Forum Stalker.pl • Zobacz temat - Minimapa i NPC

Minimapa i NPC

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Minimapa i NPC

Postprzez nelson82 w 24 Sie 2012, 16:48

Czy ktoś wie w którym pliku jest określone zaznaczanie npc na minimapie? Pytam, bo chciałbym sobie utrudnić grę wyłączając tę funkcję, ale jednocześnie nie chcę usuwać z hud`a samej minimapy która jest mi potrzebna dla różnych detektorów.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Reklamy Google

Re: Minimapa i NPC

Postprzez tomasz4815 w 24 Sie 2012, 17:05

W misery jest taki patent. Mapka jest ale nie wyświetlają się informacje o tym ilu NPC jest w pobliżu.
Postaram się pogrzebać w tym modzie jak będę miał czas.
Jak coś to upnę dany pliczek.
P.S Sprawdzałeś może xr_corpse_detection.script?
Z kolei w axr_enemy_ignore.script jest taki wpis:
:

Kod: Zaznacz wszystko
local SENTRY_GIVEUP_TIME =    {
                     ["stalker"]  =    {novice = 10000, experienced = 15000, veteran = 25000, master = 35000},
                     ["bandit"]   =    {novice = 30000, experienced = 17500, veteran = 12500, master = 35000},
                     ["dolg"]     =    {novice = 25000, experienced = 25000, veteran = 30000, master = 40000},
                     ["ecolog"]   =    {novice = 12500, experienced = 12500, veteran = 22500, master = 25000},
                     ["freedom"]  =    {novice = 22500, experienced = 25000, veteran = 27500, master = 30000},
                     ["killer"]   =    {novice = 27500, experienced = 20000, veteran = 17500, master = 40000},
                     ["army"]     =    {novice = 25000, experienced = 30000, veteran = 25000, master = 25000},
                     ["monolith"] =    {novice = 25000, experienced = 25000, veteran = 27500, master = 40000},
                     ["zombied"]  =    {novice = 10000, experienced = 15000, veteran = 25000, master = 35000}
                     }

-- Min dist is used only when the enemy is not a previously known enemy
local ENEMY_IGNORE_DISTANCE =    {
                        ["actor"]    = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["stalker"]  = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["bandit"]   = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["dolg"]     = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["ecolog"]   = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["freedom"]  = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["killer"]   = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["army"]     = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["monolith"] = { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["zombied"] =  { max_dist = 22500, min_dist = 5000 },
                        ["monster"] =  { max_dist = 22500, min_dist = 5000 }
                        }

-- Ignore distances applied to other squad members on hit_callback and death. hit and hit_stealth are apply to person who was hit also.
-- Unseen mult is applied if dead didn't see his killer ( uses only first_sighting )
local IGNORE_DIST =    {
                        ["stalker"]  = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["bandit"]   = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["dolg"]     = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["ecolog"]   = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["freedom"]  = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["killer"]   = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["army"]     = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["monolith"] = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 },
                        ["zombied"]  = { hit_default = 2000, death_default = 3000, hit_stealth = 500, death_stealth = 1000, unseen_mult = 0.65 }
                  }

local ALWAYS_SEARCH_DIST = 100

Ta linijka na samym końcu jest intrygująca. Myślisz, że to to?
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 405
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 08:51
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: Minimapa i NPC

Postprzez nelson82 w 24 Sie 2012, 17:16

Eech, w plikach SOC nie ma takiego skryptu :)
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Minimapa i NPC

Postprzez tomasz4815 w 24 Sie 2012, 17:23

http://www.sendspace.com/file/dlw3l6
Poszperaj w tych plikach.
Jak tylko tracę Twój czas to przepraszam.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 405
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 08:51
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: Minimapa i NPC

Postprzez Cromm Cruac w 24 Sie 2012, 18:11

Chodzi Ci o to, by znikły kolorowe kropki oznaczające NPCów z minimapy?
Jeśli tak to poszukaj wpisów je definiujących

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
<enemy_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c" >
                <texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture>
        </enemy_mini_spot>
       
        <neutral_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c">
                <texture r="255" g="200" b="0">ui_minimap_point</texture>
        </neutral_mini_spot>

        <friend_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c">
                <texture r="50" g="255" b="0">ui_minimap_point</texture>
        </friend_mini_spot>
       
        <deadbody_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c">
                <texture r="168" g="168" b="168">ui_minimap_point</texture>
        </deadbody_mini_spot>


i dodaj im a="0" (alpha = 0) np
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
<texture r="255" g="0" b="0" a="0">ui_minimap_point</texture>

Jeśli to nie zadziała spróbuj ustawić width i height na 0
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: Minimapa i NPC

Postprzez nelson82 w 24 Sie 2012, 18:30

Z jakiego pliku wziąłeś te wpisy? Przejrzałem na szybko folder config/ui i nie mogę tego zlokalizować.
------------------------------
Już znalazłem, plik map_spots_relations.xml. Zaraz zacznę działać i dam znać o efektach.
------------------------------
:arrowd: Oczywiście, że działa. Dzięki za pomoc :) .
Ostatnio edytowany przez nelson82 24 Sie 2012, 18:52, edytowano w sumie 2 razy
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Minimapa i NPC

Postprzez Cromm Cruac w 24 Sie 2012, 18:47

map_spots_relations.xml
Np. w Tajnych Ścieżkach 2 width i height ciał i wrogów są ustawione na 0 przez co ich nie widać.
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
        <enemy_mini_spot width="0" height="0" stretch="1" alignment="c" xform_anim="map_spot_rel_xform" xform_anim_cyclic="0">
                <texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture>
        </enemy_mini_spot>
       
        <neutral_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c">
                <texture r="255" g="200" b="0">ui_minimap_point</texture>
        </neutral_mini_spot>

        <friend_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c">
                <texture r="50" g="255" b="0">ui_minimap_point</texture>
        </friend_mini_spot>
       
        <deadbody_mini_spot width="0" height="0" stretch="1" alignment="c">
                <texture r="168" g="168" b="168">ui_minimap_point</texture>
        </deadbody_mini_spot>
 
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive nelson82.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: Minimapa i NPC

Postprzez Gro3a w 24 Sie 2012, 20:38

A zadziała to w przeciwną stronę? Chodzi mi o to, żeby po zabiciu zombie ich ciała były pokazywane na mini mapie w postaci szarych kropek (tak jak martwych stalkerów). W jakich plikach mam to ustawić i czy w ogóle te pliki obejmują zombie?
Nie ma miłości, jest tylko żądza. Nie do człowieka, a do pieniądza.

Dziękuję Ci Boże, za te wspaniałe dni, bez których nie mógłbym teraz żyć. Dziękuje Ci za te wspaniałe chwile, bo w swym życiu nie miałem ich aż tyle. Za wszystkie spędzone w samotności i za te szczęśliwe, pełne miłości...
Awatar użytkownika
Gro3a
Technik

Posty: 718
Dołączenie: 05 Maj 2012, 22:26
Ostatnio był: 20 Cze 2025, 00:23
Miejscowość: Lubawa - warmińsko-mazurski Sosnowiec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 294

Re: Minimapa i NPC

Postprzez Cromm Cruac w 24 Sie 2012, 21:50

Nie pamiętam czy zombie są w SoC traktowane jak NPC czy jak mutanty (których na minimapie nie widać) ale chyba w vanilii powinny być widoczne.
Jeśli mówisz o TŚ2 to, żeby było widać trupy wystarczy zmienić width i height na 4
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: Minimapa i NPC

Postprzez Plaargath w 12 Lis 2012, 21:16

Hah, jakiegoś farta mam, właśnie chciałem się za to zabierać, a tu już rozwiązanie gotowe. Natomiast, Panowie, mam jeszcze drugą część konceptu - chcę zrobić tak, żeby kropki pokazywały się na mapie w PDA. помогите!
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Re: Minimapa i NPC

Postprzez czeresniaczek1 w 06 Sty 2013, 13:06

Jak zrobić aby było widać również mutanty ale nie tak jak w TŚ 2 bez przypinania "kończyn" do "pasa".

-------------------------

Nie mogę edytować swojego posta więc piszę post pod postem .
Bez sensowna uwaga tylko to potraficie pisać głupie uwagi dawać warany i bany a na pomoc nie ma co liczyć.

Uwagi moderatora:

scaliłem
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: Minimapa i NPC

Postprzez Gizbarus w 07 Sty 2013, 13:28

Warany nie żyją w Polsce, więc nikt ci tu takowej jaszczurki nie da, bo to za drogi temat. A tak serio - jak masz uwagę do modów, napisz im na pw, a nie zasyfiasz temat.

W ShoC-u nie da się ustawić widoczności mutantów na minimapie.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość