[Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez vandr w 06 Kwi 2012, 19:14

Musisz zmienić jego nazwę na model postaci, której chcesz go podmienić. Jeśli masz wypakowaną gamedatę, wejdź sobie do meshes/actors- masz tam spis w postaci folderów modeli najróżniejszych mutantów i NPC'ów. Gdy takowego odnajdziesz, zmieniasz nazwę pliku od Wheela na taką, jaką nosi wybrany przez Ciebie model i podmieniasz.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mCq.
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 09:05
Kozaki: 1749

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez Junx w 06 Kwi 2012, 19:35

Jak już Vandr napisał trzeba dodać do: meshes\actors

W zależności dla "kogo" będzie plik to należy wrzucić do odpowiedniego folderu screen wyjaśni o co chodzi.

Image
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez nelson82 w 06 Kwi 2012, 19:50

Załóżmy, że chcesz w nowy kombinezon ubrać Wilka. W folderze gameplay (config) masz pliki zaczynające się od character_desc. Wilk znajduje się w Kordonie, więc szukasz go w pliku character_desc_escape.xml. Dokładnie ta sekcja,
Kod: Zaznacz wszystko
<!---------------------------------------esc_wolf----------------------------------------------------->
   <specific_character id="esc_wolf" team_default = "1">
      <name>esc_wolf_name</name>
      <icon>ui_npc_u_stalker_neytral_balon_1</icon>
      <bio>esc_wolf_bio</bio>

      <class>esc_wolf</class>
      <community>stalker</community> <terrain_sect>stalker_terrain</terrain_sect>
      
      <rank>434</rank>
      <reputation>5</reputation>
      <money min="600" max="2000" infinitive="0"/>
      
      <snd_config>characters_voice\human_01\stalker\</snd_config>
      <crouch_type>-1</crouch_type>
 
      <visual>actors\neytral\stalker_neytral_balon_1</visual>
      <supplies>
         [spawn] \n
         wpn_pm \n
         ammo_9x18_fmj = 1 \n
         wpn_ak74u \n
         ammo_5.45x39_fmj \n
         device_torch \n
         hand_radio \n
      </supplies>
      
#include "gameplay\character_criticals_4.xml"

      <start_dialog>escape_lager_volk_talk</start_dialog>
      <start_dialog>dm_hello_dialog</start_dialog>
      <actor_dialog>dm_cool_info_dialog</actor_dialog>
      <actor_dialog>dm_help_wounded_medkit_dialog</actor_dialog>
      <actor_dialog>tm_wolf_dialog</actor_dialog>
      <actor_dialog>tm_wolf_reward</actor_dialog>
   </specific_character>

a konkretnie ta linijka
Kod: Zaznacz wszystko
<visual>actors\neytral\stalker_neytral_balon_1</visual>

to ścieżka do modelu z jakiego korzysta Wilk, więc jeżeli to właśnie jego chcesz ubrać na nowo to plikowi npc.ogf nadajesz nazwę stalker_neytral_balon_1 i wrzucasz do folderu neytral (meshes/actor), czyli idziesz za ścieżką podaną w linijce
Kod: Zaznacz wszystko
<visual>actors\neytral\stalker_neytral_balon_1</visual>
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez mCq w 06 Kwi 2012, 20:06

Okej, wszystko działa. Tylko została kwestia tej ikony z boku. Istnieje ona w Czystym Niebie? Mam na myśli to:
Image

:arrowu:
@nelson82 nie myślałem jeszcze żeby dodawać pancerz jakiemuś npc, ale dziękuję za wskazówki. :)
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 12 Maj 2025, 19:48
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez nelson82 w 06 Kwi 2012, 21:45

Przejrzałem swoje zasoby, ale w żadnym modzie nie znalazłem odpowiedniej ikony. Może ktoś inny będzie ją miał u siebie. A najlepiej porusz temat w dziale dla "Czystego Nieba". Poproś o wrzucenie na jakiś serwer tekstury ui_icons_npc.dds.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez mCq w 06 Kwi 2012, 21:49

Wystąpił pewien problem. Kiedy mam nałożony na siebie ten kombinezon nie słychać kroków. Tak samo jak wejdę do wody, nie słychać chlapania. Co jest tego przyczyną?
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 12 Maj 2025, 19:48
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez nelson82 w 07 Kwi 2012, 07:12

Masz zainstalowane jeszcze jakieś mody, np. mod dodający widok z maski ?
Poza tym, może zainteresuje Cię tutek od @vandra.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez mCq w 07 Kwi 2012, 17:35

Mam kilka pojedynczych modyfikacji zainstalowanych, ale 'Efektu oddechu w masce' vandr'a nie dodawałem. Żadna z modyfikacji nie dodaje nowych dźwięków i żaden mod ze sobą nie koliduje. Wszystkie są prawidłowo połączone. Poza tym problem braku odgłosu kroków występuje tylko w nowo dodanym kombinezonie. Zauważyłem też, że podczas chodzenia w nim, pasek wydawania odgłosów w lewym dolnym rogu nie podskakuje tak jak to zwykle ma miejsce.
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 12 Maj 2025, 19:48
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez vandr w 07 Kwi 2012, 17:41

Jak nazywa się ów kombinezon? Najlepiej, jakbyś podał nazwę nie w grze, ale w configu, np:

outfit_mercenary itd...
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 09:05
Kozaki: 1749

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez nelson82 w 07 Kwi 2012, 20:52

Sprawdziłem ten kombinezon i... rzeczywiście nie słychać odgłosów kroków. Dziwna sprawa. Na zdrowy rozum wygląda na to, że to wina modelu, ale - przyznam - to tylko gdybanie, bo nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Tutaj wypada ponowić pytanie. Czy ktoś kojarzy nazwę moda, który dodawał do gry kombinezony z "Czystego Nieba", a także kombinezon S.W.A.T.? Taki mod był na 100 %. Sam miałem go na kompie jakieś dwie wiosny temu.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez Gizbarus w 07 Kwi 2012, 21:06

Nelson, z tego co pamiętam, to Tajne Ścieżki 2. Albo Dima's Mod Final, nie jestem pewien na 100%... Dawno w nie grałem ostatni raz. W każdym razie, na pewno jeden z tych dwóch :wink:
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Pytanie] Wycinanie kombinezonu.

Postprzez scigacz1975 w 07 Kwi 2012, 21:08

Dimas - zresztą jest temat z osobnymi modelami pancerzy od @Dymitra viewtopic.php?f=51&t=11574
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości