[P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 20 Cze 2012, 21:20

Rozdupnik napisał(a):- wprowadzono śpiwór i efekty zmęczenia z braku snu

To masz np. tutaj: http://privat.bahnhof.se/wb220832/FORUM/stalker/mods/CoP/SleepingBag_SleepDeprivation.rar
Wytrzymałość mutantów możesz sobie spokojnie wyedytować sam w plikach ltx w gamedata\configs\creatures.
Chowanie broni w czasie używania przedmiotów też jest łatwe do dodania, jak sobie zrobisz to co wyżej i będziesz zainteresowany to pisz.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Rozdupnik w 21 Cze 2012, 21:56

Da się jakoś zrobić żeby dało się go użyć bez względu na to czy jesteśmy zmęczeni czy nie? bo gdy chciałem go użyć to wyskakuje "you are not tired"
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez StalkerCiastek w 21 Cze 2012, 22:13

Z początku byłem zachwycony. "Wow, ale trudno, ale hardcore!". Na plus należy zaliczyć do, że gra jest cięższa, wraca ta niepewność, gdy pierwszy raz do niej podchodziliśmy, nie jest łatwo - w porządku. Ale skupię się raczej na minusach.
Przede wszystkim, najgorszy pomysł o jakim słyszałem i główna przyczyna dzięki której moda usunąłem. Wywalono wszelkie poukrywane bardziej lub mniej rzeczy. Nie ma mowy o natknięciu się na schowek. Nie znajdziecie apteczek pod przewróconą szafą, na półce czy pod kamieniem. Amunicji też nie. Broni szczególnie. W nagrodę za wykonanie zadania dla Brodacza dostaje się współrzędne schowka - natychmiast dostałem informację, że jest pusty. Chciałem wziąć sobie strzelbę leżącą w leśniczówce - nie ma. Amunicji - brak. To właśnie było fajne w Stalkerach. Można było się pobawić, przechodzić grę wielokrotnie i szukać poukrywanych przedmiotów. Ile to ja się w jedynce nachodziłem! A tutaj nie ma nic. To irytuje, szczególnie przy absurdalnych cenach.
No właśnie, ceny. Cała ta niesamowita ekonomia sprowadza się do ogromnej podwyżki cen. Globalny kryzys stał się faktem i zawitał do Zony. Butelka Kozaka - 1500 rubli (!), a normalnie jest za 60. Antyrady - znowu ponad 1000. Lekko popsuty kombinezon Świt. Normalnie naprawa kosztowałaby w okolicach 900-1000 RU. Tutaj mamy... grubo powyżej 4000 rubli! A że amunicji, apteczek i całej reszty nie znajdziemy w schowkach i skrytkach, wszystko trzeba kupić! Łatwo przewidzieć, że trzeba zarabiać dziennie dziesiątki tysięcy rubli (tak...), żeby starczyło choćby na skromne utrzymanie.
Do Zony zawitała nowa moda. Na lans. Broniami. Wszędzie wożą się teraz kozaki z wypasionymi giwerami. Że zawsze tak było? Ale teraz modnie jest mieć broń niemal całkowicie popsutą. Ja rozumiem, że inaczej to by się szybko gracz wzbogacił na tych cudeńkach. No ale każdy Stalker w Zonie chodzi z rozpadającą się bronią. To śmieszne.
Używanie anty radów daje efekt 10x mocniejszy niż 5 litrów Kozaka. Po zażyciu strzykawki na kilka minut jesteśmy wyłączeni z walki. Obraz się chwieje, rozjaśnia, ciemnieje - nic nie widać. Lipa.

Zwykły Stalker - tony sprzętu, wagony pieniędzy. Mod, który miał to zmienić - no trochę zbyt hardcore. Wolę już odpalić zwykłą grę na Weteranie czy Mistrzu. Spróbować warto, bo fajne są efekty z założoną maską (oddech, "pajączki" na szybie), emisje (AtmosFear) i groźniejsza Zona. Ale wrócę chyba do zwykłej gry.
LOL
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 21 Cze 2012, 22:52

Odpowiem w imieniu autora, bo znam trochę tego moda i czuję się w obowiązku nieco Twój wywód sprostować.
StalkerCiastek napisał(a):Wywalono wszelkie poukrywane bardziej lub mniej rzeczy. Nie ma mowy o natknięciu się na schowek.

Kwestia zastosowania pliku all.spawn z pousuwanymi schowkami (ma to na celu balans ekonomiczny). Jest to opcjonalne, również dobrze możesz zastosować standardowy all.spawn.

No właśnie, ceny. Cała ta niesamowita ekonomia sprowadza się do ogromnej podwyżki cen.

Niezupełnie jest tak jak piszesz. Ceny są wyższe, ale też więcej pieniędzy mamy na start i więcej dostajemy za zadania.
Ale teraz modnie jest mieć broń niemal całkowicie popsutą.

To też jest opcjonalne i również ma na celu balans ekonomiczny.
Używanie anty radów daje efekt 10x mocniejszy niż 5 litrów Kozaka. Po zażyciu strzykawki na kilka minut jesteśmy wyłączeni z walki. Obraz się chwieje, rozjaśnia, ciemnieje - nic nie widać. Lipa.

Urok dynamicznego huda. Efekty te można dość łatwo wyłączyć/zmienić
Podsumowując twoją opinię mam wrażenie, że w ogóle nie zapoznałeś się z zawartością folderu "#optionals" z paczki z modem. Gdybyś się zapoznał, mógłbyś dopasować ustawienia pod swój gust i zapewne nie napisałbyś tego co napisałeś.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez StalkerCiastek w 23 Cze 2012, 21:59

^ Zapoznałem się z folderem optionals, ale chciałem zobaczyć moda w oryginalnej postaci i na jej wadach się skupiłem. Teoretycznie wszystko może być przecież opcjonalne.

więcej pieniędz

Zauważyłem. Za questa u Brodacza dostałem coś około 13 000 RU. Co nie zmienia faktu, że cena 1500 RU za butelkę Kozaka to lekki absurd.

Mój post potraktuj jako małą recenzję, a recenzji nie pisze się najpierw usuwając z gry wszelkie jej wady. Mogłem zaznaczyć, że są opcjonalne - ale jest to w opisie moda.
LOL
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Rozdupnik w 23 Cze 2012, 23:29

r_populik napisał(a):
No właśnie, ceny. Cała ta niesamowita ekonomia sprowadza się do ogromnej podwyżki cen.

Niezupełnie jest tak jak piszesz. Ceny są wyższe, ale też więcej pieniędzy mamy na start i więcej dostajemy za zadania.


Jeśli więcej dostajemy za zadania i więcej płacimy za przedmioty (liczmy że współczynnik podniesienia cen jest taki sam jak współczynnik większego wynagrodzenia za zadania) to po kiego to jest? jak i tak wychodzi na to samo tylko literki się zmieniają jak i taka sama trudność jest za zarobienie tego...

Co do śpiwora do dało by rade żeby dało się spać tak jak na miejscach do spania i wyłączyć to że gdy jesteśmy napromieniowani to nie możemy spać np. czekamy na konkretną godzinę i mamy minimalne napromieniowanie które nawet hp nie zżera a senni nie jesteśmy i wódki nie mamy więc położyć się spać do śpiwora nie da rady.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez copytco w 25 Cze 2012, 15:10

Wszystko fajnie, ale przeszkadza mi brak minimapki. Da się ją jakoś w prosty sposób przywrócić (nawet jeśli trzeba by było wrócić do oryginalnego HUDa)? :)
copytco
Felietonista

Posty: 110
Dołączenie: 04 Sie 2007, 13:55
Ostatnio był: 10 Sty 2022, 22:26
Ulubiona broń: --
Kozaki: 12

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 25 Cze 2012, 16:51

@copytco
Spróbuj podmienić textures/ui/ui_actor_hint_wnd.dds na oryginalny oraz na wszelki wypadek skasować z configs/ui zone_map.xml
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez HUNT3R187 w 25 Cze 2012, 18:22

Mam mały problem ponieważ kiedy wchodzę do gry drzewa i krzaki są...kanciaste o kolorze fioletowym...ktoś się z tym spotkał i wie co z tym zrobić żeby było normalnie ?
HUNT3R187
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 25 Cze 2012, 18:16
Ostatnio był: 06 Lip 2012, 02:28
Miejscowość: Gdynia
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 1

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Uruz w 25 Cze 2012, 18:25

Może to wina sterowników kart graficznej??

Ja miałem coś podobnego w swojej i akutalizacja pomogła.
Image
Awatar użytkownika
Uruz
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 16 Cze 2012, 13:48
Ostatnio był: 24 Cze 2020, 21:38
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez HUNT3R187 w 25 Cze 2012, 18:33

Mam najnowsze sterowniki więc to na pewno nie to .
HUNT3R187
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 25 Cze 2012, 18:16
Ostatnio był: 06 Lip 2012, 02:28
Miejscowość: Gdynia
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 1

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Cromm Cruac w 25 Cze 2012, 18:58

HUNT3R187 napisał(a):Mam mały problem ponieważ kiedy wchodzę do gry drzewa i krzaki są...kanciaste o kolorze fioletowym...ktoś się z tym spotkał i wie co z tym zrobić żeby było normalnie ?

Brakuje tekstur.
Rozpakuj archiwum jeszcze raz (najnowszym WInRar-em lub 7zip-em - zwróć uwagę czy nie ma jakichś błędów przy rozpakowywaniu) i zainstaluj moda ponownie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości