S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Dimitri w 27 Lut 2009, 04:52

"Zmieniły się również główne założenia gry. Ponoć GSC zrezygnowało z wczytywania kolejnych leveli na rzecz otwartego świata, ładującego się w czasie rzeczywistym.<...>"

Jestem ciekaw jaki komp to uciągnie ^^

IMO pomysły zawarte w artykule nieco wyssane z palca. W GTA IV w zapowiedziach ogłaszali że będzie można w kafejce internetowej skorzystać z internetu tzw "real time" - przewodnią stroną silnikową miało być google. Z pięknego pomysłu zostało nam się poruszać po kilkudziesięciu stronach stworzonych przez twórców gry.

W zamieszczony cytat powyżej z artykułu nie wierzę a tym bardziej:

"Dodatkowo sama mapa ma się wielokrotnie zwiększyć, połowę obszarów natomiast nie będziemy musieli w ogóle odwiedzić - wyprawy w te obszary będą pewną formą bonusu w ramach pobocznych zadań."

Nie ma takich kompów jeszcze... chyba że kosztem grafiki udało by się im to jakoś uciągnąć.

IMO wydanie kolejne części gry jest lekko bezsensu. "Czyste Niebo" to udowodniło - kilka nowych broni, lokacji etc. 75% pozostała bez zmian z "Cienia Czarnobyla". Nawet zapowiadana rewelacyjna grafika różni się detalami od poprzedniej części.
Lepszym konceptem i bardziej kasowym dla GSC było by wydanie gry online typu mmorpg S.T.A.L.K.E.R.

pozdrawiam
Dimitri
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 25 Gru 2008, 13:10
Ostatnio był: 18 Mar 2009, 00:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Niebanalna w 27 Lut 2009, 07:12

Dimitri napisał(a):"

Nie ma takich kompów jeszcze... chyba że kosztem grafiki udało by się im to jakoś uciągnąć.

pozdrawiam


Chyba, że będzie tak jak w Crysisie - albo zupełnie na odwrót, totalna kaszana. Poczekamy, pomarzymy, zobaczymy, a jak na razie zostaje nam gdybanie :P
Była i się zmyła, ot co.
Awatar użytkownika
Niebanalna
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 30 Sie 2008, 20:57
Ostatnio była: 23 Paź 2024, 15:14
Miejscowość: Schron 13.
Ulubiona broń: IL 86
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez BelegPz w 27 Lut 2009, 07:56

Dimitri napisał(a):"Zmieniły się również główne założenia gry. Ponoć GSC zrezygnowało z wczytywania kolejnych leveli na rzecz otwartego świata, ładującego się w czasie rzeczywistym.<...>"

Jestem ciekaw jaki komp to uciągnie ^^



Może twórcy zastosują taki sposób jak w G3 czyli szczegółowość tekstur, kiedy jesteśmy np 30 metrów od obiektu tekstura jest bardzo szczegółowa a kiedy obiekt jest 300 metrów od nas widzimy tylko kwadrat na horyzoncie.
Image
Awatar użytkownika
BelegPz
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 01 Sie 2007, 17:11
Ostatnio był: 03 Paź 2010, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Equilibrium w 27 Lut 2009, 12:54

Dimitri napisał(a):Jestem ciekaw jaki komp to uciągnie ^^
(...)
Nie ma takich kompów jeszcze... chyba że kosztem grafiki udało by się im to jakoś uciągnąć.


Draw distance
Equilibrium
Kot

Posty: 37
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 13:50
Ostatnio był: 13 Mar 2009, 22:54
Miejscowość: Zawiercie
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Dimitri w 27 Lut 2009, 16:18

BelegPz napisał(a):
Dimitri napisał(a):"Zmieniły się również główne założenia gry. Ponoć GSC zrezygnowało z wczytywania kolejnych leveli na rzecz otwartego świata, ładującego się w czasie rzeczywistym.<...>"

Jestem ciekaw jaki komp to uciągnie ^^



Może twórcy zastosują taki sposób jak w G3 czyli szczegółowość tekstur, kiedy jesteśmy np 30 metrów od obiektu tekstura jest bardzo szczegółowa a kiedy obiekt jest 300 metrów od nas widzimy tylko kwadrat na horyzoncie.


No tak, tylko zobacz jak to wygląda w GTA IV, który opiera się na "box modeling" - IMO nie zdaje egzaminu na medium quality. Na high quality nie grałem - nie mam dwóch kart graficznych i 4 procesorów LOL.
W S.T.A.L.K.E.R fauna i flora to przeważający element, a z optymalizacją tych obiektów zawsze były problemy.

Ale, ale... jest szansa że 3-ego S.T.A.L.K.E.Ra zobaczymy za pare ładnych lat więc pewnie będą kompy, które uciągną dużo ;P
Dimitri
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 25 Gru 2008, 13:10
Ostatnio był: 18 Mar 2009, 00:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Equilibrium w 27 Lut 2009, 17:01

Dimitri jeśli nie wiesz jak coś działa, to nie wypowiadaj się :) Podanie GTA 4 za jakikolwiek przykład jest zamydlaniem ludziom oczu ^^ Ta gra to ledwo port z konsoli, rzec można, że to prawie emulator ps na pc ^^ Zaś do gry na high zapewniam, że wystarczy jedna karta graficzna i jeden procesor :wink:
Equilibrium
Kot

Posty: 37
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 13:50
Ostatnio był: 13 Mar 2009, 22:54
Miejscowość: Zawiercie
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Dimitri w 28 Lut 2009, 01:49

Emulator nie emulator, jednak zasada jest podoba jak chociażby w obu stalkerach - range distance przy dużej ilości obiektów, jest tak? ^^

4 procki i 2 karty graficzne, przypomnę że to jest wyśmiewczy żart krążący na temat GTA IV na PC ^^
Zaś do gry na high to zapewniam Ci że nie ma kompów które by to uciągnęły w szczególności z patchem wydanym przez Rockstar Games do "optymalizacji" jakości grafiki.

"<...>i jeden procesor"

Intel Core 2 Duo 1.8Ghz to minimalne wymaganie w stosunku do procka
Czyli jak mniemam dwurdzeniowy a nie jedno LOL

A bardziej mi chodziło o odświeżanie obiektów względem odległości. Co innego jest odświeżać obiekty złożone z 6 faców bądź 8 poly niż na dzień dobry z 20 (bądź więcej). heh no chyba że jeden krzaczek w bardzo dużej odległości byłby bitmapą na przeźroczystości wklejony w 4 poly obiekt.

A skoro twierdzisz że się nie znam to może mnie oświecisz i wytłumaczysz w jaki sposób są generowane obiekty w silniku graficznym. Chętnie dowiem się czegoś nowego ;)

pozdrawiam
Dimitri
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 25 Gru 2008, 13:10
Ostatnio był: 18 Mar 2009, 00:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Equilibrium w 28 Lut 2009, 06:31

Dimitri napisał(a):Emulator nie emulator, jednak zasada jest podoba jak chociażby w obu stalkerach - range distance przy dużej ilości obiektów, jest tak? ^^


A w której grze tak nie jest? Strasznie się uczepiłeś tej jedynej gry, która popiera Twoją subiektywną opinię o mocy komputerów :)

Dimitri napisał(a):4 procki i 2 karty graficzne, przypomnę że to jest wyśmiewczy żart krążący na temat GTA IV na PC ^^
Zaś do gry na high to zapewniam Ci że nie ma kompów które by to uciągnęły w szczególności z patchem wydanym przez Rockstar Games do "optymalizacji" jakości grafiki.


Interesując się grą od czasu premiery pierwszy raz słyszę taki "żarcik" ^^ Ten patch jest akurat wielkim krokiem na przód jeśli chodzi o optymalizację gry i poprawę jej wydajności. Nie dość tego, jeszcze przed jego wydaniem, komfortowa gra na maksymalnych detalach była możliwa na 4-rdzeniowym Intelu i GTX280.

Dimitri napisał(a):"<...>i jeden procesor"

Intel Core 2 Duo 1.8Ghz to minimalne wymaganie w stosunku do procka
Czyli jak mniemam dwurdzeniowy a nie jedno LOL


Jeśli dla Ciebie jeden procesor = jeden rdzeń, to chyba naprawdę nie mamy o czym rozmawiać... :)

Dimitri napisał(a):A bardziej mi chodziło o odświeżanie obiektów względem odległości. Co innego jest odświeżać obiekty złożone z 6 faców bądź 8 poly niż na dzień dobry z 20 (bądź więcej). heh no chyba że jeden krzaczek w bardzo dużej odległości byłby bitmapą na przeźroczystości wklejony w 4 poly obiekt.


Akurat krzaczki i trawa w Stalkerze, to najzwyklejsza dwuwymiarowa tekstura :) Draw distance rozmywający obraz wraz z odległością + mipmapping zmniejszający równocześnie rozdzielczość tekstury. Dla obiektów trójwymiarowych - LOD, zmniejszający ilość wierzchołków wraz z odległością, według odpowiednich algorytmów.
Equilibrium
Kot

Posty: 37
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 13:50
Ostatnio był: 13 Mar 2009, 22:54
Miejscowość: Zawiercie
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Evilijo w 28 Lut 2009, 23:50

Czy mi się zdaje czy zaczyna się robić gnój? Panowie prezesi, ekhm... może by tak porządek tu zrobić, ewentualnie temat zamknąć, tudzież warnami pogrozić?
Btw. Niema to jak porównywać Stalkera do GTA, które nawet na konsolach się tnie.
Pozdrawiam.
Image
Awatar użytkownika
Evilijo
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 11 Lut 2009, 21:48
Ostatnio był: 29 Sty 2013, 20:17
Miejscowość: Rybnik
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Adam w 05 Mar 2009, 20:15

I to rozumiem. SoC-a trzy razy przeszedłem, CS nie lubię, 3 sobie może kupię... w bliskiej przyszłości ;)
Image
Image
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2527
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 04 Sie 2025, 19:54
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 394

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Dimitri w 05 Mar 2009, 23:41

@Equilibrium: Skoro uważasz ze uczepiłem się GTA :P... , które fakt, nie jest pod względem grafiki super rewelacją jednak pod względem obszaru oraz ilości elementów na nim występującym tak.
Pod względem gier, które podniosły poprzeczkę jeżeli chodzi o poziom grafiki jest np Crysis.
problem z Crysisem jest taki, że plansze są stosunkowo małe do objętości plansz ze Stalkerów a co dopiero z GTA. Sam FarCry 2 też ma stosunkowo małe plansze przed którymi występuje loader.

I tutaj dochodzimy do kwestii, w której najwyraźniej nie zrozumiałeś tego co napisałem.
Gdyby GSC pracowało nad Stalker 3, w którym Zona (przyjmijmy wielość całej lokacji z SoC) nie miała by loaderów to potrzeba by nie lada sprzętu do uciągnięcia.
Dlatego że GSC napewno będzie chciała dorównać grafiką grom takim jak Crysis czy FarCry itp itd. A już nie wspominając o Killzone 2, God of War 3 które za jakiś czas się pojawią.
A skoro Crysis został wydany dwa lata temu... to wyobraźmy sobie jak grafika w grach będzie wyglądała np w 2011.

a tak na marginesie: to napewno widziałaś?!
http://www.youtube.com/watch?v=OJ3frqb1Zf8

;)

@Evilijo:
Skoro uważasz że cały czas powinno się mówić tylko wyłącznie o Stalkerze i Stalkerze i .. zapomniałem o czymś, aaa, tak Stalkerze, w ogóle nie poruszając tematów wynikających w trakcie rozmowy... to proszę bardzo - syp warnami, zamykaniem topika itd
Dimitri
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 25 Gru 2008, 13:10
Ostatnio był: 18 Mar 2009, 00:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Equilibrium w 06 Mar 2009, 03:44

Jedyną osobą, która tutaj czegoś nie rozumie jesteś Ty :)
Equilibrium
Kot

Posty: 37
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 13:50
Ostatnio był: 13 Mar 2009, 22:54
Miejscowość: Zawiercie
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości