Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Stalker Rambo w 29 Gru 2011, 18:31

Lt_Hargrove napisał(a):Według mnie działanie broni aż wrzeszczy o wydetalowane odwzorowanie.


Dlaczego dopiero teraz to zauważyłem? Granaty, też to zauważyliście? W jaką grę bym nie grał, to obojętnie czy rzucę, granatem zaczepnym, czy obronnym, to wszystkie granaty mają ten, sam lub podobny zasięg. To powinno się zmienić. Poza tym masz wiele racji. Przede wszystkim zmieniłbym statystyki większości broni. Prosty przykład AK. Dlaczego jest taki niecelny? Dlaczego tak szybko się "psuje" i zacina?

Natomiast jeśli chodzi o "kuloodporność" przeciwników, to pamiętaj, że przeciwnicy również stosują różnego rodzaju pancerze.
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 27 Lis 2023, 17:36
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 143

Reklamy Google

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Nieogarniający w 29 Gru 2011, 18:41

Natomiast jeśli chodzi o "kuloodporność" przeciwników, to pamiętaj, że przeciwnicy również stosują różnego rodzaju pancerze.


NIE można przeżyć uderzenia 40 kulek śrutu z odległości 2m STALKER obalił tą teorię... A bandyci mają tylko skórzane płaszcze przeciwpancerne z materiału zwanego "terminator 3" więc może się mylę.
...
Nieogarniający
Stalker

Posty: 85
Dołączenie: 10 Gru 2011, 15:03
Ostatnio był: 08 Lis 2014, 18:59
Frakcja: Monolit
Kozaki: 12

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Stalker Rambo w 29 Gru 2011, 18:47

Ehhh, chyba się nie zrozumieliśmy. W cale nie uważam, że mając na sobie pancerz mogę przeżyć uderzenie bomby. Wiadomo, że z im mniejszej odległości zostanie oddany strzał, tym mniejsza szansa na skuteczność kamizelki. Nie mówiąc tu o strzale ze strzelby z odległości 2 metrów.
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 27 Lis 2023, 17:36
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 143

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez scigacz1975 w 29 Gru 2011, 18:51

Akurat jeżeli chodzi o granaty to jeżeli masz jakiegoś moda - dorzuć sobie tą przeróbkę - jest do SoC ale łatwo te pliki dostosować do CS albo CoP-a. F1 ma zasięg rażenia ok. 16 metrów, RGD-5 ok. 8m. Są dość silne więc uważaj jak rzucasz
Ostatnio edytowany przez scigacz1975, 29 Gru 2011, 20:47, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Stalker Rambo w 29 Gru 2011, 19:01

Już napisałem prośbę o moda w innym temacie. Granaty powinny mieć zasięg około 25 metrów (RGD-5) i około 200 metrów (F-1). I o takie parametry by mi chodziło.
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 27 Lis 2023, 17:36
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 143

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Nieogarniający w 29 Gru 2011, 19:14

około 25 metrów (RGD-5) i około 200 metrów (F-1)


Jak 200m... aaa odłamki. Jaka rzeźnia by była w Czystym Niebie. Jednak takie coś by się przydało, dzisiaj zdobywałem bazę Powinności i za uja nie idzie czyścic pomieszczeń granatami.

A bandyci mają tylko skórzane płaszcze przeciwpancerne z materiału zwanego "terminator 3" więc może się mylę.


Ja tu tylko chciałem na grę ponarzekać.Wiem o co ci chodziło :wink:
Podejrzewam, że jakby mody oferowały coś w stylu odłamków to było by ok. Gra (znaczy granaty w niej) zadaje obrażenia tylko od siły wybuchu.

Zryte jest to, że jak jakiś stalker oberwie tak, że się pochyla ni dostaje obrażeń, jeszcze ta animacja trwa z 1s a to decyduje o życiu w walce z ponad 2 wrogami.
...
Nieogarniający
Stalker

Posty: 85
Dołączenie: 10 Gru 2011, 15:03
Ostatnio był: 08 Lis 2014, 18:59
Frakcja: Monolit
Kozaki: 12

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez scigacz1975 w 29 Gru 2011, 19:33

Już napisałem prośbę o moda w innym temacie. Granaty powinny mieć zasięg około 25 metrów (RGD-5) i około 200 metrów (F-1). I o takie parametry by mi chodziło.


W realiach stalkera nie do zrobienia ponieważ:

1. Nie rzucisz F-ki na taką odległość żeby się ukryć
2. Każdy rzut granatu wywołałby przycięcie gry - RGD dzieli się realnie na około 4-5 tyś. odłamków (każdy do obliczenia przez silnik gry)
3. Standardowy spawn NPC i mutantów to 150 metrów :?: :!:

Tak więc po wielu próbach doszedłem do wniosku że 15-16 metrów dla F-ki i 7-8 dla RGD-5 jest najlepszym rozwiązaniem.

Jak chcesz spróbować to otwórz sobie oba pliki które podesłałem i poszukaj w nich 3-ech sekcji:

Kod: Zaznacz wszystko
blast_r               = 15

:arrowu: zasięg oddziaływania fali uderzeniowej

Kod: Zaznacz wszystko
frags_r            = 14

:arrowu: zasięg odłamków

Kod: Zaznacz wszystko
explode_duration      = 16
explode_hide_duration       = 16

:arrowu: zasięg eksplozji i oddziaływania eksplozji

To są parametry :arrowu: z F1. Możesz pozmieniać - sam zobaczysz

Zryte jest to, że jak jakiś stalker oberwie tak, że się pochyla ni dostaje obrażeń, jeszcze ta animacja trwa z 1s a to decyduje o życiu w walce z ponad 2 wrogami.


po dodaniu powyższej modyfikacji wybuch granatu w pomieszczeniu powoduje (dosłownie i w przenośni) wprasowanie NPC w ściany. Gorzej jak sami dostaniemy granacik - raz przeleciałem w powietrzu (już martwy) chyba z 30 metrów.

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Stalker Rambo.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez d90h w 29 Gru 2011, 21:07

Ja bym dał kobiety i możliwość prowadzenia jakiejś działalności handlowej np. Założenie własnego baru i możliwość zrobienia własnej frakcji
d90h
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 27 Lip 2011, 13:30
Ostatnio był: 13 Sty 2018, 01:32
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Tormentor w 06 Sty 2012, 21:43

Kooperacja w stalkerze była już chyba wiele razy wałkowana, ale ciekawe czy ktoś pomyślał o tym aby wprowadzić możliwość tresury jakiegoś mutanta? Oczywiście nie przesadzajmy, nikt nie ma zamiaru ujarzmić Pijawki czy Nibyolbrzyma, ale towarzysz w postaci Nibypsa lub Ślepego. Izlom miał być mutantem, który za kawałek chleba mógł bić się za nasze zdrowie, ostatecznie nic takiego nie wprowadzono. Osobiście bardzo bym chciał możliwość tresury jakiegoś Nibypsa, rzucamy mu kiełbaskę albo coś a ten skacze za nami w ogień :D W jednym z przerywników filmowych w SoC ten dziadzio miał jakiegoś kompana, tylko nie wiem co to za bydle było, Nibypitbull?

W SoC zmienił bym jeszcze tempo gry, według mnie za szybko jedziemy z tematem. Jak ktoś się uprze to w 20 minut z Kordonu wypieprzy, a szkoda bo według mnie powinniśmy więcej czasu spędzać w tej lokacji. Pogadamy z Sidem i za chwile otrzymujemy główną misje, ciut za szybko fabula się rozwija.

Kobiety w Zonie tez by się przydały, bo ile gruchę można walić? :D Oj ile wtedy by modów powstało
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 20 Kwi 2025, 19:52
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 291

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez lektors w 06 Sty 2012, 22:18

Przede wszystkim zwiększenie poziomu trudności - trudno dostępne leki, bronie nowoczesne praktycznie nie do zdobycia, mała ilość jedzenia ( wskutek odizolowania Zony przez wojsko ). Dodatkowo wzmocnić mutanty - dziki i mięsacze powinny być odpowiednio więcej zdrowia, nibyolbrzym i kontroler powinni być zakwalifikowani jako mini-bossowie. Dodatkowo zwiększona inteligencja stalkerów ( możliwość przeszukiwania ciał, "pochówek trupów", możliwość zbiorów artefaktów, reakcja na dźwięki z otoczenia ) oraz możliwości skradania i cichych zabójstw bez uprzedniego wykrycia.
Image
Awatar użytkownika
lektors
Tropiciel

Posty: 363
Dołączenie: 14 Cze 2009, 20:32
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 05:22
Miejscowość: Toruń
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 55

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Stalker Rambo w 07 Sty 2012, 11:59

lektors napisał(a):Przede wszystkim zwiększenie poziomu trudności - trudno dostępne leki, bronie nowoczesne praktycznie nie do zdobycia, mała ilość jedzenia ( wskutek odizolowania Zony przez wojsko ).


Nie mogę się z tym zgodzić. Izolacja, izolacją, ale po to są handlarze i skorumpowani wojacy, aby co jakiś czas do Zony trafiały drobiazgi w postaci apteczek, żarcia, amunicji i uzbrojenia.

Za to przyznaję, że inteligencja innych stalker, jest mocno obniżona i często bywa irytująca.
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 27 Lis 2023, 17:36
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 143

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez runa w 16 Lut 2012, 17:16

Ja bym zmieniła przede wszystkim coś co ja osobiście nazywam "syndromem GTA". Mam na myśli noszenie nie wiadomo ilu broni i jak ciężkiego ekwipunku. Zgadzam się a propos zminimalizowania wagi wojny frakcji- może ona sobie być, ale nie może być najważniejszą częścią Zony. Dodałabym jeszcze więcej Questów w samej Prypeci- tam był najlepszy klimacik :E
Logic can take you from A to B, but imagination can take you anywhere.
Awatar użytkownika
runa
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 12 Lut 2012, 13:21
Ostatnio była: 22 Lis 2015, 18:56
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 67

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości