Generatory

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Generatory

Postprzez NihilusEG w 30 Cze 2015, 23:20

Siemanko. Tak ostatnio się zastanawiam i zastanawiam... Obejrzałem trochę filmików z buildu 2205 oraz kilku wcześniejszych. O ile mnie pamięć nie myli to nasz kochany główny bohater wraz z Duchem w końcowym etapie gry muszą udać się do Generatorów (swoją drogą niby śmieszne z nich okrągłe budowle ale budzą we mnie poczucie strachu jakich mało ;s) i teraz tak sobie kminię, czy to one właśnie są odpowiedzialne za powstawanie mutantów, anomalii, emisji i tak dalej w każdej części Stalkera? Dokładnie nie pamiętam endingu z SoC ale było coś tam o kontrolowaniu Noosfery, jakiś pierdołach na temat prania mózgu, ale ... właściwie czemu miało to służyć? Wszystkie te podchody ze Spełniaczem Życzeń, który jest tylko mechanizmem obronnym dla Generatorów i Świadomości Z? Te generatory specjalnie powodowały emisje, żeby "respić" anomalie, których artefakty przeciekają później do dużego świata? Bo jeśli to miało na celu tylko polepszenie medycyny, ewentualnie zyski to na cholerę komu : zombie, mutanty i inne duperele które też to tworzyło. W zakończeniu 2205 pokazane było, że po wyłączeniu generatorów w X-2, Zona totalnie zniknęła, anomalie przestały istnieć... Więc dlaczego przez 3 części Stalkera ten motyw jest totalnie pominięty ? Zamiast tego w SoC niszczymy jakieś (chugowie) czemu służące kilka dziwnych przekaźników, pojawia się hologram bla bla bla i koniec. Nic się nie zmienia. Frakcje takie jak Powinność pomimo wyłączenia Mózgojeba nie po fatygowały się żeby wyłączyć Generatory. Dziwna z tym sprawa... ktoś bardziej rozumie o co w tym chodzi? Bo ja już zaczynam się gubić i gmatwać w tej całej historii , i tym co jest odopowiedzialne za co i po jaką cholerę...

No i w SoC podczas biegania po NPP, IDEALNIE WIDAĆ w oddali działające Generatory wysyłające jakieś niebieskie lightningi w niebo. I co, nikt nie zorientował się ze Stalkerów, później Czystego Nieba, i tak dalej, że skoro jakieś dziwnie wyglądające okrągłe budowle emitują coś do "nieba" to zapewne przez to są emisje? Beng.

Przypomnę tylko, że w SoC wyglądają one tak :
Image

Proszę pomóżta poukładać mi w głowie te dane i skompletować fakty co jest czym i po jaką cholerę bo nie będę dobrze spał.
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Reklamy Google

Re: Generatory

Postprzez Gizbarus w 01 Lip 2015, 08:27

W bardzo dużym skrócie, chodziło o władzę nad światem, bla bla bla. Do tego eksperymenty genetyczne nad stworzeniem eksperymentów genetycznych :suchar: Jeśli są w fabule jakieś niejasności, to w sumie nie zawracaj sobie nimi głowy - scenarzyści sami nie za bardzo wiedzieli co robią, na to wygląda.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Generatory

Postprzez czynnywulkan w 01 Lip 2015, 10:07

Swoją drogą,zakończenie z builda 2205 jest pięknie ukazane w Lost Alphie: Naznaczony i Duch(!) przedzierają się przez elektrownię. Docierają do Sterówki Monolitu i Świadomości Z. Nie zgadzają się,łażą po elektrowni,a po ostatnim teleporcie Znajdują się w Generatorach,potem w Generatorach 2(chyba...) i trafiają do X2. Wciąż przedzierając się przez Mono. Docierają do końcowego pomieszczenia,wyłączają całą maszynerię i teleportują się ostatnim teleportem do Kordonu. Zona przestaje istnieć,a po ostatniej rozmowie z Duchem masz Freeplay ^^
Kto z AK wojuje,od AK ginie.
Awatar użytkownika
czynnywulkan
Stalker

Posty: 77
Dołączenie: 08 Lut 2015, 13:09
Ostatnio był: 25 Kwi 2018, 21:14
Miejscowość: Na pewno nie tam gdzie myślisz...
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 6

Re: Generatory

Postprzez Universal w 01 Lip 2015, 10:25

Po co freeplay, skoro Zona przestaje istnieć? :caleb:

@Nihilus - odpowiedź jest prosta i niektórym znana - jak się producent wpie*dala, to gra jest obcinana :suchar: Założenia twórców jedną drogą, cele THQ drugą. Wyszło coś pośrodku.
Generatory w SoC to po prostu atrapa, więc odpowiedzi szukaj w wywiadach z twórcami, jeśli kokoniecznie chcesz znać konkrety, chyba że coś znajdziesz w buildach. Swoją drogą, w żaden nigdy nie grałem. Najprawdopodobniej najbliższa prawdzie jest sugestia Gizbarusa - scenariusz po prostu jest niedopracowany. Wreszcie - to tylko gra, więc dlaczego oczekujesz inicjatyw od bezwolnych npc? :suchar:

Bo jeśli to miało na celu tylko polepszenie medycyny, ewentualnie zyski to na cholerę komu : zombie, mutanty i inne duperele które też to tworzyło.

Skutki uboczne, szaleństwo naukowców, osiągnięcie samoświadomości systemu stworzonego przez człowieka, mutanty itp. też mają pozytywną rolę do spełnienia - wybierz sobie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2619
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 26 Lut 2025, 20:23
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1052

Re: Generatory

Postprzez trolololo w 01 Lip 2015, 11:07

A one nie były odpowiedzialne za powstanie zony? W intro zewu jest powiedziane że "źródło eksplozji było oddalone od elektrowni o około kilometr"- czy jakoś tak
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: Generatory

Postprzez HitFan w 01 Lip 2015, 11:32

W Lost Alphie trochę więcej jest wyjaśnione :)
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Generatory

Postprzez NihilusEG w 01 Lip 2015, 11:46

Tak popsuć taki fajny wątek...szkoda potencjału tych generatorów, bo nie dosyć, że grafika ich wygląda kozacko to można było pociągnąć fabułę, a nie pierdzielnąć dupny filmik, starego dziadka w hologramie i elo melo xD
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: Generatory

Postprzez Pangia w 01 Lip 2015, 18:32

Skoro Sacharow mówi, że pie*dolnięcia w Jantarze są powodowane uszkodzeniem instalacji chłodzącej, to można by się domyślić (i chyba nawet coś takiego mówi), że te generatory odpowiadają za emisje w Zonie, jako że są o wiele mocniejsze. Tak mi się przynajmniej wydaje, że jest to logiczne wyjaśnienie :P
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Generatory

Postprzez NihilusEG w 02 Lip 2015, 12:59

Najgorzej, że twórcy nie wykorzystali tego pomysłu, tak jak mówisz Pangia, naukowcy o tym gadają, wszyscy o tym wiedzą ale nikt nie chce tego zbadać i "popsuć". A mogła być fajna opcja tak jak w którymś z buildów - biegania po CAŁEJ elektrowni, i finalnie niszczenia generatorów. A tak o mamy z dupy filmik jak nasz bohater strzela do kilku pojemników i THE END. ( Chociaż chyba tak nie do końca mu się udało, w końcu jest Zew Prypeci, chyba że nie jest on jakoś chronologicznie połączony z SoC, a na pewno jest po nim. Więc też troszkę bez sensu w takim razie jest dobre zakończenie w SoC, gdzie zniszczona jest Świadomość Z, a w Zewie jeszcze Zona istnieje)
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: Generatory

Postprzez Gizbarus w 02 Lip 2015, 14:58

Nihilus, to się nazywa syndromem "nie liczyliśmy, że uda się wydać więcej jak jedną część, a nie mieliśmy lepszego pomysłu, więc zrobiliśmy kontynuację naciąganą jak gacie Caleba".
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir

Za ten post Gizbarus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive NihilusEG, L_E_W_Y.
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 04 Gru 2024, 13:20
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Generatory

Postprzez Red_Bullet w 18 Lip 2015, 02:06

Ale Panie i Panowie, po co te nerwacje. Piłka jest krótka choć podkręcona. Dużo elementów gry wyleciało w trakcie jej realizacji. Był patent że oprócz nas jeszcze kilku innych stalkerów miało szukać sposobu na dojście do CEJ (czytałem to w prastarych manuskryptach w CDA). W ogóle całe to RPG w FPSie wyleciało w kosmos. Może jeszcze początkowo scenarzyści próbowali łatać to tak, żeby miało ręce i nogi. Potem jednak wpieprzyło się "THC" i cięli co się dało, żeby tylko jak najszybciej wydać tą abominację. Kto kupił Cień zaraz po premierze to pamięta jakie były jaja. A to niekontrolowane wyloty do pulpitu, a to nie dało się przejść do jakiejś lokacji, trzeba było przechodzić tyłem, a to sejwy wylatywały. Koszmar. Dopiero w okolicach 1.003 dało się ukończyć Cień w miarę bezboleśnie. Co pokazuje jak po macoszemu potraktowano fazę beta testów. Nie zdziwiłbym się gdyby w ogóle ją pominięto, bo zespół był zajętym wycinaniem contentu z gry. Bez sens i paranoja. Jednak sprawiedliwość na tym świecie jest i Stalker wciąż jest a THC już nie ma.

Za ten post Red_Bullet otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Decimus76.
Red_Bullet
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 14 Lis 2011, 11:16
Ostatnio był: 25 Lut 2020, 12:22
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 6


Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość