Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez DiegtiariowTM w 23 Gru 2014, 07:09

No cóż. Moim zdaniem S.T.A.L.K.E.R. powinien być ciut realistyczniejszy. Fajnie by było (Przynajmniej dla mnie) gdyby woda pitna pojawiła się i była by cennym towarem i trudna do zdobycia. Zapotrzebowanie na jedzenie też jest fajne tylko szkoda że do jedzenia mamy tylko chleb, konserwy i kiełbasę. Mody do gry mnóstwo rzeczy dodają , które przypadną do gustu a innym nie. W sprawie leczenia w czasie starcia powinno (Mi by pasowało) być tak że środki medyczne działają po kilku chwilach i nie leczą obrazu całego HP tylko je regenerują.
Awatar użytkownika
DiegtiariowTM
Tropiciel

Posty: 285
Dołączenie: 18 Cze 2013, 07:06
Ostatnio był: 01 Lut 2023, 17:07
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 43

Reklamy Google

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez igla2008 w 23 Gru 2014, 17:09

I znów Djcycu poruszył sedno sprawy dodatkowej broni. Ja rozumiem, że fajnie jest mieć sto giwer w grze ( w NS tak jest a smaczka dodają pukawki występujące w liczbie jeden na całej mapie) ale to nie czyni gry bardziej realistycznym.

Za to pomysł jakiegoś drzewka jak w gothicu mnie odrzuca. I co teraz będziemy zdobywali pkt umiejętności? No bez jaj, ta gra to nie jakieś tam średniowiecze gdzie to ma jeszcze sens. Jak dla mnie już lepiej wprowadzić umiejętności które można nabyć tam jak w TFW. To ma sens, no i popracował bym nad rangą. Za małą wagę się do tego w grach przywiązuje. A w końcu jak widzę gracza kota który śmiga sobie od tak po magazynach wojskowych to mnie odrzuca.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 761
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 10:32
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Grzechu300 w 23 Gru 2014, 17:47

igla2008 napisał(a):I znów Djcycu poruszył sedno sprawy dodatkowej broni. Ja rozumiem, że fajnie jest mieć sto giwer w grze ( w NS tak jest a smaczka dodają pukawki występujące w liczbie jeden na całej mapie) ale to nie czyni gry bardziej realistycznym.

A mi się przejadło te 15 czy ileś rodzajów broni. Bo do Strefy wnosiliby tylko te z dostępnej listy. :E
W przypadku serii stalker różnorodność ekwipunku buduje klimat - stalkerzy to nie wojsko, nie ma przydziałowych pukawek - masz to, co przemycisz, albo nielegalnie kupisz u handlarzy.
igla2008 napisał(a):Za to pomysł jakiegoś drzewka jak w gothicu mnie odrzuca.

Gdzie w Gothicu było niby drzewko rozwoju?
igla2008 napisał(a): I co teraz będziemy zdobywali pkt umiejętności?

Tu się zgodzę - to jest bez sensu.
Fajnie to było rozwiązane w Misery - snajper, wojak i zwiadowca różnili się budową ciała, więc mieli nieco inne parametry, np. udźwig. ;)
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 23 Gru 2014, 18:37

Mi nie chodziło o te punkty umiejętności, to nie pasuje. Ale samoczynnie zwiększająca się sprawność wykonywania poszczególnych czynności, jest bardzo realistyczna. System powiązany z rangą w TFW też jest. I mogłoby by chyba tak być, że z czasem nabywamy pewne zdolności. I czemu nauka gry na gitarze( albo szukania anomalii " na macanego") za pieniądze jest nierealistyczna (według niektórych)? To wszystko można umieścić w PDA, tak żeby nikomu się nie kojarzyło z drzewkiem. A wybór klasy ( vide Misery) to okrojona kreacja postaci właśnie. Gdybym tak mógł sobie pogrzebać w tych statystykach( wiem że mogę zmodyfikować wartości w pliku actor.ltx , ale to nie to samo) to już by było nieźle. Może jeszcze modyfikacja wyglądu bohatera? Chociaż i tak się lepiej gra w pierwszej osobie, więc to bez sensu... Ale jaki realizm!
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 23 Gru 2014, 21:35

djcycu napisał(a):Broń po dziadku? To twój dziadek ma broń? W dodatku pepeszę? AK47 znaną i powszechną bronią terrorystów? Spoko, ale jesteśmy na Ukrainie i wojsko nie stosuje AK47 więc skąd do niego weźmiesz pestki? Przy ognisku będziesz je składał czy będziesz czekał na dostawy spoza zony?


Moi dziadkowie to nie żyją to raz. A dwa to to że napewno ktoś gdzieś tam ma. Więc jest taka możliwość. Więc mogłoby to w grze być, bo to tylko gra. W końcu w realu też jest małe prawdopodobieństwo że był byś w Zonie legendą pokroju Strieloka. Niemniej stalker do niego podobny mógłby istnieć w rzeczywistości i dlatego mamy okazję pokierować kimś takim w Stalkerze, który jakby nie patrzeć nawet w podstawce jest grą dość realistyczną, zwłaszcza patrząc na takie Battlefieldy i Call of Duty czy nawet Far Craya.

A co do AK-47 to wiesz, ja nie mówię że ma on być najpopularniejszą bronią w Stalku ale wypadałoby ażeby można go było sobie sprawić, bo w realu na pewno ktoś chciałby posiadać 47 z racji jego kultowości i chyba mocniejszej amunicji (większy kaliber niż w 74). A skoro dałoby sie załatwić karabin to i amunicję do niego.

@brudne niebo
Uważam że obecność w Stalkerze broni które wymieniłem (szczególnie tych ruskich) znacząco poprawia klimat i realistyczność.
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Wiewi0r w 23 Gru 2014, 22:12

Co do rozwoju postaci - czy ktoś tu jeszcze pamięta, że SHOC miał mieć pierwotnie elementy RPG? :caleb:

Grą, o której pisał chyba Nieznajomy (w podstawce ma być!) czy KOSHI (suwaki, prawie) to Fallout: NV - masz zwykłą grę - jak grę - chodzenie z połamanymi kulasami, skoki z wysokości itp. Masz też niezależny od poziomu trudności tryb survivalu - trzeba jeść, pić i spać, etc., etc...
(Ale to Bethesda, bez modów ni chu chu. ;) )
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez igla2008 w 24 Gru 2014, 14:43

Fakt w Gothicu było tylko pkt umiejętności.

Co do AK 47 skąd weźmiesz do niego amunicję? I to duże ilości, przypominam Ci, że byłaby to pewnie twoja podstawowa broń, tak wiec musiałbyś ściągać amunicję z Wielkiej Ziemi i to od jakiegoś tam handlarza. Żadna armia z okolicznych państw nie używa już broni o tym kalibrze. Co sprowadzało by się do tego, że taki Kałach kosztował by tyle ile F2000 z wszystkimi bajerami. I byłby nie opłacalną bronią, bo amunicja była by za droga.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 761
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 10:32
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Grzechu300 w 24 Gru 2014, 14:51

igla2008 napisał(a):Co do AK 47 skąd weźmiesz do niego amunicję?

A wiesz, że do tej pory kałasze na 7,62 są używane w Polsce? :E
igla2008 napisał(a):Żadna armia z okolicznych państw nie używa już broni o tym kalibrze.

No chyba Cię pokręciło. Są używane i produkowane cały czas - i nie mówię tu o Afryce, tylko np. Czechach, Polsce czy Litwie. I w samej Rosji i okolicach. ;)
igla2008 napisał(a): bo amunicja była by za droga.

Ok. 30 groszy za pocisk, sama produkcja pewnie droższa, lecz - w Zonie kosztowałby pewnie w cholerę drożej, ale to i tak taniej, niż baterie do kolimatora w F2000 czy zachodnioeuropejska amunicja. :E
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 24 Gru 2014, 15:15

To naprawdę istnieje taka broń jak kolimator FN2000? Wow. Myślałem że to taki wymysł twórców. Swoją drogą miło (i realistycznie) by było gdyby w końcu GSC pozyskało licenję na nazwy broni. Wszystkich. :arrowl: wiewi0r . To ja pisałem o trybie hardkorowym w NV. Dzięki za pamięć. W kwestii realizmu: wkurzają mnie nieśmiertelne postaci. Jak ktoś jest na tyle głupi żeby zabijać istotne dla fabuły postacie to niech cierpi konsekwencje. Btw:Wesołych świąt stalkerzy :P
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Grzechu300 w 24 Gru 2014, 15:20

brudne niebo napisał(a):To naprawdę istnieje taka broń jak kolimator FN2000?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_FN_F2000
Prosz + elektroniczne przyrządy celownicze. ;)
Elektronika spoko, ale nie w Zonie - tam poczciwy kałasz wiedzie prym.

BTW, cytat - odnośnie tego, że "żadna armia już nie ma broni na 7,62" :

"Według stanu z 2006 roku Siły Zbrojne RP posiadały 2 257 500 sztuk broni palnej (wliczono także broń wyprodukowaną w okresie II wojny światowej)"
;)
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez igla2008 w 24 Gru 2014, 15:55

Ale nie jest ona już tak rozpoznawalna bronią jak AK-74 i jakie państwa obecnie ją produkują?
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 761
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 10:32
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 24 Gru 2014, 16:09

Grzechu300 napisał(a):Elektronika spoko, ale nie w Zonie - tam poczciwy kałasz wiedzie prym.

No chyba trochę przesadzasz.
W takim G36 nie ma tyle elektroniki co w FN2000 a kałasz tej broni w życiu nie dorówna.
Albo taki SIG też solidna broń nie w kij dmuchał.
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Za ten post Nieznajomy X otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Rumcajs.

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości