[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 11 Sie 2015, 23:27

Kazeite napisał(a):Przede wszystkim, chciałbym zapytać o cel obecności przedstawicieli każdej fakcji w barze w Zajezdni w Garbage. Wojskowi to rozumiem, można od nich kupić sprej na helikoptery, ale reszta? Nawet przedstawiciele mojej wybranej fakcji nic nie robią i nie chcą ze mną szerzej gadać. To coś co miało być do questów, czy cuś? :)

Element fabuły, której nie będzie. I nie sprej na helikoptery, tylko transponder. I nie Garbage, tylko Wysypisko.

Kazeite napisał(a):Po drugie, naprawianie broni - chciałbym mieć opcję naprawienia ich nie tylko do pełnej kondycji, tylko powiedzmy też do 25%, 50%, 75%, w stylu "masz tu tysiąc rubli, napraw skrzywioną lufę, ale klekocący zamek zostaw, bo nie mam na to pieniędzy".

Kiedyś smoq miał taki plan, żeby naprawa broni sprawiała, że jej maksymalna kondycja będzie spadała po każdym takim zabiegu, co miałoby ostatecznie zmusić gracza do wymiany broni na nowy egzemplarz. Nie pamiętam, jak to się skończyło, mi się to nie podoba wcale, ale jak to z resztą opinii było nie wiem, bo to chyba ze 2 lata temu było wspominane.

Kazeite napisał(a):Dalej, nie do końca pasuje mi logicznie obecny system tworzenia nieprzyjacielskich oddziałów Monolitu/wojska. W chwili obecnej wygląda to tak jakby przeniknęli jak duchy do samego serca Zony i dopiero wtedy postanowili zrobić rozpierduchę. Tak na logikę, to Monolit powinien zaczynać od północy, a wojsko od południa, od swojego posterunku.

Patrole krążą w zasadzie byle gdzie, zwłaszcza oddziały Monolitu. I zaczynają tylko z krańcowych punktów Strefy – okolice rozbitego helikoptera w Magazynach, tunele koło fabryki i dawnego X18 w Dolinie Mroku, ruiny wioski na Bagnach i to małe pole anomalii za „wyżyną z artefaktami” w Jantarze.

Kazeite napisał(a):Ewentualnie, czy mógłbyś zrobić tak żeby wojskowych przywoziły helikoptery?

W jaki sposób? Helikopter będzie ich wysrywał spod śmigła? Helikopter musiałby lądować, a następnie skrypt musiałby porównywać pozycję gracza z helikopterem i spawnować oddział tak, żeby gracz nie mógł tego zobaczyć, przy czym musiałoby to się dziać na tyle daleko, żeby PDA nie wychwyciło nowych kontaktów w pobliżu gracza, i w dodatku jeszcze w takim miejscu, w którym ten helikopter mógłby na spokojnie spocząć na ziemi. W Agropromie na przykład nie ma takiego miejsca, bo albo jest nierówno, albo są drzewa, albo anomalie, albo bazy frakcji, albo obszar jest poza mapą.

Kazeite napisał(a):A propos Pietii, trochę tak... niestylowo jest, że tylko garść stalkerów ma przydomki, a reszta po prostu używa imion i nazwisk (aczkolwiek stalker Kamil Durczok mnie rozwalił :D). Biorąc przykład z wanilii, stalkerzy z imieniem i nazwiskiem powinni być raczej wyjątkiem, a nie regułą.

Właśnie było odwrotnie: jeśli stalker miał jakąś ksywkę, znaczyło to, że jest to jakaś ważniejsza postać – i tak też jest poniekąd w TFW, chociaż większość z tych stalkerów to po prostu forma forumowego easter-egga – był minicasting na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i ludzie wybierali sobie wyposażenie i wygląd stalkera.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kazeite w 12 Sie 2015, 01:04

Pangia napisał(a):I nie sprej na helikoptery, tylko transponder.

No, przecież mówię - sprej na helikoptery :D Efekt jest ten sam - helikopter sobie odlatuje :)

I nie Garbage, tylko Wysypisko.

Wybacz waszmość moje nieobeznanie z rdzennie zacnymi tłumaczeniami pryncypialnych nazw - jam człek prosty, grający wyłącznie w wersje cudzoziemskie :P

Kiedyś smoq miał taki plan, żeby naprawa broni sprawiała, że jej maksymalna kondycja będzie spadała po każdym takim zabiegu, co miałoby ostatecznie zmusić gracza do wymiany broni na nowy egzemplarz. Nie pamiętam, jak to się skończyło, mi się to nie podoba wcale, ale jak to z resztą opinii było nie wiem, bo to chyba ze 2 lata temu było wspominane.

Zgadzam się z szanownym przedmówcą - broń wszelaka to maszyna prosta, której maksymalna kondycja nie ma jak za bardzo spaść w sposób niemożliwy do naprawienia :)

W jaki sposób? Helikopter będzie ich wysrywał spod śmigła?

Dla uproszczenia symulacji, jestem gotów zaakceptować tę metodę. I ten helikopter niekoniecznie musi lądować, i niekoniecznie poza polem widzenia gracza. Bodajże... Shoker mod tak ma: po przejęciu przez gracza bazy wojskowej po pięciu minutach przylatują helikoptery i "zrzucają" desant w pełnym polu widzenia gracza (co wygląda nastepująco: helikopter przylatuje, zawisa nisko nad ziemią i żołnierze pojawiają się na tej ziemi pod helikopterem).

Właśnie było odwrotnie: jeśli stalker miał jakąś ksywkę, znaczyło to, że jest to jakaś ważniejsza postać.

Ale reszta losowo generowanych stalkerów używa systemu imię+przydomek - tak jak wspomniany powyżej przykładowy Pietia Krzyw... Bowlegged. Albo (autentycznie przykłady z gier) Mishka Lucky Bastard. Albo Georg Dummy. Albo Danko Maggots. Albo Dima Godfather.

A to znaczy że w Strefie stalkerzy używają schematu "opcjonalne imię+ksywka". Imion i nazwisk używają tylko żołnierze i naukowcy. I pod tym względem TFW wyłamuje się z schematu.
Awatar użytkownika
Kazeite
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 28 Sty 2015, 19:40
Ostatnio był: 24 Maj 2018, 02:01
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 12 Sie 2015, 15:36

Kazeite napisał(a):A to znaczy że w Strefie stalkerzy używają schematu "opcjonalne imię+ksywka". Imion i nazwisk używają tylko żołnierze i naukowcy. I pod tym względem TFW wyłamuje się z schematu.

Nie. Żołnierze i ludzie z Powinności mają stopień wojskowy zamiast imienia i jakieś nazwisko, reszta ma imię i ksywkę. W grze jest pula stopni, nazwisk, imion i ksywek i skrypt losuje w grze personalia stalkerów.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez trolololo w 12 Sie 2015, 18:32

W jaki sposób? Helikopter będzie ich wysrywał spod śmigła?

Jestem pewien że w SoCh podczas szturmu na CEJ jest podobnie, czasem zawisa nad dachami i "zrzuca" żołnierzy
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 12 Sie 2015, 19:30

Nie przypominam sobie, żeby robił sobie jakieś przerwy między seriami z karabinów a napi♥rdalaniem rakietami w gracza.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kazeite w 12 Sie 2015, 21:50

Pangia napisał(a):Żołnierze i ludzie z Powinności mają stopień wojskowy zamiast imienia i jakieś nazwisko, reszta ma imię i ksywkę.

Okay, my bad, więc w Strefie stalkerzy używają schematu "opcjonalne imię+ksywka", a żołnierze i Powinność używają rang i nazwisk. I TFW nadal wyłamuje się z schematu :)

W grze jest pula stopni, nazwisk, imion i ksywek i skrypt losuje w grze personalia stalkerów.

W porządku, ale ja nie napotkałem do tej pory na nie-unikatowego stalkera który by miał ksywkę. I tak jak patrzę na pulę "stopni, nazwisk, imion i ksywek", to ksywek tam też nie mogę znaleźć.

Pangia napisał(a):Nie przypominam sobie, żeby robił sobie jakieś przerwy między seriami z karabinów a napi♥rdalaniem rakietami w gracza.

Wiki:
"An Mi-24 appears in the Agroprom Research Institute in Shadow of Chernobyl, where it is seen offloading Army and Spetsnaz troops to attack Strelok and the other Stalkers.
A small unit of Mi-24s appear during the assault on the Chernobyl NPP in Shadow of Chernobyl, one of which offloads a squad of Military Stalkers in Strelok's path, the rest performing strafing runs on Monolith fighters."
Awatar użytkownika
Kazeite
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 28 Sty 2015, 19:40
Ostatnio był: 24 Maj 2018, 02:01
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Demon6PL w 13 Sie 2015, 17:19

Tak się wezmę i wtrącę, wylot przy zapytaniu handlarza Czystego Nieba o robotę
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....r. - clear sky\gamedata\scripts\random_tasks.script:1049: attempt to perform arithmetic on a nil value
 

stack trace:
Pozdro, Carni
Awatar użytkownika
Demon6PL
Stalker

Posty: 115
Dołączenie: 21 Sie 2012, 16:38
Ostatnio był: 07 Wrz 2019, 00:21
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 20

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez trolololo w 13 Sie 2015, 18:09

W archiwum z modem są łatki, zainstaluj je.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Demon6PL.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 14 Sie 2015, 11:37

Postacie w bazie na Wysypisku


Pozostałość po fabularnych wstawkach. Zobaczymy, może jeszcze do czegoś się przydadzą.

Trwałe uszkodzenia broni, wymuszające kompletną wymianę po jakimś czasie


Pomysł poszedł do śmietnika. Po namyślę, nie widzę sensu, żeby utrudniać, bądź wymuszać zerwanie, związku gracza z jego ulubioną pukawką.

Wybór poziomu naprawy


I tak zmieniam GUI napraw przedmiotów. Mogę coś pomyśleć w tej kwestii.

Helikopterowe desanty itp.


Nie mam na to weny...

Uzasadnienie obecności losowych patroli


Z założenia oddziały to są tajne misje. Jaki sens miałby taki patrol, jakby narobili hałasu lądując wielkim Mi-24. :)
Monolit zna ścieżki, wojskowe helikoptery latają do wnętrza Zony, więc można spokojne sobie zrobić headcanon, że właśnie tak taki oddział się tam dostał.

Idąc dalej logiką, że gracz musi być "uświadamiany" przez jakiś system o wszystkich wydarzeniach w zonie, to trzeba by dodać powiadomienie, że np. "właśnie przyjechał autobus z nowymi samotnikami", kiedy "mózg TFW" uzna, że jest ich deficyt na polu gry. ;)

Sarkazm na bok... Nie wszystkie wydarzenia muszą mieć uzasadnienie. Tak samo jak w życiu, rzeczy które dzieją się poza naszym widnokręgiem mogą w końcu się pojawić nam przed oczami. Np. Tak, jak nagle można znaleźć 31 uchodźców z Syrii w Szklarskiej Porębie, tak samo można wpaść na oddział Wojskowych w Zonie - masz duże prawdopodobieństwo, że tacy pojawią się z Twojego punktu widzenia "znikąd".

Ksywki vs nazwiska stalkerów


TFW nie wyłamuje się z żadnej konwencji. Wszyscy losowo wygenerowani stalkerzy biorą imiona z tej samej puli co w waniliowym CN. Po prostu nie podobały mi się imiona typu Pietka Śrubokręt, więc po prostu przekopiowałem listę z rosyjskiej lokalizacji gry. Odtąd Pietka Śrubokręt we wszystkich wersjach TFW jest Pietką Otvertką i przestało mnie to tak razić. :) Przeleć translatorem losowo spotykanych stalkerów i zobaczysz, że dalej są to ksywki. :)
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kazeite w 15 Sie 2015, 00:21

smoq2 napisał(a):Pozostałość po fabularnych wstawkach. Zobaczymy, może jeszcze do czegoś się przydadzą.

Przynajmniej niech, nie wiem, werbalnie po plecach poklepują? Albo żeby interaktywnie komentowali na temat ostatniego podbitego punktu? Takie luźne pomysły :)

Z założenia oddziały to są tajne misje. Jaki sens miałby taki patrol, jakby narobili hałasu lądując wielkim Mi-24. :)

Shock and Awe :D Zresztą, taki wielki Hind może się przydać jakby trzeba było zmiękczyć jakiegoś przeciwnika. O, to jest pomysł - helikopter i oddział wojskowy koordynujący atak :) Ale to pewnie za dużo roboty by było, prawda?

Idąc dalej logiką, że gracz musi być "uświadamiany" przez jakiś system o wszystkich wydarzeniach w zonie, to trzeba by dodać powiadomienie, że np. "właśnie przyjechał autobus z nowymi samotnikami", kiedy "mózg TFW" uzna, że jest ich deficyt na polu gry. ;)

O! I zrób questa "przeprowadź samotników obok posterunku wojskowego" ;)

Sarkazm na bok... Nie wszystkie wydarzenia muszą mieć uzasadnienie.

Najbardziej chodziło mi o to, żeby gracz miał jakąś podpowiedź, że mu wojskowi/Monolit niedługo zrobi nalot, a nie że gra mnie informuje że dwie mapy dalej jest rozpierducha do której nie zdążę na czas :(

Ale rozumiem i przyjmuję słuszność kontrargumentu.

O! Przypomniało mi się - w kwestii pomagania przyjaznemu oddziałowi który zaraz zostanie zaatakowany - otóż krzyczą mi w radio/ucho to samo, niezależnie gdzie jestem: dla przykładu, nawet jeżeli jestem tuż przy nich, krzyczą mi w ucho "Gdzie jesteś?! Zarzynają nas tutaj!"

Więc miło by było, jakby oddział sobie "uświadamiał", że owszem, jestem już na miejscu i nie muszą już panikować :)

TFW nie wyłamuje się z żadnej konwencji. Wszyscy losowo wygenerowani stalkerzy biorą imiona z tej samej puli co w waniliowym CN. Po prostu nie podobały mi się imiona typu Pietka Śrubokręt, więc po prostu przekopiowałem listę z rosyjskiej lokalizacji gry.

OK. Nie zgadzam się, ale wolę Twórcy Moda akceptuję :)
Awatar użytkownika
Kazeite
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 28 Sty 2015, 19:40
Ostatnio był: 24 Maj 2018, 02:01
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 18 Sie 2015, 11:25

Siema Smoq fajnie, że wróciłeś.

Pograłem trochę w tą dodatkową wersję.. d... nie urywa. Co do następnej wersji, dało by radę poprawić strzelanie kompanów, bo obecnie jedyne co potrafią to na potęgę marnować amunicję..
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 761
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 10:32
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kacper777 w 18 Sie 2015, 12:16

Mam problem gdy pytam handlarza Czystego Nieba albo Oporu czy ma dla mnie pracę.

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: ....r. - clear sky\gamedata\scripts\random_tasks.script:1049: attempt to perform arithmetic on a nil value


stack trace:

:+:
Kacper777


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość