Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 14 Gru 2014, 19:35

Witam. Nie znalazłem takiego tematu więc zakładam. Jaka jest wasza odpowiedź na pytanie zawarte w temacie? Jak to uzasadniacie? Moim zdaniem takie mechanizmy jak system magazynków z Krwawego Szlaku czy potrzeby głównego bohatera z Misery są świetne. Dodają grze klimatu i różnorodności. Byłoby miło gdyby zaimplementowano je w następnej części( nie będzie, ale miejmy resztki nadziei) . Nie chodzi o to żeby gra zrobiła się "nie do przejścia" tylko o urozmaicenie. Bo jak ostatnio włączyłem CS bez modów to mnie krew zalała gdy sobie uświadomiłem że mogę jeść tylko chleb,konserwy i kiełbasę, a apteczki i leki działają magicznie, jak potki w Skyrimie. Za ciekawe opinie oczywiście :wódka: Jeśli jest już taki temat to wskażcie mi do niego drogę i usuńcie ten, tylko mnie kwasem nie oblejcie.
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...

Za ten post brudne niebo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Nieznajomy X.
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Reklamy Google

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Pangia w 14 Gru 2014, 20:01

Owszem, Stalker mógłby być bardziej realistyczny. Kwestia tylko tego, że gra wygląda tak, że ty musisz sobie aplikować normalnie apteczkę, a AI albo tego nie robi wcale, albo robi to od razu, albo nawet ma w ogóle regenerujące się zdrowie. I gdzie tu jest realizm? AI nie robi się głodne, z reguły nie krwawi (wyjątkowo rzadko zdarzało mi się, że NPC po odejściu na jakiś dystans padał ranny na ziemię). Dlatego dla balansu gry wygląda ona tak, a nie inaczej.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Grzechu300 w 14 Gru 2014, 20:03

Ta gra ma już kilka lat, i jest "strzelanką" BTW. Czego tu oczekiwać. :caleb:

Powinien być bardziej realistyczny, nawet bardziej niż Misery (które jest genialne) - ale po co gdybać, skoro nic to nie zmieni. Możemy liczyć tylko na kolejne mody. :P
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 14 Gru 2014, 20:21

:arrow: Pangia Czy są mody poprawiające AI do tego stopnia? Czy taki mechanizm jest problematyczny? :arrow: Grzechu ty to lubisz odpiywać na moje posty :P Poza tym tak się zastanawiałem, czy to wogóle możliwe żeby zwiększyć realizm bez zwiększenia trudności . Na przykładzie wymienionych modów,raczej nie. Ale mi to nie przeszkadza, lubię używać kuchennej łaciny przed ekranem. PS: jeśli ktoś się zastanawia dlaczego cały dzień jestem na forum, to leżę w łóżku złożony ostrą grypą i mi się nudzi.
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Tormentor w 14 Gru 2014, 20:30

Owszem powinien. Dlatego też powstało dużo modów. Ale pomijając kwestie żarcia i spania.

Podpiąłbym ten temat do wątku "Co zmieniłbyś w stalkerze", ale to tylko sugestia mająca trafić w myślenie adminów/moderatorów.

Jednak do rzeczy.
Pisałem o tym wiele razy, w stalkerze/rach przesadzono z nowoczesnym arsenałem i populacją. Rozumiem Kordon gdzie często spotykane ziomki to normalka, w końcu to pierwszy przystanek na drodze sztaklera.
Ale błagam, w ShoC'u widok rzezimieszków w turbo pancerzach grających na gitarze wokół ogniska w czerwonym lesie wzbudzał u mnie niesmak. W dodatku przechodzenie większości misji samemu. Oczywiście penetrowanie w pojedynkę laboratoriów dawało ogromną satysfakcję i poczucie strachu, czyli niezwykle istotny element rozgrywki, ale np. wyprawa do takiego X16 twórcy mogli potraktować bardziej kooperacyjnie, a nie że strielok idzie rozwalać batalion mutantów samemu.
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 20 Kwi 2025, 19:52
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 291

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Pangia w 14 Gru 2014, 20:38

Tormentor napisał(a):Ale błagam, w ShoC'u widok rzezimieszków w turbo pancerzach grających na gitarze wokół ogniska w czerwonym lesie wzbudzał u mnie niesmak.


No OK, ale to było po wyłączeniu Mózgozwęglacza i po tym, jak już w miarę Wolność z Powinnością i wojskiem się tam wytłukła, a i tak znowu wielkich tłumów tam nie było – ot, liczby porównywalne do stanu wojsk Monolitu.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Tormentor w 14 Gru 2014, 20:49

Co z tego, że po wyłączeniu, to nadal było bardzo niebezpieczne miejsce(z reguły, bo w rzeczywistości mutanty tylko gdzieś tam z boku hasały). Już kij z tą ilością stalkerów, ale sam fakt, że oni sobie tam siedzą i udają harcerzy. Co do kwestii Monolitu, ich też tam za dużo było.
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 20 Kwi 2025, 19:52
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 291

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Czipi w 14 Gru 2014, 21:50

Zobaczyłem nazwę tematu i nie mogłem się powstrzymać! :E

Jestem zwolennikiem realizmu w grach, zwłaszcza takich jak S.T.A.L.K.E.R. Zgodzę się z przedmówcami: MISERY jest genialne, jeśli idzie o ilość, efekty użycia oraz same typy przedmiotów dodane do gry. To samo tyczy się uzbrojenia, które moim zdaniem mogłoby być bardziej historyczne, zużyte itd. Z drugiej strony karabinek Gaussa i egzoszkielet to swego rodzaju ikony stalkera. :caleb:

Wracając do właściwego tematu, zawsze brakowało mi realistycznego systemu zarządzania amunicją, tj: mamy amunicję i magazynki, jedno i drugie to nie to samo - każdy kto strzelał z broni na strzelnicy i ładował magazynek nabojami tuż przed zmianą zrozumie o co chodzi. Wydaje mi się, że to można by osiągnąć dość łatwo i nawet przyjęłoby się to wśród graczy. Idąc za ciosem, system przeładowywania broni uwzględniający nabój w komorze.

Na temat samego przetrwania: Więcej rodzajów żywności i różnych rupieci nieco urozmaicających grę. Potrzebę snu i pragnienia narzucam sobie w każdym RPG, niezależnie od tego czy twórcy gry zaimplementowali taki mechanizm czy też nie - po prostu pozwala mi to lepiej wczuć się w grę. :E

No i system leczenia ran... Cholernie mocno podobał mi się w MGS3, jeśli ktoś nie wie jak to działało, to odsyłam do linku. Dużo rodzajów ran i samych medykamentów. Użycie niektórych z nich jest bezcelowe lub szkodzi postaci. Może wtedy chociaż kilku z was ruszyłoby się na kursy pierwszej pomocy. :suchar:
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image

Za ten post Czipi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive brudne niebo.
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 27 Gru 2024, 09:48
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Adam w 14 Gru 2014, 21:52

Kiedyś gracz po prostu przebiegał po przedmiotach i je automatycznie zbierał, a teraz gamerzy oczekują dla każdej rzeczy oddzielnej animacji podnoszenia. Czyż gry nie powstały po to, aby uciec od świata realnego?
Image
Image

Za ten post Adam otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wilk33.
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2527
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 04 Sie 2025, 19:54
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 394

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Czipi w 14 Gru 2014, 21:56

@Adam: To indywidualny wybór każdego gracza. Jestem zwolennikiem realistycznego STALKERa, a od czasu do czasu nie pogardzę partyjką w odlschoolowego Serious Sama. :caleb:

EDIT: Albo Return to Castle Wolfenstein, albo Abe Oddysee i Exoddus, albo HoMM III, albo Civilization III, ablo The Settlers IV, albo Doom 3... albo różnych gier planszowych. Wiesz skąd taka różnorodność? Bo każda gra ma swój unikalny klimat, a moja opinia jest taka, że nieco więcej realizmu tylko poprawiłoby klimat poczciwego STALKERa. ;)
Ostatnio edytowany przez Czipi, 14 Gru 2014, 22:01, edytowano w sumie 1 raz
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 27 Gru 2024, 09:48
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Adam w 14 Gru 2014, 21:59

Zależy, jak pojmujesz realizm. Zona Czarnobylska jest sama w sobie nierealna, wielokrotnie to omawialiśmy na naszych stalkerskim PDF-ie "Wojny Frakcji". Trudno o realizm w świecie zmyślonym, ze zmyślonymi zjawiskami, przeczącymi zasadom logiki i fizyki niekiedy.
Image
Image
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2527
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 04 Sie 2025, 19:54
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 394

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Czipi w 14 Gru 2014, 22:08

@Adam: Jest to dla mnie w pełni zrozumiałe. Aczkolwiek w grze samo uniwersum (anomalie, mutanty itp.) odchodzą od zasad logiki, a samo otoczenie czy broń, z której korzystamy w grze jest jak najbardziej realistyczna.

Mamy więc do czynienia ze swego rodzaju przemieszaniem fikcji z rzeczywistością. Moim zdaniem proporcje są bardzo wyrównane, stąd rozbieżność opinii - jedni twierdzą, że gra powinna być bardziej realistyczna, drudzy, że to tylko gra i sposób na relaks po ciężkim dniu.

Z początku zdecydowanie byłem tą drugą postacią, jednak praca nad grą planszową o STALKERze sprawiła, że zacząłem postrzegać Zonę w inny, bardziej realistyczny sposób i wcale nie uważam tego za coś złego. ;)
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 27 Gru 2024, 09:48
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości