No więc tak:
- w laboratorium x18 w pomieszczeniu z nibyolbrzymem jest obrazek z twórcami gry
- spacerując po Kordonie spotkałem Stalkera który miał na sprzedaż harmonijkę i gitarę (to samo jest na wieży w Dolinie Mroku)
- siedzę sobie przy ognisku w Kordonie w Wiosce Kotów i o 23:00 nagle wszyscy wstali, zrobili krótki spacerek wokół ogniska i część usiadła a reszta rozeszła się do domków spać (żeby było zabawniej spali z włączonymi latarkami na głowach świecącymi przed twarzą - czyżby Stalkerzy bali się ciemności?)
- jak się postaramy to możemy przeskoczyć strażnika w barze (przy użyciu kombinezonu) i wejść na zaplecze. Znajdziemy tam jednego redbula i zobaczymy jakieś mapy na ścianach. Przeskoczony strażnik będzie się nas bał i pozwoli nam wyjść bez żadnego kombinowania (ustanie sobie obok, a nie w przejściu)
- zabijając Krugłowa znajdziemy przy nim jakieś detektory, a Sacharow Choć będzie oznaczony jako wróg będzie z nami handlował
- w północno-wschodniej części Czerwonego Lasu jest posterunek monolitu wyglądający jak przejście do następnej lokacji, a w Magazynach Wojskowych jest podobnie wyglądający posterunek najemników. Patrząc na mapę widać kilka wymazanych obszarów. Są to pozostałości po wyciętych lokacjach.
- głośnik w Kordonie gdzie jest posterunek żołnierzy możemy uciszyć strzałem z jakiejkolwiek broni, a ten w Barze jest nieśmiertelny
- po przejściu z Wysypiska do Baru po lewej (tam gdzie pieski) można przeskoczyć płot i idąc naprzód dojść do "końca świata, tam gdzie się spada"
- w PDA mamy zapisy dotyczące akcji wojskowych z zeszłego roku a po całej Zonie walają się trupy tych żołnierzy.
To by było na tyle, część opisanych przeze mnie sytuacji to błędy i niedopracowania, ale fajnie się na nie patrzy.
