[Pytanie] Edycja modelu NPC

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez r_populik w 17 Paź 2012, 17:07

Mam mały problem z edycją modelu NPCa. Mianowicie mam model bez plecaka i chcę mu dodać ten plecak. Próbowałem to zrobić tak:
1. w 3ds max odczepiłem plecak od modelu NPC z plecakiem (w Milku nie dałem rady odczepić plecaka), zrobiłem co trzeba, żeby działało w Stalkerze, po czym wyeksportowałem do pliku smd (ponieważ miałem zamiar otworzyć go w milku)
2. otworzyłem w Milku model NPC, otworzyłem plecak, umieściłem plecak w odpowiednim miejscu modelu NPC, po czym nie za bardzo wiedząc do której kości przyczepić plecak, przyczepiłem go do szyi,
3. wykesportowałem do object, zrobiłem co trzeba w AE, odpaliłem grę i jeste kłopot. Plecak mniej więcej jest tam gdzie trzeba, ale podczas ruchu modelu plecak odłazi na wszystkie strony.
Da się coś z tym zrobić ? Domyślam się, że coś zje*ałem z jointami w Milku, ale co ?

EDIT
Poradziłem sobie trochę inaczej. Znalazłem model NPC z plecakiem, który nie jest "zintegrowany" z resztą modelu (stanowi w milku oddzielną grupę). Usunąłem pozostałe grupy (żeby został sam plecak), zaimportowałem mojego NPC i przypisałem plecak do tych kości modelu, które niejako mają styczność z plecakiem. Teraz wszystko hula jak trzeba.

EDIT 2
Coś jest nie tak z tym modelem. Gdy używam go jako modelu dla aktora i zginę, wyskakuje taki oto błąd:
Kod: Zaznacz wszystko
Expression    : assertion failed
Function      : CPHActivationShape::Create
File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrPhysics\PHActivationShape.cpp
Line          : 177
Description   : _valid( start_pos )


Jednakże zginąć nie jest łatwo, ponieważ kule się bohatera podczas używania tego modelu nie imają. WTF ?

EDIT 3

Temat do zamknięcia, rozwikłałem zagadkę - zapomniałem zrobić za pomocą convertera plik *.bones, przez co nie załadowałem tego pliku do nowego modelu. Przez to nie działało w modelu wykrywanie kolizji\uderzeń i dlatego kule się mnie nie imały i wywalało błąd po śmierci.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez Wheeljack w 18 Paź 2012, 18:02

Model lata na wszystkie strony, bo przyczepiłeś do kości szyi, przyczep najlepiej do klatki piersiowej i będzie gitara. :P
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 09 Lip 2025, 18:56
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez r_populik w 18 Paź 2012, 18:21

Tak właśnie zrobiłem. Większy problem miałem z tym crashem, ale teraz już wszystko w porządku. Trochę też łaskawszym okiem zacząłem patrzeć na Milka, bo jakich jednak by na nim psów nie wieszać, ze Stalkere kompatybilny to on jest. Swoją drogą mógłbyś Wheel kiedyś zebrać się w sobie i napisać jakiegoś tutka do Mayi, tworzenie jakiegoś prostego modelu z jego oteksturowaniem na początek. Bo cholernie ciężko coś znaleźć na ten temat, a Maya podobno też jest nieźle kompatybilna.
:arrowd: leń
Ostatnio edytowany przez r_populik, 18 Paź 2012, 20:27, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez Wheeljack w 18 Paź 2012, 19:41

Maya stwarza ogromne możliwości, ale jest w uj awaryjna, więc trzeba pomagać sobie milkiem.
A co do tutka to nagrałem już trochę i nie chce mi się kończyć. :caleb:
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 09 Lip 2025, 18:56
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez r_populik w 19 Paź 2012, 00:31

Ok, to mam jeszcze jedno pytanie odnośnie Milka. Otwieram sobie w nim model NPC. Kasuję grupy, zostawiam jointy. Importuję nowy model (bardzo zbliżony wyglądem). W jaki sposób najłatwiej i najlepiej poprzypisywać stare kości do nowego modelu ? Próbowałem za pomocą Joint tool, ale wkradło się trochę deformacji podczas ruchu.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez Wheeljack w 19 Paź 2012, 16:05

Przy skomplikowanych modelach takich jak modele npc wierzchołki przypisuje się do wielu kości na raz, żeby ruch był bardziejszy ładniejszy.
http://up.oblivionlost.pl/images/687758 ... 663124.jpg
Zrób taki prosty model i przypisz pierwszy szereg wierzchołków do pierwszej kości, potem drugi szereg w 75% do pierwszej i 25% do drugiej, trzeci szereg 50 na 50 itd. Teraz przejdź do trybu animacji, obróć/przesuń dowolną kość i zobacz co się stanie. :P
Wniosek? Lepiej nie zabierać się za wrzucanie modelu na nowy szkielet. :F
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 09 Lip 2025, 18:56
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez r_populik w 20 Paź 2012, 09:40

No toś mnie pocieszył. Ale przy modelach broni jest już o niebo lepiej. To zrobiłem tak na szybko i na próbę. Model był edytowany w 3ds maxie, a kości przypisywałem w Milku. Jakoś to idzie. Olałem wierzchołki na górze magazynka, żeby zobaczyć co wyjdzie. Wyszło oczywiście to:
Image
ale poza tym jest ok. Najgorsze jest to, że w Milku wszystko jest tak ujowo widzoczne. Czy tam jest w ogóle możliwość obracania modelu w trybie edycji (no bo w trybie podglądu 3d nie można edytować) ? Ułatwiłoby to znacznie zaznaczenie wierzchołków. No i to tragiczne wolne zbliżanie (to z wciśniętym shiftem, czyli szybsze).
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez Wheeljack w 20 Paź 2012, 17:28

Żeby zaznaczać w oknie 3d musisz przytrzymać lewy alt. :P Poza tym w zakładce tools jest coś takiego jak Selection Editor, obadaj.

Za ten post Wheeljack otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 09 Lip 2025, 18:56
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez r_populik w 01 Lis 2012, 14:01

A widzisz pan. Z tym altem znaczy. Choć i tak jest do dupy, bo jak zbliżę za bardzo to obraz znika. Natomiast selection editor jest bardzo dobry, tylko w mojej wersji nie ma wsparcia dla zaznaczania wierzchołków.

EDIT

No dobrze, a co zrobić, żeby po edycji w Milku model nie był taki kanciasty ? Robiłem niby smoothing groups, ale nic to nie daje. Jest jakiś myk, czy po prostu w Srilku jest to nie do zrobienia ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez Wheeljack w 01 Lis 2012, 19:22

Kanciasty w AE? Pewnie dlatego, że shadery się zresetowały. A jeżeli kanciasty tylko w milku to kliknij prawym na okno 3d i wciśnij smoooth shaded, ewentualnie Face>smooth all.
Ja tam nigdy nie miałem tego problemu. :P
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 09 Lip 2025, 18:56
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez r_populik w 01 Lis 2012, 19:36

Kanciasty w grze. W AE to trudno powiedzieć, a w Milku jak wezmę smooth shaded to jest ok tylko co mi po tym. Ale cóż to znaczy, że się shadery zresetowały ? Co zrobić, żeby je przywrócić ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja modelu NPC

Postprzez Wheeljack w 01 Lis 2012, 20:20

Otwierasz model w AE, patrzysz co i jak:
Image
i ustawiasz to samo w modelu po edycji.
Poza tym jakiego sdk używasz?
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 09 Lip 2025, 18:56
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości