznie, przechodzenie za darmo działa ale tylko między Jupiterem <-> Prypecią i z Prypeci do Zatonu. Alu już za przejście z Zatonu do Prypeci i pomiędzy Zatonem <-> Jupiterem, Pilot nadal żąda pieniędzy. Nie mogę znaleźć kodu który za to odpowiada - takich funkcji brak w pliku dialogs_zaton.script, co mnie nieco zastanawia.

W pliku dialogs_pripyat.script jest jeszcze coś takiego:

function jup_b43_actor_has_7000_money(first_speaker, second_speaker)
return db.actor:money() >= 7000
end


function jup_b43_actor_do_not_has_7000_money(first_speaker, second_speaker)
return db.actor:money() < 7000
end


Wpisałem już 0 zamiast 7000 - działa, ale tutaj nie mam pewności, czy jeśli to zmienię, to nie wpłynie to na inne elementy gry - np. pozwoli wykonać jakieś zadanie, mimo że nie mam tyle kasy przy sobie. Jeżeli ktoś ma jakieś rozwiązanie, będę wdzięczny.

Wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam!
stalker177
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 29 Maj 2013, 23:40
Ostatnio był: 30 Maj 2013, 00:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 0

Reklamy Google

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość