Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Krzyk19 w 25 Gru 2014, 19:25

Pangia napisał(a):Inna sprawa, że są w waniliowej grze właściwie bezużyteczne.
To bolesna prawda. Jednak na modach freeplay-owych gdzie nie trzeba wyłączać mózgozwęglacza lub rozwalać armii Monolitu są całkiem dobrym wyborem(tania amunicja).
Co do tego pomysłu z np. uczeniem się przez postać posługiwania nową bronią to nie specjalnie jestem przekonany, po prostu byłoby to zbyt upierdliwe
Jak to sobie wyobraziłem to jakoś nie pasowałoby mi to.
Krzyk19
Tropiciel

Posty: 347
Dołączenie: 25 Sty 2014, 19:48
Ostatnio był: 02 Sty 2018, 11:38
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 53

Reklamy Google

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Grzechu300 w 25 Gru 2014, 19:38

Nieznajomy X napisał(a):np. jakby było w Cieniu Czarnobyla bo tam postać Striełoka buduje klimat ale w takim Zewie Prypeci postać głównego bohatera nie jest już tak istotna,

Muszę kiedyś sprawdzić, czy fabuła Zewu była pisana przez tego samego człowieka (ludzi) co Cień Czarnobyla - bo jakoś wątpię. Chyba, że po genialnym SHOCu porwał go Monolit, wymazał pamięć i zastąpił sianem - bo oklepaność fabuły i sam Diegtiarow gryzą w oczy. :caleb:
Nieznajomy X napisał(a):Albo jakby w Zewie zaczynać grę w skórzanej kurtce zamiast Świtu i z PPSz-ką zamiast AK-74U.

Polecam Misery na wersji Ciemny Zaułek (dziwne tłumaczenie) - Makarow, 8 naboi, trochę żarcia, noc i wioska pełna zombie. No i gra staje się trudniejsza, bo nie mamy nic, i latamy z rozwaloną dwururką/sks-em próbując cokolwiek zdobyć. ;)
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Wiewi0r w 25 Gru 2014, 19:59

Krzyk, Nieznajomy - piszecie ciągle o tym samym, czyli o elementach Rpg/ rozwoju postaci, które wyleciały ostatecznie zarówno z LA jak i z SHOCa. Ciezko powiedziec jak to mialo wyglądać.

A system uczenia przez używanie - w innej nieco formie ale - działa i ma się dobrze w TESach ;)
Tu, dla jasności, można by było rozdzielić doświadczenie na sumę obsługi klasy i konkretnego modelu.

A pepeszy mimo wszystko nie wyobrażam sobie w Stalkerze w ilościach hurtowych. Bo nie.
Co innego kalachy 7.62 i 5.45. ;)
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 25 Gru 2014, 21:01

A kto powiedział że PPSzka ma występować w ilościach hurtowych? Wystarczyłoby zaczynać z nią grę i potem znaleźć raz na jakiś czas w jakimś schowku albo u jakiegoś biedniejszego handlarzyny. I tyle ;) Byłby to bardzo fajny oldschoolowy akcent ;)
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Pangia w 25 Gru 2014, 21:35

Wiewi0r napisał(a):A system uczenia przez używanie - w innej nieco formie ale - działa i ma się dobrze w TESach ;)

Nawet tak prosty system jak taki w GTA: San Andreas, gdzie po prostu po określonej ilości trafień w cel (przy czym celem było wszystko, co można było zniszczyć lub przesunąć, czyli nawet płotki okalające domy czy worki ze śmieciami) cholernie mocno skomplikowałby sposób, w jaki silnik Stalkera wylicza tak podstawowy parametr jak celność broni. Na to składa się właściwie wszystko, co można sobie wymyślić, poza warunkami atmosferycznymi (brak wiatru): kondycja broni, jej parametry bojowe, grawitacja, pozycja gracza, to czy jest w ruchu czy nie, nawet on sam (w actor.ltx są wpisy określające o ile ma się obniżyć rozrzut broni przy przyjmowaniu poszczególnych pozycji). A i tak jest on cholernie pokracznie rozumiany przez X-Raya, bo nie jest to stricte celność broni, a jej rozrzut.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Czipi w 26 Gru 2014, 00:45

Mi "pepesze" w grze by odpowiadały i wcale nie byłyby takie bezużyteczne. W końcu amunicja pistoletowa 7,62mm zapewnia znacznie lepszą moc obalającą niż karabinowa, która ma lepsze właściwości penetracyjne.

"Czysty" strzał, który przebije tkankę nie jest tak szkodliwy, jak kula, która ugrzęźnie we flakach. Z tego względu zawsze uważałem, że pistolety maszynowe powinny być skuteczne przeciwko mutantom. Nie mówię tutaj o dzikach, czy ślepakach, bo polowanie na nie z czymś takim raczej nie byłoby zbyt opłacalne, ale nieco grubszej zwierzynie, gdzie zwyczajny śrut mógłby okazać się mało użyteczny. :E

Ostatnie (mam nadzieję) zdanie w kwestii historycznej broni: Mimo wszystko uważam, że powinna pojawiać się dosyć często, chociażby w ofercie handlarzy wyzyskujących kotów. Nie każdego stać na zakup nowego sprzętu, a taka Zona mogłaby stanowić całkiem dobry rynek zbytu dla broni, której lata świetności minęły i najnormalniej wyszła już z użytku. Po co złomować czy trzymać w piwnicy w jakimś pudle, skoro można sprzedać zaopatrzeniowcom handlarzy i zarobić trochę grosza? Pomijam kwestie prawne, bo wszystko to oczywiście na czarno.
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image

Za ten post Czipi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Łilson.
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 27 Gru 2024, 09:48
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Tajemniczy w 03 Sty 2015, 16:22

Oczywiście że byłbym za bronią historyczną w Zonie. W jednym z krajów afrykańskich podczas wojny domowej w latach 70 stosowano niemieckie Stg 44 i MG42, w czasie wojny w Wietnamie Vietcong dostawał od ZSRR radziecką broń strzelecką i przeciwlotniczą z IIwś więc w Zonie, na terenach których toczyły się działania wojenne posiadanie broni historycznej byłoby możliwe, jakieś np Mosiny,pepeszki,niemieckie karabiny. Poza tym z pewnością gdzieś w magazynach w Rosji na pewno pozostała jakaś tam ilość broni przestarzałej/zdobycznej którą zostawiano na wypadek "W". Z racji swojej wiekowości byłaby zapewne tania na "czarnym rynku" i znalazła by zastosowanie wśród nowicjuszy.
Ostatnio edytowany przez Tajemniczy, 03 Sty 2015, 16:26, edytowano w sumie 1 raz

Za ten post Tajemniczy otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Nieznajomy X.
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Adam w 03 Sty 2015, 16:24

Kto oglądał pewien odcinek Rancza, ten domyśli się, że w każdej wsi, w piwniczce bądź ziemiance, znajdują się różne sprzęty, o których milicja przez pół wieku nie wiedziała ;)
Image
Image

Za ten post Adam otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tajemniczy, Czipi, igla2008, Route.
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2527
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 04 Sie 2025, 19:54
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 394

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 04 Mar 2015, 21:48

Właśnie sobie czytałem posta jednego z forumowiczów i sobie coś przypomniałem. Mianowicie, to, że w Stalkerze zabrakło celownika kolimatorowego to jakieś jaja.
Ostatnio edytowany przez Nieznajomy X, 07 Mar 2015, 14:48, edytowano w sumie 1 raz
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Adam w 04 Mar 2015, 21:53

Dlaczego? W Zonie stacjonuje wiele jednostek, które korzystają z zachodniego uzbrojenia, a tam kolimator w dzisiejszych czasach jest praktycznie na porządku dziennym. Wiadomo, że psuje to klimat postradzieckiej Strefy, ale kurna ciągle tylko kałasz i kałasz?
Image
Image
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2527
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 04 Sie 2025, 19:54
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 394

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 04 Mar 2015, 22:18

Chyba mnie źle zrozumiałeś. Właśnie mnie wkurza że go nie ma, a powinien być!
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez BialySzakal w 07 Mar 2015, 20:34

Według mnie fajne by było realistyczne leczenie np. opatrywanie rany postrzałowej(tamowanie krwawienia bandażem,wyciąganie kuli)oraz animacje używania różnych medykamentów jak apteczki czy antyrady. Również na miejscu twórców zrezygnowałbym z ilości przeciwników( w Czystym Niebie zona jest przeludniona)na rzecz realizmu walki, większe obrażenia od pocisku i właśnie używanie medykamentów. W Zewie zostało to ulepszone poprzez stopniowe odzyskiwanie zdrowia ale i tak jest to naciągane. Nie mówiąc już o ShoC, tam przy zapasie np. 100 apteczek (a często z różnymi modami i bez kończyłem grę nawet z 200) przy częstym wciskaniu sławnego "[" można być nieśmiertelnym przez krótki czas.
долг
Awatar użytkownika
BialySzakal
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 25 Wrz 2010, 21:33
Ostatnio był: 23 Sty 2019, 14:51
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 8

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości