Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: lokacje w stalkerze a rzeczywista zona

Postprzez KoweK w 13 Sie 2010, 12:39

impulse_101 napisał(a):@xKoweKx ja tez mogę wybrać kilka budynków które będą screenowane pod takim katem i przy takim oświetleniu ze gra będzie wyglądać jak z DX7 :P ..wybrałeś najciekawsze, ale sam wiesz ze do ponad polowy nie da się wejść bo są to tylko bryły bez wnetrza.

Mimo wszystko twoje stwierdzenie "jaki problem jest wygenerować taką mapę?" jest bez sensu. Pewnie, że sama mapa krótko by się wygenerowała, tylko pomyśl jeszcze o innych rzeczach... np. "mapa" AI. A co do tej mapki co zrobiłeś, to przypomina mi to bardzo pierwszą część OFP... co komplementem raczej z mojej strony nie jest. Jeżeli miało to być porównanie dwóch silników pod względem wydajność/szczegółowość, to test ten był bardzo nietrafiony. ;) Co do brył to wiadomo - na dzień dzisiejszy nie posiadamy takiego sprzętu, by pociągnąć taki szczegółowy obszar z budynkami, które mają tysiące polygonów... może za parę lat. ;)

impulse_101 napisał(a):Skoro Dunia jest mało szczegółowa to jak nazwać Prypiat w CoP'ie? Przecież tam jest może z 7-8 budynków a reszta to są kartonowe pudla które nawet okien nie maja tylko namalowane kwadraty

Tutaj też chyba grałeś w jakiegoś moda pod OFP dodająca Prypeć...

Ky6a napisał(a):Far Cry 2 jakbyś nie wiedział na początku był robiony przez 2 firmy które się nie zgadzały i rozeszły się, Far Cry'a 2 przejęła jedna z firm a 2 zaczęła robić dzieło o nazwie Crysis ;)

Jakieś źródło? Bo IMO to są bzdety wyssane z palca. FC2 zostało zapowiedziane wtedy, gdy Crysis był ukończony bodajże, wiec WTF? I od samego początku tworzenia, z tego co pamiętam, były informacje, iż grę tworzy INNY zespół niż Crytek.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5710
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 21 Sie 2025, 23:58
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1489

Reklamy Google

Re: lokacje w stalkerze a rzeczywista zona

Postprzez Bambosz107 w 13 Sie 2010, 13:11

Kolega grał chyba na najniższych ustawieniach, albo tylko jakiś nędzny gameplay widział, że takie bzdury opowiada. Nie przesadzaj, impulse. Namalowane okna? Czy to Counter Strike?
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: lokacje w stalkerze a rzeczywista zona

Postprzez Mikkil w 14 Sie 2010, 11:53

Miczkos napisał(a):Myślę,że "oko moskwy" jest przedstawione w grze jako "mózgozwęglacz"

Oko Moskwy zostało umieszczone w Czystym niebie w Limańsku jest obok nieukończonego bloku. :E
Zona to Stalkerzy bycie Stalkerem to WOLNOŚĆ bądź Stalkerem na całego.
Awatar użytkownika
Mikkil
Kot

Posty: 18
Dołączenie: 08 Cze 2010, 09:09
Ostatnio był: 12 Kwi 2015, 13:49
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez Szpagin w 24 Sie 2010, 22:53

Impulse, Kowek, prawda leży po środku: do wielu bloków w Prypeci nie można wejść, a sam poziom jest znacznie mniejszy niż Zaton czy Jupiter. Ale sam poziom nie jest aż tak mało szczegółowy, jak pisze Impulse. Poza tym, jego mapa również ruszyłaby na X-Ray'u, ale i tak brakuje całego A-Life'a, a to pewnie znacznie obciążyłoby silnik. Poza tym, jeśli Prypeć jest mało szczegółowa, to jak nazwać twoją mapę? Dorobienie detali rónież zabrałoby moc obliczeniową.
A co do Far Cry'a 2 (żeby skończyć ten offtop): po premierze pierwszej części Crytek stracił prawa do tytułu na rzecz Ubisoftu, który dalej rozwijał grę (wersje na konsole). Crytek wydał swojego Crysisa na własnym silniku pod koniec 2007 roku. Kilka miesięcy wcześniej ogłoszono pracę nad Far Cry'em 2, który wyszedł w 2009 i został stworzony przez Ubisoft.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez PMG w 25 Sty 2011, 20:35

Hmm... Ciekawe, czy by się dało znaleźć gdzieś fabrykę Rostok :-/ ? Szukałem po internecie, ale nic ciekawego nie znalazłem. Wprawdzie było mnóstwo fabryk Rostok, miast Rostok, ośrodków wypoczynkowych (nawet) Rostok, ale żadne z nich nie znajduje się w Czarnobylu i nie jest podobne do S.T.A.L.K.E.R.-owej fabryki.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez Szpagin w 25 Sty 2011, 21:29

Bo prawdopodobnie jest stworzona przez twórców na potrzeby gry. Wzięli pewnie jakąś starą fabrykę, jakich pełno na terenie byłego ZSRR i przenieśli do gry.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez festi21 w 26 Sty 2011, 09:39

Wiem na pewno,że czerwony las nawet istnieje ale czy kordon to nie wiem.

festi21
Wygnany z Zony

Posty: 45
Dołączenie: 25 Sty 2011, 12:42
Ostatnio był: 27 Mar 2012, 18:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: -6

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez Pijawol w 28 Sty 2011, 11:58

festi21 napisał(a):Wiem na pewno,że czerwony las nawet istnieje ale czy kordon to nie wiem.

Człowieku, Kordon w grze to po prostu fragment "kordonu wojskowego". Czyli oddziałów wojska otaczających Zonę... O to chodzi. :P

Według mnie najlepiej odwzorowana lokacja w serii S.T.A.L.K.E.R. -a to "CEJ" { Czarnobylska Elektrownia Jądrowa }. Szkoda, że w SoC'u możemy ją podziwiać tylko kilka minut. A w Czystym Niebie... około minuty. :(
Ostatnio edytowany przez Pijawol, 05 Lut 2011, 12:14, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1278
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 10:21
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez caleb59 w 28 Sty 2011, 12:59

No cóż - wystarczy dograć pierwszego lepszego moda typu OL 2.2 (a jeszcze lepiej Zew Monolitu) i już masz nielimitowane zwiedzanie elektrowni w SoC! :E Niestety w CS nie ma tak dobrze (ze względu na wątek fabularny) i nie da się zwiedzić tamtych okolic dokładnie bo nam Strielok spierdzieli z oczu...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2715
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 21 Maj 2025, 17:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 678

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez Guru w 06 Lut 2011, 22:14

Coś wam pokaże ;D

Image
Awatar użytkownika
Guru
Stalker

Posty: 121
Dołączenie: 20 Sty 2011, 00:14
Ostatnio był: 08 Mar 2011, 00:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 6

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez Iceformen w 07 Lut 2011, 17:46

Rozumiem że te zdjęcie up to Prypeć ? Cóż czerwony las , Prypeć i elektrownia są bazowane na realu . Okoliczne wioski i tereny pewnie też zostały trochę wzorowane na realnej zonie . Twórcy po prostu dodali trochę wyobraźni , pobadali zonę połączyli w całość i wyszło co wyszło . A jak się przyjrzeć Prypeci z gry i Prypeci z reala to można zauważyć że momentami są całkiem podobne , a niektóre budynki w Prypeci również mogły zostać wzorowane na prawdziwej Prypeci .
Depressive Black Metal
Iceformen
Stalker

Posty: 106
Dołączenie: 27 Sty 2011, 13:48
Ostatnio był: 27 Mar 2016, 14:45
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 17

Re: Lokacje w STALKERze a rzeczywista zona

Postprzez Kola w 07 Lut 2011, 17:54

Iceformen napisał(a):Rozumiem że te zdjęcie up to Prypeć ? Cóż czerwony las , Prypeć i elektrownia są bazowane na realu . Okoliczne wioski i tereny pewnie też zostały trochę wzorowane na realnej zonie . Twórcy po prostu dodali trochę wyobraźni , pobadali zonę połączyli w całość i wyszło co wyszło . A jak się przyjrzeć Prypeci z gry i Prypeci z reala to można zauważyć że momentami są całkiem podobne , a niektóre budynki w Prypeci również mogły zostać wzorowane na prawdziwej Prypeci .

Siatka ulic Prypeci jest wręcz przeniesiona do stalkera. Budynki i miejsca w Zewie Prypeci są do tego stopnia odwzorowane, że mają unikalne nazwy i są "zwiedzalne".
Image
Awatar użytkownika
Kola
Stalker

Posty: 57
Dołączenie: 14 Maj 2010, 13:27
Ostatnio był: 11 Mar 2011, 21:29
Miejscowość: tranquility lane
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 3

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość