Schowki

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Schowki

Postprzez Pangia w 02 Paź 2013, 15:57

Takie może głupie pytanie, ale w sumie spytać nie zaszkodzi.
Jak wiadomo, w CoP schowki nie są plecakami czy sejfami, tylko po prostu fantami zakitraszonymi gdzieś w krzakach czy na wysokich półkach. No i oczywiście wszystkie ustawienia są w plikach gry, czyli gdzie, co i ile tego czegoś leży.
A teraz pytanie: do ustawienia takich itemków na mapie potrzebna jest edycja mapy lub nie wiem, all.spawnu? Czy wystarczy, że np. dopiszę odpowiednie wartości w plikach odpowiadających za schowki i wszystko będzie cacy?
Jeśli odpowiedź brzmi nie, to inaczej: jak bardzo trudne jest stworzenie np. plecaka ze schowkiem? Chyba nie może być bardzo trudne, skoro są mody dodające plecak do gry, który można sobie położyć gdziekolwiek na mapie.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Schowki

Postprzez StalkerCell w 02 Paź 2013, 19:25

Jeżeli chodzi o plecaki jako schowki to takowych w vanilii chyba nie ma, są za to skrzynki. Można podpatrzeć all.spawna Way to Pripyat, bo tam były w formie schowków, ewentualnie rozpakować CS/ShoC i zobaczyć jaką nazwę systemową nosił. Ale raczej nie ma modeli schowków w niemodyfikowanym CoP'ie. Co do ustawienia to nie wiem o co ci chodzi - o pozycję czy stronę na której dany item leży. Jeżeli to pierwsze to jest to w którychś plikach - spawnu lub secret_nazwa_lokacji.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Schowki

Postprzez Pangia w 02 Paź 2013, 19:55

Nie no, chodziło mi o to, czy żeby zrobić taki schowek, trzeba się babrać w all.spawnie (czego nie chcę robić, bo nie umiem i nie mam czym), czy da się to zrobić z poziomu plików mówiących o skrytkach na danej mapie. No, ale jeśli nie, to trudno, najwyżej odpadnie jedna opcja na wprowadzenie do gry nowych broni.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Schowki

Postprzez StalkerCell w 02 Paź 2013, 20:52

Każdą rzecz typu broń, stalkerzy i w ogóle itemy musisz zrespawnować, modyfikując all.spawn. Jest także możliwość spawnowania za pomocą skryptu i Level Editora w SDK. Inaczej się nie da. A te schowki vaniliowe to - według mojego toku myślenia oczywiście - itemy przypisane jako jeden schowek (rzecz). Jeżeli zabierzesz np. RPG, a zostanie jakieś ammo, to skrypt nie zaliczy tego jako odkrycie schowka, bo została wzięta z niego tylko jakaś część. Heh, jeżeli nie umie się pisać/modyfikować skryptów, to praktycznie 1/3 moddingu idzie się pieprzyć.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Schowki

Postprzez Pangia w 02 Paź 2013, 21:19

No to trudno. Zawsze można dać broń jako nagrodę za zadanie/dopisać do Żwawego/dopisać w jakiś sensowny sposób do handlarza/dać w łapki jakiejś frakcji. Wsadziłem już w grę Glocka 18, teraz tylko zrobić ikonkę (niestety, ciężko zrobić coś, co zmieści się w 100 pikselach i będzie jakoś wyglądało przy oryginalnym rozmiarze >400px) i dam go chyba najemnikom.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Schowki

Postprzez StalkerCell w 02 Paź 2013, 21:26

Pamiętaj, że możesz jeszcze edytować te vaniliowe schowki :P Poza tym, to nie mów, że nie umiesz spawnować, bo ja też tak sądziłem, dopóki ni spróbowałem. Co do samych programów - ACDC pod CoP, ActivePearl i jazda :)
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 02:53
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Schowki

Postprzez Pangia w 02 Paź 2013, 21:51

Na razie wolałbym się za to nie zabierać. Zresztą na razie tak sobie tylko grzebię, może kiedyś puszczę te swoje wypociny na forum. Chciałbym, żeby moda względnie łatwo było z czymś większym zmergować, no bo skoro taki nub jak ja dał radę tyle zrobić właściwie samemu, to każdy by umiał :P Za to znowu nowy problem mi się pojawił, bo LR-300 ni stąd, ni zowąd zaczął przy przeładowaniu odtwarzać jakąś niedokończoną i kompletnie z dupy :tm: animację. Nie wiem, czy to nie przez tego Glocka (miał jeszcze jakiś zlepek animacji z L85, bo inaczej się wywalał z brakiem animacji, ale spróbuję przestawić na te z waniliowych pistoletów - zobaczę, może ręce się nie rozjadą :P)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości