Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez diablodevil78 w 08 Kwi 2012, 08:28

SkullDagger napisał(a)::arrowu: To zona a nie wesołe miasteczko, waty cukrowej nie dostaniesz.

Ja bym "dorobił" więcej interakcji z otoczeniem i ludzmi.


Nie chodzi mi o jakąś watę cukrową tylko np.orzeszki ziemne, jakaś racja żywnościową(którą można by było znaleźć w zabitym żołnierzu)albo zwykłą wodę.
Faber est quisque suae fortunae.=Każdy jest kowalem swojego losu
Mój kanał na Youtube->http://www.youtube.com/user/diablodevil51?feature=mhee

diablodevil78
Wygnany z Zony

Posty: 76
Dołączenie: 04 Kwi 2012, 16:49
Ostatnio był: 15 Cze 2012, 16:10
Miejscowość: Polska,Hrubieszów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 4

Reklamy Google

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Arrakktur w 08 Kwi 2012, 11:50

Coś jak :suchar: suchary wojskowe, jakieś inne konserwy, zupki w proszku czy kawa na pewno by urozmaiciły grę.
Arrakktur
Kot

Posty: 18
Dołączenie: 31 Mar 2012, 14:15
Ostatnio był: 27 Gru 2014, 17:50
Kozaki: 1

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 08 Kwi 2012, 11:57

Suchary wojskowe w sumie to dobry pomysł - ciekawe, czemu na to nie wpadli podczas tworzenia gry. Co do urozmaicenia jedzenia to bodajże SGM do CoP dodaje oliwki, serki topione, orzeszki w puszcze i inne cuda niewidy... Nie powiem, mało to logiczne, ale miło się widzi coś innego do jedzenia niż samą kiełbachę, konserwę i chleb :P
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez jalkavaki w 08 Kwi 2012, 12:12

Trzy rodzaje jedzenia wystarczą. Nie róbmy ze STALKERA jakiegoś symulatora restauracji. Acz przyznam, że uczucie pragnienia wraz ze wszystkimi czynnikami je powodujący (bieg, jedzenie, alkohol, spanie ) i potrzeba jego zaspokojenia fajnie wpisywała by się w klimat.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1384
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 13 Maj 2025, 17:30
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 194

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez kondotierfred w 08 Kwi 2012, 14:49

Mnie brakowało możliwości oceny stanu podniesionej broni oraz jej rozładowania, bez wkładania do plecaka. Czyli podnieś, oceń, zabierz lub rozładuj i wyrzuć. Możliwość zdjęcia celownika, tłumika, odczepienia magazynka czy granatnika.
Realnie, mamy tylko kilka magazynków, a resztę amunicji nosi się w paczkach. Powinna być wprowadzona konieczność ładowania opróżnionych magazynków i zwiększenia obciążenia, gdy zbierzemy także dodatkowe magazynki.
Brak mi też, uzupełniania niepełnych paczek z amunicją, brakującą ilością, z paczek również niepełnych ( długie przekładanie z plecaka do skrytki). Mogło by być ręczne, gdzieś w terenie, lub automatyczne w skrytce.
Brak opcji przenieś wszystko, hurtem lub dla poszczególnych przedmiotów, z plecaka do skrytki ( odwrotnie można to zrobić).
Brak możliwości składania zamówień u handlarzy, na sprzęt " używany", tani, lecz wymagający jakiejś drobnej (niekoniecznej) naprawy.
Mechanik na naprawę i udoskonalenie sprzętu, powinien mieć czas, więc zostawiałoby się go u niego. Wtedy idziesz spać, albo bierzesz sobie drugi komplet ( jak będzie słabszy, wybierzesz zadania łatwiejsze ).
Wszędzie, za kasę, obietnicę zysku w nagrodzie lub łupy, powinna być możliwość zebrania grupy, do wykonania zadania ( np. ZP, odbicie więźnia. Nie dołączamy do stalkerów, a sami organizujemy sobie taką grupę).
No i aby nie było więcej sytuacji że, dostarczając narzędzia mechanikom ( tu mowa o precyzyjnych ), możliwość udoskonalenia sprzętu uzyskujemy, gdy praktycznie zostaje nam jedna akcja ( oczywiście, grając kolejny raz, możemy ileś tam zadań pozostawić i wrócić gdy nie odlecimy, ale wtedy gra traci sens).
Oprócz wybrania poziomu trudności gry, powinna być możliwość wybrania charakteru naszej postaci wpływającej na reputację. Np życzliwy, złośliwy, brutalny, obojętny itp., mających wpływ na dialogi i ich skutki.
A bandyci, za wyjątkiem ich baz, gdzie można prowadzić negocjacje z ich przywódcą, wszędzie powinni nas atakować.
Spotkani stalkerzy, częściej w czasie handlu, powinni nas próbować oszukać ( np. jakiś sprzęt znika z naszego plecaka, jakby został ukradziony, po wypowiedzi że, się mu spodobał) . Zabicie takiego, nie powodować powodować wrogości innych.
A tak ogólnie, jaka broń się psuje i zacina, po wystrzeleniu zaledwie kilku magazynków? A szczególnie AK i pochodne.
Awatar użytkownika
kondotierfred
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 08 Cze 2011, 21:31
Ostatnio był: 20 Cze 2023, 18:48
Kozaki: 25

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Szpagin w 09 Kwi 2012, 13:50

Wpadłem niedawno na pomysł wprowadzenia mechanizmu rozwoju postaci. Opierałby się nie na poziomach doświadczenia, lecz na perkach. W Zewie Prypeci wprowadzono ciekawy pomysł z osiągnięciami, które odblokowują określone nagrody. Moim zdaniem należy ten mechanizm rozwinąć.

Przede wszystkim perków powinno być więcej. Część zdobywałoby się za określone działania (dobrym przykładem jest możliwość przeżycia emisji poza schronieniem po trzykrotnym użyciu antybiotyku), inne są nagrodą za wykonanie misji (za niektóre misje mogą być dwie różne nagrody - dałoby to możliwość wyboru ścieżki rozwoju i motywowało do ponownego przejścia gry), jeszcze innych możemy odpłatnie nauczyć się od niektórych NPC.

Prosiłbym o wasze opinie na temat takiego systemu.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 09 Kwi 2012, 14:29

Jak dla mnie perfekcyjna sprawa - system achievementów dających określone malutkie bonusy był według mnie strzałem w dziesiątkę... To po pierwsze motywuje do ich zdobywania, a po drugie daje jakieś wymierne korzyści, co można właśnie przedłożyć na taki jakby system rpg-owy w grze. Namiastkę czegoś podobnego też dodał Smoq w TFW i choć poszedł w inną stronę, też pomysł był świetny.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gorik w 10 Kwi 2012, 11:19

A co sądzicie o konieczności "wydalania kału i oddawania moczu" :E
A tak na serio: dodałbym możliwość wykrwawienia się wrogów i zwiększył rolę bandaży. Bo teraz po prostu nosi się tego w cholerę (kończąc SoC miałem w plecaku chyba z 5 kg) a zdrowia to za wiele nie przywraca i używa się ich hurtem jak skończą się apteczki (po czymś takim nasz stalker powinien wyglądać jak mumia).
Piękno zbawi świat
Awatar użytkownika
Gorik
Stalker

Posty: 97
Dołączenie: 26 Lut 2012, 17:43
Ostatnio był: 21 Lis 2024, 11:48
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 33

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 10 Kwi 2012, 11:25

W sumie ma to sens, żeby wrogowie też potrzebowali ich używać, a także odczuwali krwawienie z ran - w SoC po strzale ze snajperki mogłeś wykrwawić się w ciągu minuty czasu, a tymczasem wrogowie dalej wesoło hasali sobie po terenie Zony i nic sobie nie robili z tego, że właśnie mają w okolicy płuca dziurę o średnicy pięści na wylocie...:-/
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Jerycho w 18 Kwi 2012, 21:08

No fajne pomysły tu powstają, dorzucę coś od siebie :idea:
1. Dużo większa Zona
2. Wybór ubarwienia stroju, np zmiana koloru kombinezonu u któregoś z mechaników
3. Możliwość prowadzenia ostrzału zza flanki, coś jak w Rainbow Six etc. (chyba dobrze napisalem z tym ostrzałem)
4. Możliwość biesiadowania z innymi stalkerami przy ognisku. Np. dosiadamy sie i możemy napić sie z nimi wódki, oczywiscie im wiecej tym bardziej sie uwalamamy :E :P . Elementy hazardu, czyli w czasie przysiadania sie do ogniska możliwość zagrania w karty, jakieś kośći etc. oczywiscie na pieniązki, ktore w Zonie bardzo ważne są ;)
5. Używanie odtwarzacza mp.3 lub innego cudeńka jakie cywilizacja wymysliła. Z racji ze dużo podróżujemy pieszo chodem po Zonie, przydałoby sie takie cudeńko, np. jakieś radio węzeł Zona :E . Ewentualna możliwość wgrania swoich mp3.
6. Wybór zachodniego uzbrojenia, oczywista nie u wszystkich Handlarzy, ale wieksze urozmaicenie broni , tak jak w modzie Zew Monoliu Ukryte Ścieżki 2
7. Rozrywanie przeciwników po wybuchu, czyli jak rzucimy gdzieś granat, to tu leży głowa, a tam noga itp. Wykonujemy strzał z jakieś strzelby z bardzo bliskiej odległosci np. w głowe, to urywa ją.
8. Im lepsze miejsce w rankingu, tym inni stalkerzy bardziej na nas reagują.
9. Możliwość zabrania ze sobą pomocnika na misje, czyli małe wsparcie. Idziemy gdzieś na wykonanie misji, np jakiś ostrzał czy coś, szukamy goscia który z nami pójdzie, oczywiście za zapłatą. Możemy podzielić sie z nim swoim uzbrojenem.
10. Ulepszenie kombinezonów, np termowizja, a w jakiś rzadkich egzemplarzach lub za dopłatą zamontowanie , nie wiem jak to nazwać, jakiś automatyczny celownik, sam namierza nam osobe do zlikwidowania.
11. Możliwość rzutu nożem, ogólnie mógłby być wiekszy wybór, co chcemy mieć, nóż, jakiś tasak, maczeta itp.
12. Brakuje mi tu czołgania, no chyba ze już jest, w Czyste Niebo grałem zaraz po tym jak wyszło i nie pamietam czy była taka możliwosć, a CoP nie gralem, gdyż grafa nie pociągnie.
13. No napewno kobiety, a zwłaszcza zeby stalkerem była kobieta.
14. W wojnie frakcji, branie stalkerów do niewoli, skoro nam sie amunicja konczy to im też powinna, powinien być wskaźnik przy takim stalkerze ile mu jeszcze zostało, jak juz sie skonczy , to albo sie poddaje albo do piachu
Dobra to by było na tyle, jak coś wymysle to dopisze ;] A dla tych co twierdzą ze gra jest za krótka to róbcie wszystkie questy, a nie lecicie tylko główną fabułą

Za ten post Jerycho otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger.
Awatar użytkownika
Jerycho
Stalker

Posty: 92
Dołączenie: 11 Mar 2012, 16:35
Ostatnio był: 15 Cze 2021, 08:04
Miejscowość: Piotrków Trybunalski
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 6

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Tormentor w 21 Kwi 2012, 11:48

Ja bym chciał żeńskie mutanty
Image

Snorkałbym :D


Dodatkowo możliwość sprzedania komuś kopa. Ciekawym rozwiązaniem była by również odmowa kupna przez jakiegoś obcego stalkera, bo w zasadzie byle gówno możemy komuś sprzedać. Załóżmy każdy potencjalny klient ma określone upodobania np lubuje w snajperkach a jak mu będziemy chcieli "wcisnąć" mp5 to nam powie "spieprzaj mi z tym". Od mniej kulturalnych groziłby nawet kop na ryj :)
Pamiętam w Czystym Niebie był moment, gdzie stała grupka "Wolności" bodajże nakazywali się nam zatrzymać i schować broń, jak tego nie zrobiliśmy dostawaliśmy serie. Mogło by tak być na każdym kroku, załóżmy zbliżamy się do ogniska i od razu w naszą stronę lecą groźby.
Image

Za ten post Tormentor otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KOSHI, Jo_Mason, kupiszczan123, Kudkudak,
Negative Pangia.
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 20 Kwi 2025, 19:52
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 291

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Sieryj5 w 11 Cze 2012, 19:40

Ja bym zmienił żeby w SoC dało się spać. i jeszcze bym zrobił żeby było można naprawiać kombinezony jak w CS. I jeszcze by było bardzo fajnie żeby na początku gry wszystkie frakcje są neutralne i dołączenie jakiejś z nich. np. do monolitów.no to moje zdanie.
Awatar użytkownika
Sieryj5
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 10 Cze 2012, 12:49
Ostatnio był: 16 Sie 2012, 13:00
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: -12

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości