Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 18 Lut 2012, 14:17

Wiadomo, że nie może to być ZBYT rozbieżne - inaczej prędzej cholera człowieka weźmie, niż znajdzie taki schowek. Dlatego takie rozwiązanie schowków jakie było w CoP jest według mnie najlepsze - informację masz, czy nie, schowek tam zawsze jest. Jednak najpierw wpadnij w ogóle na pomysł, że tam coś się znajduje.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez nelson82 w 18 Lut 2012, 14:52

Pomysł, który opisałem ma na celu nie tyle utrudnienie gry, co jej urozmaicenie o nowe rzeczy. Chcę przez to powiedzieć, że mając potrzebne umiejętności skierowałbym STALKERA bardziej w stronę "symulatora" życia w Zonie. Wiadomo, nie chodzi mi o to by czegoś szukać w nieskończoność, ale o to by takie poszukiwanie wzbogaciło grę o nowy element.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Wave w 28 Lut 2012, 15:39

Ja bym chciał więcej lasów i łąk, coś a'la tereny z ARMA II. Zauważcie, że w prawdziwym Czarnobylu też są takie otwarte miejsca z porozrzucanymi budynkami i głuszami. Dla mnie lokacje w grze były zbyt sterylne, jakby każda z innej choinki się urwała. Gdyby dali więcej tych łąk i lasów, po części Agroprom i Magazyny mnie zadowoliły, chciałbym jeszcze więcej losowych wiosek. Zauważyliście też, że w Stalku jest mało spontanicznych budynków? Nawet tych chatek przypadkowych jest tyle, co nic. A szkoda, to buduje klimat.
Wave


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 02 Mar 2012, 23:51

Hm, ostatnio naszła mnie myśl twórcza, jak można rozwiązać by sposób istnienia schowków. Mechanika w CoP była niezła, acz pozwalała zbyt szybko nachapać się dobrego sprzętu już na początku gry, gdy wiedziało się czego szukać. Gdyby natomiast każdy schowek zawierał z góry ustaloną zawartość, jednak dodawaną z czasem? Dajmy na to, w jednym z nich znajdowalibyśmy trzy apteczki, dwa bandaże i cztery zestawy leków przeciwpromiennych - jednak idąc tam na początku gry, znaleźlibyśmy jedynie apteczkę i bandaż. Dzień gry później - dodatkową apteczkę, bandaż, a także jeden zestaw leków przeciwpromiennych. Kolejny dzień (bez ruszania schowka oczywiście) - kolejne zestawy medyczne, aż do ilości 2-3-4, podanej na początku. W ten sposób schowki na początku byłyby mocno ograniczone - natomiast gdybyśmy zajrzeli do nich po pewnym czasie gry, zapasy byłyby większe.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Salciarz w 03 Mar 2012, 10:47

Przede wszystkim prędkość ładowania mapek. Dla mnie to jest zdecydowanie za wolno, jak przeszedłem Zew Prypeci, to już po prostu nie miałem siły na granie w Zew Monolitu. Po drugie dodałbym możliwość skradania (po "przejściu Skyrima bardzo mi się to spodobało). Po trzecie mniej stalkerów w Zonie, bo ona powinna być cały czas niezbadana :D. No i na koniec fajnie by było gdyby ktoś pomyślał o tym, że po drugiej stronie elektrowni też jest teren skażony i tam też może się coś dziać.
Awatar użytkownika
Salciarz
Stalker

Posty: 77
Dołączenie: 17 Sty 2012, 20:55
Ostatnio był: 05 Lut 2017, 14:09
Miejscowość: Dlaeko.. daleko...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 13

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez vandr w 03 Mar 2012, 13:09

To lepiej się za Soljankę nie zabieraj, bo quick load przy dobrych wiatrach trwa niespełna minutę, co dopiero ładowanie poziomów. Spokojnie można sobie herbatę zrobić.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 09:05
Kozaki: 1749

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Jo_Mason w 04 Mar 2012, 17:24

Cień Czarnobyla - WADY:
- dużo biegania ( rozwiązane w CN i ZP)
- powtarzające się zadania
- niewykorzystany potencjał Prypeci i Elektrowni
- mały udźwig ( realistyczne ale uciążliwe w rozgrywce)
- ograniczona liczba artefaktów
- brak możliwości naprawy sprzętu
- puste schowki
- gra lubi się wykrzaczyć nawet na najnowszym patch'u

Czyste Niebo - WADY:
- wojny frakcji
- widoczne mutanty w PDA
- Mało konkretnych misji (większość typu: przynieś mi naboje )
- brak swobodnie kroczących, pojedynczych wolnych Stalkerów
- zakończenie to kpina
- konieczność brania ze sobą zdublowanej broni po wejściu do Limańska (brak mechanika)
- brak możliwości odbioru skradzionej kasy od złodziei
- Magazyny Wojskowe i Czerwony Las niewykorzystane należycie
- puste schowki
- ograniczona liczba artefaktów
- długie czekanie na przejmowanie punktów wroga (tylko w trakcie wojny)

Zew Prypeci - WADY:
- za krótka gra
- tylko 4 lokacje
- trudno tak naprawdę podpaść bandytom (tłukłem ich a kolejni napotkani mnie olewali)
- mało mutantów
- nieciekawa fabuła
- brak noktowizora w SEVA (hehe)
- popijawa z Zulusem trwa za długo
- trzeba było uważać do kogo się strzela w pobliżu bezpiecznych baz

Podsumowując: każda odsłona miała swoje wady. Każda też wnosiła do gry co innego. Dobrymi pomysłami byli mechanicy. Zwiększające udźwig artefakty dawały więcej swobody. W każdej z części brakowało częstych zmian pogodowych i emisyjnych (wielkie dzięki za moda AtmosFear 3 w ZP). Wojna frakcji miałaby sens, gdyby na stałe eliminowała przeciwnika. Kolejna odsłona (Stakler 2 rzecz jasna) powinna mieć w sobie wszystkie poprzednie lokacje + kilka nowych, więcej misji pobocznych mniejszych i większych, możliwość gry po zakończeniu, itp. Mamy w końcu 2012 rok i takie wymagania nie są wygórowane.

Ps. To moj pierwszy post na forum i mam nadzieję, że nie złamałem już regulaminu :)
Ulubiony Mod: CoP - AtmosFear 3, CS - The Faction War

Człowiek - gotowe 4 rozdziały
Terapia - kryminał - NOWOŚĆ
Pingwiny z Madagaskaru - Operacja "MONOLIT" - Opowiadanie ukończone

Za ten post Jo_Mason otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus, el316.
Awatar użytkownika
Jo_Mason
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 27 Lut 2012, 09:47
Ostatnio był: 11 Kwi 2022, 22:50
Miejscowość: Brzesko
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 39

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Szpagin w 04 Mar 2012, 18:35

Dobra, zaraz pewnie ktoś nazwie mnie "dzieckiem CoD-a", ale pewna rzecz od zawsze mi przeszkadzała. Mam tu na myśli celowniki. Jasne, w Stalkerze walczy się głównie na dystans, ale mimo wszystko uważam lunety na karabinach szturmowych za niepraktyczne. Ograniczają znacznie pole widzenia. Zresztą, co ja będę mówił: tu jest porównanie L85 ze Stalkera i Enfielda z celownikiem SUSAT z Call of Duty: Black Ops:
http://tinypic.com/view.php?pic=20kbyw0&s=5

A tu porównanie celowników:
http://tinypic.com/view.php?pic=1zwc22g&s=5

Widać różnicę, nie? W Call of Duty używanie optyki jest łatwiejsze, gdy chodzi o walkę na krótki i średni dystans. Z tego powodu unikałem zwykle lunet w Stalkerze: po prostu ciężko mi się ich używało. Rozwiązanie?
:



Kolimator. Bardzo brakowało mi takiego czegoś, bo to naprawdę pomaga, gdy walczymy na małą i średnią odległość. A obecne celowniki mogą pozostać jako lunety do walki na dystans.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 04 Mar 2012, 18:43

Szpagin, zgadzam się z tobą tylko połowicznie - dlaczego? Kolimatory, owszem - są bardzo przydatne na małe dystanse i walki na przykład w pomieszczeniach. Jednak kiedy używam optyki, choćby ACOG-a, to liczę na to, że to 1.6x czy 4x powiększenie będzie widać, a nie jak w CoD - luneta jest, ale w praktyce działa jak zwykły Red Dot, bo dystans naszego "oka" od obrazu przybliżonego to całe mile :P Ja rozumiem wygodę, ale jednak niespecjalnie by mi to pasowało... Dlatego jak już mówiłem - powinny istnieć zarówno lunety jak i kolimatory, czyli dla każdego coś miłego :)
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Szpagin w 04 Mar 2012, 18:46

A jaka jest idea kolimatora? Zastąpienie tradycyjnych mechanicznych przyrządów celowniczych sprzętem, który umożliwia szybsze i dokładniejsze celowanie. Kolimator nie przybliża, od tego jest optyka. I tak właśnie powinno być w Stalkerze.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Gizbarus w 04 Mar 2012, 18:55

Szpagin, właśnie o tym mówię :E Powinny być dostępne zarówno te jak i tamte. W końcu ACOG nie ma robić za ulepszoną muszkę i szczerbinkę (jak kolimator), ale ma być standardową optyką szturmową.

A co do tego, co sam bym chętnie ujrzał w Stalkerze - unikaty. Mały kroczek w tę stronę pokazano w CoP, gdzie można było takie cacka nabyć. Jednak bardziej chodzi mi o możliwość zdobycia ich odrobinę większym wysiłkiem (mini questy czy schowki), lub także zobaczenia ich jedynie u określonych osób (vide SoC i słynny Tunder 5.45). Do tego dając takiej broni nowe tekstury lub wrzucając ją do gry jako całkiem nowy model stworzyłoby się bardziej sugestywny świat - nie taki, gdzie każdy jest tylko klonem z taką samą bronią.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Co zmienilibyście w S.T.A.L.K.E.R.'ze?

Postprzez Dżuz w 05 Mar 2012, 10:30

Tak sobie pogrywałem ostatnio w Zew Monolitu i uświadomiłem sobie czego mi brakuje - w sumie to i w podstawce byłoby to niemałym udogodnieniem. A chodzi mi o nic innego jak o filtry w ekwipunku. Jakby nie patrzeć to w S.T.A.L.K.E.R.ze chyba każdy zajmuje się zbieractwem na mniejszą lub większą skalę. Jeżeli o mnie chodzi to uprawiam ów proceder na skalę gargantuiczną. I szlag mnie zawsze chce trafić gdy muszę kilometrami przewijać kilometrami wszystkie szpargały, które zgromadziłem, a przecież mogli byli pomyśleć i zrobić jakieś zakładki typu: broń, pancerze, środki medyczne, artefakty, przedmioty questowe. A gdyby jeszcze dało się to sortować wdług na przykład stanu albo ceny to byłbym mega szczęśliwy :P
W11 x64 / Ryzen 5 7500F / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 32 GB DDR 5 / SSD Samsung 990 Pro 1 TB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image

Za ten post Dżuz otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus.
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 969
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 12 Maj 2025, 21:11
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 255

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość